Kommentarer rundt handleliste for HTPC?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kommentarer rundt handleliste for HTPC?

Prisguide.no

HTPC'en skal hovedsaklig kjøre enten Windows Media Centre, eller Mediaportal, antageligvis på Win7-x64.

Den skal brukes til film (HD), DVD/BluRay, og litt surfing etc. Muligens vil den ta over som PVR hvis jeg får det stabilt nok. Lagring og streaming vil skje over trådet nettverk.

Har tenkt på å se om jeg får til litt spilling på den også, men da må skjermkortet oppgraderes. Jeg vil helst ha enten at viften slår seg mer eller mindre av når det ikke er behov for den, eller at det er vifteløst. Antar det ikke er lett å finne et skjermkort som kjører spill bra, men er støysvakt...?

Noen tips?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha HD-lyd er skjermkortet for dårlig, da må du opp på 5-serien. Jeg testet BD-spilling i Mediaportal og det syns jeg ikke var helt gunstig. Powerdvd integreres i WMC og var mye mer hendig. Med Mymovies.dk så kan du også enkelt spille av filmsamlingen du har lagret på harddisken (BD (ISO) & DVD (filer eller iso).

Ellers er jeg i tidligfasen med tanke på PVR, men etter å ha forsøkt å satt opp Mediaportal heller jeg mot WMC. Mediaportal har flere konfigurasjonsmuligheter (trusler ) enn WMC, så det avhenger litt av hva du ønsker. Jeg syns WMC virker mer responsivt enn Mediaportal.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Hvis du skal ha HD-lyd er skjermkortet for dårlig, da må du opp på 5-serien. Jeg testet BD-spilling i Mediaportal og det syns jeg ikke var helt gunstig. Powerdvd integreres i WMC og var mye mer hendig. Med Mymovies.dk så kan du også enkelt spille av filmsamlingen du har lagret på harddisken (BD (ISO) & DVD (filer eller iso).

Ellers er jeg i tidligfasen med tanke på PVR, men etter å ha forsøkt å satt opp Mediaportal heller jeg mot WMC. Mediaportal har flere konfigurasjonsmuligheter (trusler ) enn WMC, så det avhenger litt av hva du ønsker. Jeg syns WMC virker mer responsivt enn Mediaportal.
    Enig her. Dropp 4xxx serien den støtter ikke HD lyd. Skal du spille litt i tillegg så ligger vel ATI Radeon 5770 nærmest. Når det gjelder RAM konfigurasjonen din så har du valgt et triple channel sett. Dette er mer beregnet på Core i7 platformen med socket 1366. Hovedkortet og CPU du har valgt er Socket-1156. Dette hovedkortet har 4 ram sloter og støtter nok ikke triple channel, Men dual channel. Skal du ha 6GB her så burde du kjøre 2 stk 2GB brikker og 2 stk 1GB brikker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •