XBMC - komplett mediasenter med stil - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 35 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35
Viser resultater 681 til 696 av 696
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Angående problemet mitt med at jeg ikke fikk spilt av HD lyd igjennom pcn så fikset det seg plutselig av seg selv kunne det se ut som.

Koblet til en annen receiver her i går bare for å teste at den virket etter den hadde vært på rep og når jeg koblet til LX86`n igjen så var problemet tilbake. Fikk kun spilt av vanlig DTS og DD. Etter litt frem og tilbake så avinstallerte jeg XBMC og restartet pcn. Da kom det opp DTS-HD og DD True HD under avspillingsenheter. Installerte XBMC igjen og da fungerte alt med en gang, HD lyd og det kommer opp det det skal i displayet på receiver.

Så det virker faktisk som om det er XBMC som har køddet til ting når pcn har blitt koblet til noe nytt med HDMI.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bassdal
    Hei.
    ALT av serier, filmer som en ikkje får norsk tekst til
    er laga til med norsk tekst. (google oversetter) (som har fungert bra)

(dette og har tatt tid. f.eks berre Cold case som har 150episoder.
    og ikkje tilgjengeleg i norge)
    Håper du tar deg tid til å legge ut undertekstene dine på f.eks subscene
    TV: Panasonic TX-P65VT30 Receiver: Yamaha RX-A2010 Surround: Jamo S608 m/Jamo C60 Senter+C60 Sur Sub: XTZ 99 W12.18 ICE
    HTPC: Silverstone GD05B - AMD A10-7850K - MSI A78M-E45 V2 - 8GB 1866Mhz DDR3 - 120GB SSD + 36TB HDD

Kodi v14.2 Helix m/Shednox v.3.0

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Heisann!

Bruker XBMCubuntu og lurer på om det er mulig å innstallere Netflix og HBO rett i XBMC?
    Ja, dette hadde vært en våt drøm (vel, nesten i alle fall)! Men, så lenge Netflix bruker Silverlight så er det løpet kjørt.

DrE

Newcomer Okv sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Det Sorte Fastland/Ålesund
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netflix virker på Ubuntu+XBMC.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okv
    Netflix virker på Ubuntu+XBMC.
    Virker det på XBMCbuntu også?

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av metallsulten
    FOR ET UTROLIG RASKT OG FLOTT PROGRAM. Men lurer på en ting, nå bruker jeg min xbox for windows kontroll til å styre xbmc, men fins det en slags minifjernkontroll til å styre det med? xbox kontrollen er litt klumpete syns jeg.
    Hvis du har iPhone eller Android mobil finnes det mange XBMC apper som lar deg styre hele greia, meget lekkert.

Newcomer Okv sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Det Sorte Fastland/Ålesund
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Virker det på XBMCbuntu også?

DrE
    Jeg måtte sjekke loggen min for å se hvordan jeg gjorde dette.
    Det må installeres fra desktop i ubuntu, det kjører utenom XBMC.
    Og da er det ikke sikkert det er lett å få til i XBMCbuntu, du må jo også sette opp lyden så den virker utenom XBMC.

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xbmc har fungert helt fint et par måneder nå også plutselig når jeg prøver å starte den nå så fryser den helt. Den minimerer seg selv og hele skjermen blir svart. Må åpne task manager for å kille den. Dette skjer hver gang nå.
    Noen forslag til hva dette kan være før jeg evnt avinnstalere alt.
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Newcomer TJGundersen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en pc med to stk GTX 580 og de støtter ikke DTS-HD, jeg har koblet pc'en til receiver(RX-A3010) med HDMI.

Noen måte jeg kan kjøre passthrough slik at receiveren mottar DTS-HD signalet slik at ikke XBMC decoder lyden til et format grafikkortene støtter?

Setter jeg at Receiver støtter DTS-HD i XBMC så bare hakker avspillingen og det kommer ingen lyd.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90
    Xbmc har fungert helt fint et par måneder nå også plutselig når jeg prøver å starte den nå så fryser den helt. Den minimerer seg selv og hele skjermen blir svart. Må åpne task manager for å kille den. Dette skjer hver gang nå.
    Noen forslag til hva dette kan være før jeg evnt avinnstalere alt.
    Hender iblant på maskinene her i huset at de blir 'rare', jeg mistenker at noe klikker i oppsetts filene.

Om du går på 'Kjør'/'run' eller åpner %appdata% mappen i fil lesern så kan du slette XBMC mappa der.

Den inneholder alle oppsett, addons, video databasen, skins etc så når den slettes starter XBMC som om den er ferskt innstallert.

Mulig kanskje en av filene til skinnet har blitt korrupt og således går i stå?
    Kan alltids ta backup av mappa før du sletter.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mangeåring bruker av Mediaportal skal jeg nå gi xbmc en sjanse.

Jeg har testet det tidligere, men var ikke alt som var like strøkent da.

Så før jeg setter i gang har jeg ett par spørsmål jeg håper noen kan besvare.

1) Hvordan er live-tv delen i xbmc nå? Virker alt tilfredsstillende?

2) Hvordan er det å bruke sammen med MCE eller Harmony fjernkontroll? Sist jeg prøvde var dette særdeles ulogisk

3) Hvordan er bildekvalitet på videofiler? Tidligere var Mediaportal mange hakk foran xbmc, men dette har gjerne endret seg nå?

4)Oppdatering av mediadatabasen, skjer dette nå automatisk eller må jeg fortsatt inn for å starte søking etter nye filer manuelt? Har en server der alt er automatisert når det kommer til nye mediafiler, så da vil jeg svært gjerne at xbmc oppdager nye filer og legger de til uten at jeg trenger å bry meg.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke ferdig med dette enda, men litt om mitt oppsett så langt; Debian server med to dvb-c kort, tvheadend. På klientsiden har jeg Openelec.

1. Noe usikkert, da jeg har hatt ustabilitet på serversiden. Tror det var hw-relatert, nærmere bestemt skjermkort selv om serveren står headless.

2. Ukjent, men Openelec har opsjoner for fjernkontroll.

3. Ukjent

4. Jeg får ikken sett dette nå, da klienten mistet skjermkortet, men jeg mener du kan sette opp skan av biblioteket automatisk. Det er også noen mer avanserte muligheter, som å ha en database på serveren slik at du kan avslutte avspilling på en klient og fortsette der du slapp på en annen. Det viktigste er nok at biblioteket blir likt på alle klientene.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2. Jeg har en Harmony fjernkontroll som fungerer helt topp mot Xstreamer/XBMC.

Newcomer regnep sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv xbmcRemote på iphone og styrer alt på min openelec maskin zotac ion mini itx 330n. Har ikke prøvd 3D men den spiller full størrelse bluray filer uten problemer. Mener zotac kortet er i fra 2008-2009. Digger Aeon Nox temaet men savnet litt farge så jeg importerte sjanger ikoner og bakgrunner fra xbmc forumet. Meget fornøyd med dette oppsettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags video innstillinger er best å kjøre med?

DXVA - Pixel Shaders - Software?
    DXVA2?

Hvis jeg kjører DXVA som render option, er det enkelte av filmene mine som ikke har bilde men kun lyd. Mens andre videoer spiller fint.

Det er også en haug med innstillinger når man spiller av video på videoinnstillinger som Interlaced, De-Interlaced, bilinear osv.

Hva lønner seg å kjøre med? Systemet består av en AMD A10-5800K med Radeon 7660D GPU, Windows 7.
    TV: Panasonic TX-P65VT30 Receiver: Yamaha RX-A2010 Surround: Jamo S608 m/Jamo C60 Senter+C60 Sur Sub: XTZ 99 W12.18 ICE
    HTPC: Silverstone GD05B - AMD A10-7850K - MSI A78M-E45 V2 - 8GB 1866Mhz DDR3 - 120GB SSD + 36TB HDD

Kodi v14.2 Helix m/Shednox v.3.0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TJGundersen Vis post
    Har en pc med to stk GTX 580 og de støtter ikke DTS-HD, jeg har koblet pc'en til receiver(RX-A3010) med HDMI.

Noen måte jeg kan kjøre passthrough slik at receiveren mottar DTS-HD signalet slik at ikke XBMC decoder lyden til et format grafikkortene støtter?

Setter jeg at Receiver støtter DTS-HD i XBMC så bare hakker avspillingen og det kommer ingen lyd.
    Velg HDMI WASAPI formatet i lydinnstillingene i XBMC. Da skal det ordne seg.

Side 35 av 35 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •