XBMC - komplett mediasenter med stil - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 35 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 696
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvilken scrapper er best for tv serier? Sliter litt med og finne infoen.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Ett lite spm.

Hvorfor bruker folk Xbmc fremfor Boxee?
    Boxxee er en forsimplet utgave av XBMC, så jeg bruker det fordi der er mere muligheter.

Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Hvilken scrapper er best for tv serier? Sliter litt med og finne
    infoen.
    Kjører default ( TheTVDB ) hvis jeg ikke husker helt feil, å har ikke noe problemer med noen av tvseriene jeg kjører, og ligger vel tett på 7000 episoder på min filserver totalt nå. Er vel 99% Amerikanske serier da, så hvor bra den funker til f.eks Norske serier vet jeg ikke.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett lite spm.

Hvorfor bruker folk Xbmc fremfor Boxee?
    Dette er ikke min mening (har ikke prøvd Boxee), men testen gjorde ikke at jeg føler jeg går glipp av noe --> gizmodo

DrE

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Dette er ikke min mening (har ikke prøvd Boxee), men testen gjorde ikke at jeg føler jeg går glipp av noe --> gizmodo

DrE
    Trodde han mente Boxxee software'en mot XBMC sin software. Har testet begge på min HTPC, å inntrykket jeg sitter igjen med er at Boxxee er en simplere å kanskje enklere utgave av XBMC. Jeg endte ihvertfall fort opp med å bytte tilbake.

Angående Boxxee BOKSEN som du linket til, så ser den snaksen ut. Må nesten vurdere å teste slik en etterhvert tror jeg.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var softwaren jeg tenkte på ja.
    Brukte selv XBMC mye før på modifisert xbox, men etter hvert så ble jo HD et must, noe den gamle xboxen ikke var kraftig nok til.

Boxee har en genial funksjon som gjør at du kan hente teksting til den filmen du ser på fra opensubtitles.org.
    Har XBMC støtte for dette nå? kunne tenkt meg over på xbmc igjen da boxee har sine nykker.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var softwaren jeg tenkte på ja.
    Brukte selv XBMC mye før på modifisert xbox, men etter hvert så ble jo HD et must, noe den gamle xboxen ikke var kraftig nok til.

Boxee har en genial funksjon som gjør at du kan hente teksting til den filmen du ser på fra opensubtitles.org.
    Har XBMC støtte for dette nå? kunne tenkt meg over på xbmc igjen da boxee har sine nykker.
    Nye XBMC har nå en egen kategori som heter ADDONS. Har kan man legge til masse forskjellige ting, bla.a teksting som du nevner. ADDONS funker bra, men har ikke testet teksting selv, så vet ikke hvor bra det funker. Jeg mener der er som regel 10+ stk releases av hver film som kommer, så hvordan opensubtitles skal velge riktig vet jeg ikke helt. Uansett, laster stort sett 1080 mkv filer hvis jeg laster noe, og der ligger det engelsk tekst på nesten alle releases. Holder lenge for meg.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hvordan det fungerer, jeg har uansett ikke enda fått feil teksting, er vel flere faktorer som blir brukt i søket vil jeg tro, som framrate, lengde på filmen osv.

En ulempe er at Opensubtitles er en veldig ustabil og treg side, ikke alltid det er mulig å få kontakt.

Jeg liker engelske tekster best, så lenge ikke det er døvetekster da.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Boxxee er en forsimplet utgave av XBMC, så jeg bruker det fordi der er mere muligheter.

Kjører default ( TheTVDB ) hvis jeg ikke husker helt feil, å har ikke noe problemer med noen av tvseriene jeg kjører, og ligger vel tett på 7000 episoder på min filserver totalt nå. Er vel 99% Amerikanske serier da, så hvor bra den funker til f.eks Norske serier vet jeg ikke.
    Har brukt både TVB og imdb, men fortsatt sliter den. Men men, ta en runde til og sjekke litt til!

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Nye XBMC har nå en egen kategori som heter ADDONS. Har kan man legge til masse forskjellige ting, bla.a teksting som du nevner. ADDONS funker bra, men har ikke testet teksting selv, så vet ikke hvor bra det funker. Jeg mener der er som regel 10+ stk releases av hver film som kommer, så hvordan opensubtitles skal velge riktig vet jeg ikke helt. Uansett, laster stort sett 1080 mkv filer hvis jeg laster noe, og der ligger det engelsk tekst på nesten alle releases. Holder lenge for meg.
    Xbmc subtitles fungerer utmerket. Prinsippet er det samme som scraping av filmer og serier. Du kan selv velge hvilke subtitlesider den skal lete igjennom, som eks undertexter.se og subscene.com. Dette er ikke akkurat en helautomatisk prosess, men man trykker på subs igjennom osd-meny når man er inne på en film eller episode og du vil da få opp flere alternativer på de 3 språkene du har valgt i prioritert rekkefølge(feks norsk, svensk og dansk). Du vil som regel også få opplistet subs som er tilpasset forskjellige formater, alt ifra screener til bluray, så om man ikke er helt sikker på hvilket format man har er det også mulighet for at filnavn vises under søkingen. Når du har funnet fram til en subtitle, er det bare å trykke på den og filmen vil fortsette med tekst. Tekstfil vil også bli lagret i filmmappen.

Kan også nevne at Nrk kan lastes ned gjennom videotillegg på addons, med både live sendinger og arkiv tilgjengelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde opensubtitles på boxee nylig, og det funka veldig fint, men jeg fikk problemer med at de var veldig i usync med filmen. Forskjellige utgivelser av samme film kan ha forskjellig antall studiologoer, eller forskjellig versjon av de samme logoene, som vises før filmen begynner, og da det fort bli et veldig stort avvik på når selve filmen starter. Boxee lar meg bare forskyve tiden til undertekstene med +/- 7 sekunder, og dette kan være alt for lite i disse tilfellene.

Det jeg kunne ønsket meg var å få opp alle undertekstene i fila på skjermen, mens filmen spilles av. Så kan man scrolle gjennom tekstene og markere hvor langt man har kommet. Så kan Boxee (eller XBMC) selv få lov til å regne ut hva tidsdifferansen blir.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Har brukt både TVB og imdb, men fortsatt sliter den. Men men, ta en runde til og sjekke litt til!
    Finner den filmen/tvserie episoden i det hele tatt? Har vært med på at den ikke finner info om en tv episode hvis den ikke bruker en av standard oppsettene. Fleste jeg dumper ned har navn som f.eks

the.walking.dead.s01e02.720p.hdtv.x264-ctu.mkv

Disse legger jeg i en mappe som heter

The Walking Dead

som igjen har en undermappe som heter

S01

Hos meg ligger mao episodene i første sesong her

M:\The Walking Dead 720p\S01

Når neste sesong starter lager jeg en mappe som heter S02, og legger disse episodene der.

Har episodene helt andre navn, så forandrer jeg navnet på episodene så det blir likt. En vane jeg alltid har hatt. Mulig det er det som gjør det, for jeg har som sagt ikke problemer med noen av mine Serier/Episoder/Filmer.

Vet der er noen andre måter å gjør det på. Vet at XBMC også takler navn på episoder som f.eks

the.walking.dead.01x01.Pilot.mkv

også. Bare å se på XBMC sitt forum, så finner du garantert ut de forskjellige måtene du kan navne filene på.

Vet som sagt ikke om det er dette som er problemet hos deg da men

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har installert dette i dag og satt opp bibliotekene mine osv.
    Lagt inn aeon skinnet og dette ser veldig bra ut. MEN f.eks inne på TV-Shows. Så kan jeg bla i serier med fine bilder fra hver serie. Når jeg så velger f.eks Dexter, så vises kun mappene, jeg får ikke noen "flashy" måte å bla i sesongene på.. Her vises alle mapper deriblandt mappene hvor fanart osv ligger i.

Prøvde boxee tidligere i dag, og den "wrappet" sesong mappene også og viste de som en meny. Mulig å få til dette i xbmc?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pjukern
    Har installert dette i dag og satt opp bibliotekene mine osv.
    Lagt inn aeon skinnet og dette ser veldig bra ut. MEN f.eks inne på TV-Shows. Så kan jeg bla i serier med fine bilder fra hver serie. Når jeg så velger f.eks Dexter, så vises kun mappene, jeg får ikke noen "flashy" måte å bla i sesongene på.. Her vises alle mapper deriblandt mappene hvor fanart osv ligger i.

Prøvde boxee tidligere i dag, og den "wrappet" sesong mappene også og viste de som en meny. Mulig å få til dette i xbmc?
    Går ut ifra at du går inn på tv-shows via tv-show på hovedmeny og ikke via videos.

På bildene ser du hvordan jeg har satt opp xbmc, og på det siste bestemmer du hvilket oppsett du vil bruke. Du trykker på venstre piltast når du er inne på tv-shows for å komme til innstillingsmenyen.
    Det bildet i venstre hjørne er film som spilles av, om det var noen tvil.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ved noen bilder av mitt oppsett i Alaska Revisited i sammen slengen.

Hovedmeny

Tv-serier

Filmer

Xbmc Subtitles

Vær

Grooveshark

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, det var noe helt annet enn det jeg får.. ??
    Bruker jeg TV-sHows på hovedmenyen finner jeg ingen ting. (se siste screenshot)
    Bruker Videos menyen, da får jeg hvertfall opp litt fancy grafikk osv. Men ikke noen mulighet for sesong valg, foruten mappene,

Har lagt ved mine bilder fra hovedmeny og alle steps inn til en episode i en sesong.

-hovedmeny-videos
    -dexter
    -s05
    -episode valg.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, det var noe helt annet enn det jeg får.. ??
    Bruker jeg TV-sHows på hovedmenyen finner jeg ingen ting. (se siste screenshot)
    Bruker Videos menyen, da får jeg hvertfall opp litt fancy grafikk osv. Men ikke noen mulighet for sesong valg, foruten mappene,

Har lagt ved mine bilder fra hovedmeny og alle steps inn til en episode i en sesong.

-hovedmeny-videos
    -dexter
    -s05
    -episode valg.
    Virker ikke som du har scanna inn noe innhold da? Gå til context menu ved å høyreklikke på mappen du har serier i, gå så til set content, velg tv-shows. Så scanner du biblioteket.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo har satt content til at den mappen inneholder tv-show.
    Har også brukt media companion til å scrappe, slik at bilder og info ligger lagret sammen med mappene. Alikevel ser det ut til at xbmx forsøker laste ned bilder, tekst osv fra nettet.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også brukt media companion til å scrappe, slik at bilder og info ligger lagret sammen med mappene. Alikevel ser det ut til at xbmx forsøker laste ned bilder, tekst osv fra nettet.
    Den har alikevel ikke scrappet det. En vei der du har gjort feilen, for det kan man se på filnavnet på Dexter episodene der du viser de. Hos deg heter det Dexter.s05e06.avi Hvis den hadde vært scrappet ordentlig inn, og du hadde sett i Liberary mode hadde den het hva episoden egentlig heter, ikke filnavnet du har på den.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får prøve å velge thetvdb og sette på automatisk scanning. Sålenge du har fulgt de rådene som har blitt gitt ang navngiving og plassering av serier skal dette være en forholdsvis enkel prosess.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukt store deler av dagen på å rydde opp i scrapping.. Dette gikk mye glattere i mediaportal den gangen jeg prøvde det. Men nå er hvertfall alt ryddet opp hva filmer anngår. Selv om jeg slet lenge med duplikater og 8 dobble(!!) filmer i listen. Dette skyldtes at xbmc tydligvis teller antall *.nfo filer i mappa og tror det skal vise en ny film pr *.nfo fil.
    Når noen visse release grupper legger ved nfo fil for hvert språk i subs mappene så blir det kaos.

Nå scrappes tv serier på nytt og det ser i grunn bra ut enn så lenge.

Side 6 av 35 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •