Oppskalering i GPU vs. TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppskalering i GPU vs. TV

Har en 46" SAMSUNG LED baklyst 796 R2. Noen som vet hvordan denne vil være på oppskalering vs. integrerte GPU'er og separate GPUer (opp til AMD 5550/5570, Nvidia GT220/240)? Jeg ser at TV'en skalerer vanlige TV-bilder over parabol svært bra. ..og hva med deinterlacing på oppskalert bilde? Kanskje ikke noe poeng med god oppskalering i GPU på PC?

Har ikke mulighet til å få sammenlignet før evt. kjøp, og det er jo en sammensetning av flere komponenter som skal til - ikke bare en komponent å bytte ved "bomkjøp". Går selvfølgelig an å starte med integrert GPU og fortsette videre om misfornøyd.

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har en 40" samsung med led-baklys. Er usikker på modellbetegnelsen.

Jeg kan ikke se noe nevneverdig forskjell på billedkvalitet når jeg kjører 720p eller 1080p ut fra PC'en og spiller av filmklipp med 720p.

Jeg kjører utelukkende 1080p ut fra PC'en fordi det er enklere enn å skifte oppløsning i forhold til matrialet som bli avspilt. GPU'en, en ati hd5450 klarer oppskalering veldig bra.

Det er neppe noe særlig forskjell på oppskaleringen på de forskjellige gpu'ene. Når man spiller av video så er det vel uansett softwaren som tar seg av oppskaleringen er det ikke (med eventuell hw-aksellerasjon)?

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    obergeru, der var det mye interessant stoff.

Men noe som ikke blir analysert, er om TV'ens innebygde videobehandling er bedre eller dårligere enn den i grafikkortet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •