XBMC - komplett mediasenter med stil - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 35 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 696
    Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan gjør dere med serier? Tenker da på scraper slik at XBMC gir navn og omtale i menyen. Filmer har jeg fått til, men seriene blir bare tull.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både filmer og serier funker utmerket hos meg, men man må kalle serie episodene med navn som XBMC skjønner, f.eks Soprnos.s01.e01 osv

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Både filmer og serier funker utmerket hos meg, men man må kalle serie episodene med navn som XBMC skjønner, f.eks Soprnos.s01.e01 osv
    Jeg får prøve det, men må en lage eget "bibliotek" for serier, eller vises serier sammen med filmene?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Jeg får prøve det, men må en lage eget "bibliotek" for serier, eller vises serier sammen med filmene?
    Kommer under tv serier, ikke filmer. Man må også velge at de skal være tvserier under "set content".

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Tusen takk, da skal jeg prøve å få til dette.

Synes det kan være litt knotete å finne fram i undermenyer og innstillinger noen ganger, men det blir jo veldig bra når man har fått det til da

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, dette er det nesten så jeg gir opp.
    Ser at mappa med serier blir "scannet" men ikke noe info å se. Har prøvd alle kombinasjoner av navn som jeg kan komme på.

Trenger nok en guide for dummies her

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, dette er det nesten så jeg gir opp.
    Ser at mappa med serier blir "scannet" men ikke noe info å se. Har prøvd alle kombinasjoner av navn som jeg kan komme på.

Trenger nok en guide for dummies her

Du har valgt serier som scraper?

Hvordan ser mappestrukturen og filene dine ut?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mappestruktur: Har egen mappe som heter Serier i rota på harddisken, på samme måte som jeg har en mappe med Filmer. Har prøvd å legge episodene med navn rett i mappa, har også lagt episodene i mappe som heter Sopranos.

Hvilken scraper skal jeg velge til serier? Bruker IMDB til film som fungerer aldeles utmerket, men den får jeg tydeligvis ikke brukt til serier?

Hvor har dere serier i XBMC, under filmer, videoer eller TV shows?

Begynner å bli ganske så frustrert nå.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mappestruktur: Har egen mappe som heter Serier i rota på harddisken, på samme måte som jeg har en mappe med Filmer. Har prøvd å legge episodene med navn rett i mappa, har også lagt episodene i mappe som heter Sopranos.

Hvilken scraper skal jeg velge til serier? Bruker IMDB til film som fungerer aldeles utmerket, men den får jeg tydeligvis ikke brukt til serier?

Du må velge at SERIER mappen din står som TV-Shows. Dette velger du under "set content" her velger man også hvilken side som den skal hente info fra. Jeg bruker thetvdb.com

Tv serier vil da kommer frem under TV-Shows i xbmc hovedmenyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slik jeg har det i xbmc (siden 9.04 allefall):

Mappestruktur:
    Serier (topmappe) ->
    Serie (Navnespesifikk) ->
    Season (1,2,3 etc) ->
    SxxExx - Episodenavn. Eksempel på dette kan være S10E09 - Denskumletingen.

Jeg ville scrapet fra Thetvdb uten tvil. Det er den mest omfattende og strukturerte databasen uten masse tull.

For å legge til tvserier gjør du slik (i confluence, standardskinnet): Gå til vidoer, velg add source og finn mappen. Alltid velg topmappen hvis du har god struktur på greierne. Når du har trykt ok på denne, såfremst du har den nyeste versjonen (10 eller 10.04 som den heter), vil det spørre om scraper. Sett dette opp slik du vil.

Etter den er ferdig å scrape, går du inn i settings. Under en av topmenyene vil du finne en mulighet til å "unhide" tvserier fra hovedmenyen. Når du er ferdig å scrape alt kan du forresten bare fjerne videos.

PS: Tar dette direkte fra hukommelsen, så alt utenom mappestrukturen må tas med en liten klype salt

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Essential
    SxxExx - Episodenavn. Eksempel på dette kan være S10E09 - Denskumletingen.
    Yes!!Yes!!Yes!!Yes!!Yes!!Yes!!

Endelig!! Var bare noe så latterlig enkelt som at jeg hadde mellomrom mellom "S01"og"E01" ops:

Tusen takk til de som hjalp meg.
    Nå gjenstår det bare å fjerne mappene som dukket opp i XBMC Har ikke bruk for Serie1 Serie2 Serie3 osv. :-P Aner jvordan jeg får fjernet de fra menyen, ikke det at det er så farlig heller.

Kjenner jeg blei skikkelig glad inni meg nå
    PS: Fikk litt hjelp av noen Dahls Juleøl også

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XBMC=knot. Har oppdatert meg litt på denne igjen, men jeg syntes ikke Mediacenter verden er blitt noe lettere. I alle åra som jeg har holdt på med dette så er vi fortsatt ikke kommet i mål med et komplett mediaventer ut av boksen. Jeg vil ha et lynkjapt center som du starter kjapt opp med en fjernkontroll. Hvor du da raskt kommer inn på en meny hvor du kan velge kategorier. Den eneste innstillinga du skal behøve å gjører er å vise veien til bibilioteket ditt. Og det viktigste for meg er jo selvfølgelig at SW støtter HD. Vi lever jo i 2010. Om den støtter 1000 andre jallaformater spiller ingen rolle, men det må støtte av spilling av DVD iso, BD iso, MKV, MP2 Wave og Flac. Og må kunne vise de vanligste bilde formata. Det er så utrolig mange som er i ekstase for XBMC og andre media center, men det virker som om de er mest optatt av hvordan det tar seg ut på skjermen. Jeg har et relativt bra anlegg med 7.1 oppsett og full HD projektor. Jeg vil helst se ting i full HD med full HD lyd. Og da er det ingen komplett løsning i feks XBMC. Ihvertfall ikke rett ut av boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant at en ikke kan bitstreame audio native i XBMC, og det er litt knot for å få det til. Den spiller stort set alt utenom BD iso. Det er ikke pga mangel på initiativ, mer av lovligheten i det siden spillere som kan spille BD iso må betale royalties :/

Ellers synes jeg at xbmc gjør alt jeg ber den om, lynraskt og stabilt. Derimot hvis jeg ønsker å legge til funksjoner som ikke er støttet blir det litt værre. Jeg brukte ett par dager for å få automatisk avspilling av BD plater gjennom third party greier.

Hvis du lurer på noe er det bare å sende en PM så skal jeg svare etter beste evne.

PS: Kom på noe i forhold til serier. Er det specials i serien, f. eks juleepisodene på doctor who, legges disse under en season 0 mappe med episodenavn f. eks S00E01. Episodenummer finner du på thetvdb.com

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ellers synes jeg at xbmc gjør alt jeg ber den om, lynraskt og stabilt. Derimot hvis jeg ønsker å legge til funksjoner som ikke er støttet blir det litt værre. Jeg brukte ett par dager for å få automatisk avspilling av BD plater gjennom third party greier.

Er det mulig å få til med BD iso og Virtual CloneDrive og Power dvd tro?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og nå våknet jeg, for jeg har ikke fått det til. fikk det til i 911, men da hadde XBMC ingen funksjon for å skille mellom BD og "vanlige" DVDer.
    Prøvde det samme igjen nå, men akk nei...

Kan du si hvordan du gjorde det?
    Dersom du editerte en spesiell fil, hvor skal den i så fall ligge. og hva skal den inneholde helt konkret.
    Sjekket med Wiki også, men den er ikke oppdatert for 10 enda.

Har lagt opp Total media theatre som ekstern avspiller

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GS-AAS
    7. Snurr film. Gå deretter inn i "osd", eller trykk på enter om du bruker tastatur. I alaska vil du da finne subtitlesknappen i nedre venstre hjørne, trykk på den og xbmc vil automatisk søke etter passende undertekster. Hvor denne knappen er i osd vil dog variere utifra hvilket skin du bruker.
    Med fjernkontroll, hvilke kommando må kjøres for å få frem denne menyen?

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuZleBiFf
    Med fjernkontroll, hvilke kommando må kjøres for å få frem denne menyen?
    Nå vet ikke jeg hvilken fjernkontroll du har, men om du bruker xbmc sin på iPhone, så er det en knapp som heter "osd". Om du bruker noe annet, så er det uansett den tasten du bruker for å gå inn på menyer, starte film etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører Harmony og Xbmc med Lirc, så jeg kan konfigurere både kontroll og mottager til akkurat hva jeg vil

Så det er i prinsippet "OK/Select"-knappen!?
    Da får jeg prøve den når jeg kommer hjem

Newcomer ravir sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp

Jeg har ubunto maskin med xbmc og får kontakt, men klarer ikke og lese media , noen som har noe forslag om hva jeg kan prøve

fungerer fint på vista maskina mi

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du satt video-source til mappen hvor filmene dine ligger?

Side 8 av 35 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •