XBMC - komplett mediasenter med stil - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 696
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva med blueray iso og støtte for hardware acceleration?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blueray iso vet jeg ikke. men støtter hardware acceleration. iallefall på ATI kort. vet ikke med Nvidia.
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter ikke BD ISO, heller ikke DTS-HD i .mkv container. Sistnevnte er muligens det største og eneste ankepunktet jeg kan komme på for min del....

BD ISO kan støttes ved bruk av ekstern spiller. Det funker bra her med TMT

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Hva med blueray iso og støtte for hardware acceleration?
    Ukryptert BD-iso (mao. vil ikke avspilling av BD-plater fungere uten bruk av AnyDVDHD) skal være støttet i den nyeste versjonen som ble sluppet som release candidate for et par dager siden. Om et par-tre-fire uker bør de være klar med en final release.

Såvidt jeg har skjønt støtter den ikke menyer. Det kommer i så fall senere. XBMC bruker libbluray, og dette biblioteket skal ha støtte for menyer også.

Jeg tror heller ikke xbmc støtter dekoding av BD-lydformater. Mulig bitstreaming vil fungere hvis du har skjermkort (og forsterker) som støtter dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bedda
    XBMC støtter dvd-iso og mkv med undertekster.
    Se der, ja. XBMC Dharma har fått støtte for PGS undertekster også. Så bra

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva som gjør at dere velger å bruke xbmc når der er så stor mangel med hensyn til blueray og støtte for skikkelig lyd? Hvorfor ikke bruke alternativene som gir full støtte for alt? Om der er noen da...

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bedda
    blueray iso vet jeg ikke. men støtter hardware acceleration. iallefall på ATI kort. vet ikke med Nvidia.
    Funker helt fint på både ATi og Nvidia. Har nylig testet med begge deler.

Hva som gjør at dere velger å bruke xbmc når der er så stor mangel med hensyn til blueray og støtte for skikkelig lyd? Hvorfor ikke bruke alternativene som gir full støtte for alt? Om der er noen da...
    Fordi jeg ikke bruker Blu-Ray i mediacenteret mitt. Alt av Blu-Ray filmer kjører jeg via Blu-Ray spilleren min. XBMC tar seg av alt av serier og filmer jeg kjører i mkv og divx, samt dvd-iso'er. Eneste jeg savner er DTS-MA supporten jeg gjerne ville hatt på mkv filer.

Utseendemessig er XBMC helt i en egen klasse føler jeg, ihvertfall hvis man kjører med Aeon skin. At den kobler opp alt av filmer i en database og henter ned info/trailer/skuespillerliste/cover/coverart direkte fra nett gjør at det blir sinnsykt nice å se på hvis man tar seg tiden til å finpusse litt. Det er ihvertfall dette som gjør at jeg velger XBMC foran noe annet.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer runarmoe sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har testet Dharma betaen? jeg tar ikke sjansen helt ennda, selv om jeg ikke har lest om noen alvorlige bugs da ☺☺

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, de som bruker XBMC på windows har muligheten til å bruke ekstern avspiller til å ta seg av BD, f.eks. PowerDVD eller TMT, og da vil man få full støtte for lyd også. Så for dem er det ikke så gæærnt. Det er verre hvis man bruker Live CDen, som er Linux-basert. Her har det til nå vært mulig å streame via MakeMKV, men Dharma ser altså ut til å tilby en litt mer stabil løsning, som er på høyde med hva f.eks. Popcorn Hour A-200 og WDTV Live HD tilbyr.

Personlig har jeg en Dune-spiller som jeg bruker til BD-iso. Den fungerer egentlig bedre enn XBMC på en god del ting, men den har rimelig kjedelig gui, da

XBMC er for de som liker å fikle. Dune og andre mediaspillere blir både bedre og billigere for hver måned som går, og det er egentlig litt galskap å bruke tid og penger på HTPC nå. Spesielt hvis du satser på et selvbygg fremfor en søt, liten atom/ion-boks.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er der noen mediaspillere som sorterer filmer og tv-serier hver for seg og gir samme eller like bra grensesnitt som xbmc og mediaportal gjør? Cover, info om filmer og serier osv?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runarmoe
    noen som har testet Dharma betaen? jeg tar ikke sjansen helt ennda, selv om jeg ikke har lest om noen alvorlige bugs da ☺☺
    Kjørt siden den ble sluppet, og kjørte "alpha'ene" ett par uker før det. Ikke merket store problemene enda. Men kommer selvsagt til å legge inn den offisielle så fort den kommer for å være sikker.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg har merka med nyeste revisjon av xbmc er at bildet (på xvid) henger seg opp til tider. Lyden går som normalt.

Ellers er jeg litt oppgitt over at 24bits audio patchen ikke ble med denne omgangen. Audio er vel restriktert til 48kHz/16bit. :-\

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er der noen mediaspillere som sorterer filmer og tv-serier hver for seg og gir samme eller like bra grensesnitt som xbmc og mediaportal gjør? Cover, info om filmer og serier osv?
    For min egen del så trives jeg best med MyMovies plugin i Mediacenteret i Win7. Bruker også PowerDVD 10 Ultra som plugin her og. Jeg føler at jeg har alt jeg trenger. Måten Mymovies lar deg bla i cover og sortere etter sjanger, se på trailere osv tiltaler meg veldig.

My Movies - Home

Jeg har en AMD XII 3.0Ghz dobbeltkjerne CPU, Intel 80GB SSD disk og 4GB minne i tillegg til en LG BluRaybrenner. Dette spiller bare utrolig bra sammen. Av software innstallert har jeg Win7 64bit, Any DVD for ripping, Virtual Clone Drive for mounting. Power DVD 10 Ultra og MyMovies. I tillegg så bruker jeg Spotify til musikk. Både lokalt og til streaming.
    Det er dette jeg har innstallert. Ikke noe antivirusprogram eller anna rusk.
    Alle DVD og BD filmer er rippet inn til iso filer som jeg har på eksterne disker. Orker ikke Xvid, divX og andre jalla formater. Iso bare virker. Samme med MKV, Det bare virker. Full HD lyd og bilde uten noen som helst panoreringsproblemer. Akkurat like bra som min Panasonic BD60 bare at den laster inn filmene på noen få sekunder.

Bruker også en helt vanlig Mediacenter fjernkontroll for å styre dette. Jeg trykker bare på den grønne knappen i midten og så er jeg rett inne i filmcovermenyen i mymovies. Bare å bla deg fram til filmen og trykke enter. Så kan du se cover i fullformat, både fram og bakside, eller bare trykke play. Dette er uhorvelig enkelt. En knapp så er du inne og ser covera til filmene og så bare play

Men det er selvfølgelig 2 ting jeg savner og det er for det første at en skal kunne automatisk velge oppdateringsfrekvens basert på kildemateriell. I tillegg skulle jeg gjerne ønsket at MyMovies kunne latt deg sortere filmer du ikke har sett i en egen kategori.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet dette?

XBMC extensions

Ser ut til at tv-server fra mediaportal nå skal virke mot xbmc på windows.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg bekrefte at live-tv virker helt utmerket i xbmc. Eneste som ikke vil virke som det skal pr dags dato er pause. I tillegg er det mye mindre oversiktlig enn hva mediaportal er, men det gjelder i grunn alt i xbmc. Er vel gjerne en tilvenningssak.

Største irritasjonsmomentet er unødvendig mye trykking.

Skal jeg se film må jeg først innom movies, videoer, velge å sortere etter tittel før de er på plass. Vil trykke på movies så få opp alle filmene, samme med tv-serier.

Skal gi xbmc litt mer tid før jeg bestemmer meg for hva som vil bli brukt videre. Nyeste mediaportal med streamed mp skin ser veldig bra ut og er så langt veldig stabilt, så er vanskelig valg dette.

Noen gode tips å komme med på veien kanskje?

Får forresten ikke lagt inn nye skin. Har pakket ut og lagt i mappen skin, men de dukker ikke opp i xbmc likevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg bekrefte at live-tv virker helt utmerket i xbmc. Eneste som ikke vil virke som det skal pr dags dato er pause. I tillegg er det mye mindre oversiktlig enn hva mediaportal er, men det gjelder i grunn alt i xbmc. Er vel gjerne en tilvenningssak.

Største irritasjonsmomentet er unødvendig mye trykking.

Skal jeg se film må jeg først innom movies, videoer, velge å sortere etter tittel før de er på plass. Vil trykke på movies så få opp alle filmene, samme med tv-serier.

Skal gi xbmc litt mer tid før jeg bestemmer meg for hva som vil bli brukt videre. Nyeste mediaportal med streamed mp skin ser veldig bra ut og er så langt veldig stabilt, så er vanskelig valg dette.

Noen gode tips å komme med på veien kanskje?

Får forresten ikke lagt inn nye skin. Har pakket ut og lagt i mappen skin, men de dukker ikke opp i xbmc likevel.
    XBMC har skrevet om hele addons funksjonen. Du legger til "repositories", slik at du får tilgang til å laste ned skins, video addons, etc.
    Se f.eks. her : [RELEASE] Alaska Revisited - XBMC Community Forum

Om du scanner forskjellige mapper, og bruker "set content", så får du lagt alt i de rette mappene. Litt mer info om saken: [TIP] HOW-TO add and scan media files into XBMC Library - XBMC Community Forum

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de som ligger inne kan jeg hente ned direkte fra xbmc, men feks aeon får jeg ikke tilgang til der.

Har fått lagt til filmer og tvserier der de skal ligge, problemet er jeg fortsatt må gjennom unødvendig mange trykk på fjernkontrollen for å komme dit jeg ønsker. I tillegg ser det ut til å være kun det originale skinet som har støtte for tv direkte fra "hjem" skjermen.

Største irritasjonsmomentet er hvor mye dårligere styringen på live-tv er kontra mediaportal. Sikkert mye tilvenning før jeg kan bestemme meg for hva jeg liker best, så skal teste det ut neste uke nå.

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omsider gått over til Dharma etter mye om å men jeg også Dog var det ikke helt uten problemer, da ingen av thumbnailsene ble importert av en eller annen merkelig grunn, ellers fungerer det meget bra!

Liker ikke de små visuelle forandringene i Alaska, men når det kommer til brukergrensesnittet er det forbedret.

Video applikasjonen "next aired" er helt ute å kjører, men om noen har oppfattet noe annet så gi lyd fra deg! For konseptet var bra.

Det var det jeg klarte å rote opp etter et par timer med tukling

Newcomer runarmoe sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg og gått over til Dharma og kjører Night skin og styrer det hele via min xperia med xbmc remote, må si at jeg er rimelig fornøyd nå!! det hele ble mye mer smooth enn med forrige xbmc utgave!

har vurdert å kjøpe et ipad lignende brett som kjører Android, kun for å bruke som fjernkontroll, noen som har prøvt, eller gjør det? funker utmerket med min xperia da, men hadde vært kjekkt med en 7" skjerm og slikt ☺

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opptaget dog et relativt stort problem, da jeg ikke får lyd på videoer uten dts, ac3 sålenge lydutgang: digital. Aner ikke hva som kan være problemet

Dette var ikke et problem på tildligere versjoner.

Side 4 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •