XBMC - komplett mediasenter med stil - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 696
    Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av obergeru
    Jeg har droppet hele tvdelen til fordel for sickbeard.
    sickbeard - Project Hosting on Google Code

sickbeard + sabnzbd + xbmc ftw.
    Dette er greit nok for serier og filmer, men for oss som ser endel på ting som skal nytest live, hovedsaklig sport, så er ikke dette nok for å erstatte en TV-del.

Når det er sagt så bruker jeg i dag ett lignende system med torrents, men har du en link til en god guide for hvordan du har satt opp ditt newsgroup-system?

Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Det er sikkert fint GS-AAS, men det kan være at vi har et par behov som ikke blir tilfredsstilt. Selv er jeg tilbake til Windows media center og synes integrasjonen med Powerdvd er bedre enn f.eks. mediaportal. Med MyMovies og dvblogic har den mye av det jeg ser etter.
    Nå har ikke jeg BR-drev på HTPCene så vet ikke hvordan det ser up med WMC of PowerDVD, men Mediaportal med Arcsoft TMT og Moving Pictures fungerer ihvertfall utmerket for avspilling av hele Bluray rips i mappestruktur..

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå innstalerer jeg ubuntu med for å innstalere xbmc på min laptop, som skal bli htpc.

Specs på pc er amd turionx2 1.8, 1,5 gig ram og ati 1250x.

Håper denne klarer å avspille 720p materiale.

Noen som vet om et lydkort med spdif ut? helst billig. Må være usb eller express card

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er xbmc veldig krevende?
    Det lugger en del hos meg. Har en hp 6715b som amd dual prossesor og 1 gig ram

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zicoz
    Dette er greit nok for serier og filmer, men for oss som ser endel på ting som skal nytest live, hovedsaklig sport, så er ikke dette nok for å erstatte en TV-del.

Når det er sagt så bruker jeg i dag ett lignende system med torrents, men har du en link til en god guide for hvordan du har satt opp ditt newsgroup-system?
    Joda, jeg har tvkortet fremdeles og ser poenget ditt med sport. Men jeg ser ikke så mye på sport bortsett fra nå under fotball VM

Skal se om jeg får laget en guide i løpet av uka.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Er xbmc veldig krevende?
    Det lugger en del hos meg. Har en hp 6715b som amd dual prossesor og 1 gig ram
    Prosessoren er nok ikke god nok til å spille av HD-materiale på egen hånd, nei. Men, moderne skjermkort har støtte for h264 dekoding, så hvis du f.eks. har et nvidia skjermkort, kan xbmc bruke dette ved avspilling. Gå inn i videoinnstillingene i xbmc og se om du kan velge vdpau som videodriver.

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Sorry, men det der er reinspikka vrøvl.

Jeg bruker da ikke noe som ikke fungerer, bare fordi det er gratis. Dessuten trenger et mediesenter også hardware for å fungere, så den totale løsningen vil uansett ikke bli gratis.

Personlig synes jeg XBMC er veldig nære perfeksjon, men man må ikke bli så fanboi at man ikke er i stand til å erkjenne at det er enkelte ting XBMC ikke kan gjøre, eller som den ikke gjør like godt som andre løsninger.
    Reinspikka vrøvl faktisk. Om man ser bort ifra avspilling av BD(foreløbig) så er det fint lite som ikke fungerer i xbmc.

Selvfølgelig trenger man hardware, men hvem er det som ikke har en pc nå til dags? Til og med laptoper har hdmi og hardware til å spille av hdmateriale. Jeg laget også denne tråden under "Htpc", så de som leser her har uansett htpc eller vurderer innkjøp av.

Er ikke uten grunn at jeg endte opp med xbmc, etter å ha prøvd windows mediacenter, mediaportal osv.

Er ikke noen fanboi som du så fint skriver.

Noe snacks fra den kommende versjonen av Xbmc "Dharma"

- Added Broadcom Crystal HD PCIe/Mini-PCIe hardware accelerated video decoders support
    - Added support for unencrypted Blu-ray Disc playback (via libbluray and libbdnav) without menus
    - Added Blu-ray Disc detection for external players (map external player in playercorefactory.xml)
    - Added raw bitstream pass-through support for MP1, MP2, MP3, and AAC encoded audio tracks
    - Added a real-time ATSC A/52 encoder for on-the-fly Dolby Digital 5.1 (AC-3) transcoded output
    - Added support for 5.1 Multi-Channel Analog Output (discrete 6-channel PCM output)
    - Added High-Quality Lanczos Upscalers (Video Resamplers) as OpenGL GLSL Shaders
    - Added support for embedded Blu-ray/AVCHD PGS subtitles in MKV (Matroska) video containers
    - Added support to use MKV (Matroska) embedded descriptions for audio and subtitle tracks
    - Added support for unsorted subtitles (ass/ssa, srt, smi)
    - Added support for multiple language sami subtitle
    - Added "Wide Zoom" video mode option, a combination zoom, cropping, and non-linear stretching
    - Added "Stretch 14x9" video mode option, a combination of zoom, cropping, and linear stretching
    - Added "Stretch 16x9" video mode option, a combination of zoom, cropping, and linear stretching
    - Upgraded FFmpeg (libavformat and libavcodec) audio/video codec and demux library
    - Improved Dream Multimedia Dreambox Enigma2 bouquets support in the TuxBox Client
    - Improved audio channel matrix mapping, audio channels downmixing, and upmixing support

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La inn windows og xbmc og wmvhd går som en lek ihvertfall, men gjort noe galt slik at xbmc kjører i vindu og ikke fullskjerm. Mulig å rette på det?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La inn windows og xbmc og wmvhd går som en lek ihvertfall, men gjort noe galt slik at xbmc kjører i vindu og ikke fullskjerm. Mulig å rette på det?
    Trykk på "\"

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GS-AAS
    Reinspikka vrøvl faktisk.
    Absolutt. "Slutt å syt, det er gratis" er et fullstendig verdiløst argument.

- Jeg trenger noe som kan gjøre X
    - Bruk XBMC
    - XBMC kan ikke X
    - Slutt å syt, det er gratis.

Ser du? Fullstendig ubrukelig.

Om man ser bort ifra avspilling av BD(foreløbig) så er det fint lite som ikke fungerer i xbmc.
    Ta det helt med ro. Jeg har brukt xbmc siden 2003, så er jeg er fullstendig klar over hva xbmc kan og ikke kan.

Selvfølgelig trenger man hardware, men hvem er det som ikke har en pc nå til dags?
    Ah. Så når du snakker om mediesenter, så tenker du på kontorpc med kabel til stua? Mange foretrekker en dedikert maskin som står fast i TV-benken, og da slipper du ikke unna å kjøpe noe nytt. Da snakker vi om drøyt 3500,- for en atom/ion-sak, pluss arbeidet med å få xbmc til å funke (det tok meg evigheter å få lyd over HDMI til å funke på Zboxen min).

Er det viktig med bitstreaming av TrueHD og DTS Master Audio? Vel, i så fall blir XBMC-løsningen enda litt dyrere. Så vidt jeg vet støtter ikke ION eller ION2 bitstreaming av disse formatene over HDMI, så da må du ha et "skikkelig" grafikkort. Dermed må du også ha et hovedkort med PCIe x16 slot, og da øker også størrelsen på kassa rimelig dramatisk, og prisen følger gjerne etter.

Er ikke uten grunn at jeg endte opp med xbmc, etter å ha prøvd windows mediacenter, mediaportal osv.
    Hvis du først har bestemt deg for at det absolutt må være en PC som skal spille av videoene, så er det ingen tvil om at XBMC er bedre enn de fleste andre alternativene. Men, det er ganske dumt å bygge seg en HTPC uten å engang vurdere om en mediespiller kan gjøre jobben like godt.

En dedikert PC koster fra 3000,- og oppover. Til sammenligning får man en Dune for litt over 2000,- og Popcorn Hour C-200 koster vel omtrent det samme. En WDTV Live HD får man for 900,-.

Er XBMC bedre enn disse alternativene? Vel, det kommer an på hva du skal bruke den til. Hvis avspilling av BD iso er det viktigste, så ville jeg nok heller valgt Popcorn Hour eller Dune. Hvis du hovedsaklig skal bruke den til videoavspilling, og menyer på Blu-ray ikke er veldig viktig, så ville jeg nok faktisk gått for WDTV, spesielt nå som den omsider støtter DVD menyer.

Alt i alt handler det om å tilpasse anbefalingene til det folk spør om, i stedet for å bare kauke ut "xbmc" automatisk.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Absolutt. "Slutt å syt, det er gratis" er et fullstendig verdiløst argument.

- Jeg trenger noe som kan gjøre X
    - Bruk XBMC
    - XBMC kan ikke X
    - Slutt å syt, det er gratis.

Ser du? Fullstendig ubrukelig.

Ta det helt med ro. Jeg har brukt xbmc siden 2003, så er jeg er fullstendig klar over hva xbmc kan og ikke kan.

Ah. Så når du snakker om mediesenter, så tenker du på kontorpc med kabel til stua? Mange foretrekker en dedikert maskin som står fast i TV-benken, og da slipper du ikke unna å kjøpe noe nytt. Da snakker vi om drøyt 3500,- for en atom/ion-sak, pluss arbeidet med å få xbmc til å funke (det tok meg evigheter å få lyd over HDMI til å funke på Zboxen min).

Er det viktig med bitstreaming av TrueHD og DTS Master Audio? Vel, i så fall blir XBMC-løsningen enda litt dyrere. Så vidt jeg vet støtter ikke ION eller ION2 bitstreaming av disse formatene over HDMI, så da må du ha et "skikkelig" grafikkort. Dermed må du også ha et hovedkort med PCIe x16 slot, og da øker også størrelsen på kassa rimelig dramatisk, og prisen følger gjerne etter.

Hvis du først har bestemt deg for at det absolutt må være en PC som skal spille av videoene, så er det ingen tvil om at XBMC er bedre enn de fleste andre alternativene. Men, det er ganske dumt å bygge seg en HTPC uten å engang vurdere om en mediespiller kan gjøre jobben like godt.

En dedikert PC koster fra 3000,- og oppover. Til sammenligning får man en Dune for litt over 2000,- og Popcorn Hour C-200 koster vel omtrent det samme. En WDTV Live HD får man for 900,-.

Er XBMC bedre enn disse alternativene? Vel, det kommer an på hva du skal bruke den til. Hvis avspilling av BD iso er det viktigste, så ville jeg nok heller valgt Popcorn Hour eller Dune. Hvis du hovedsaklig skal bruke den til videoavspilling, og menyer på Blu-ray ikke er veldig viktig, så ville jeg nok faktisk gått for WDTV, spesielt nå som den omsider støtter DVD menyer.

Alt i alt handler det om å tilpasse anbefalingene til det folk spør om, i stedet for å bare kauke ut "xbmc" automatisk.
    Ok, skal huske å spørre deg om lov neste gang jeg legger ut en liten veiledning til xbmc(som denne tråden var)

"Alt i alt handler det om å tilpasse anbefalingene til det folk spør om, i stedet for å bare kauke ut "xbmc" automatisk" - Hva f snakker du om? Jeg har da kun lagt ut installfil + litt installasjonsveil, slik at folk som er interessert kan teste det uten å leite flere plasser etter skins etc. Og i tillegg sagt hva jeg mener om programmet.

Ro deg ned et par hakk, og slutt å ta alt så voldsomt seriøst.

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Alt i alt handler det om å tilpasse anbefalingene til det folk spør om, i stedet for å bare kauke ut "xbmc" automatisk" - Hva f snakker du om? Jeg har da kun lagt ut installfil + litt installasjonsveil, slik at folk som er interessert kan teste det uten å leite flere plasser etter skins etc. Og i tillegg sagt hva jeg mener om programmet.
    Ja, dere fyrer opp ser jeg

Jeg fikk mye glede av info, skins o.s.v.... Har installert i 2 skjerm-oppsett & det gleder meg at den fatter at LCD-skjerm skal kjøre 60Hz og at projektor som viser media faktisk får Hz tilpasset kilden I'm impressed

Takk!

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg et klassisk XBMC utseende på windows XP.

Noen tips på hvordan jeg kan få aeonskin og tips på bra skripts?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mariusm69
    Ja, dere fyrer opp ser jeg

Jeg fikk mye glede av info, skins o.s.v.... Har installert i 2 skjerm-oppsett & det gleder meg at den fatter at LCD-skjerm skal kjøre 60Hz og at projektor som viser media faktisk får Hz tilpasset kilden I'm impressed

Takk!
    Bare hyggelig

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg et klassisk XBMC utseende på windows XP.

Noen tips på hvordan jeg kan få aeonskin og tips på bra skripts?
    Står forklart på side 1.

Finner du ikke direkte det du leter etter der, så finner du det i en av de vedlagte linkene.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå nærmer "Dharma" seg med store fremskritt (98% ferdig!)

Må virkelig si jeg ser frem til dette:
    Roadmap – XBMC

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Nå nærmer "Dharma" seg med store fremskritt (98% ferdig!)

Må virkelig si jeg ser frem til dette:
    Roadmap – XBMC
    Hele Media Center PC'en tuller litt nå, så blir nok full reinstall av både Windows og XBMC så fort "Dharma" blir sluppet.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de kommet noen vei med tv-delen på xbmc og windows nå, eller er det fortsatt ikke beregnet til bruk sammen med å se tv?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Har de kommet noen vei med tv-delen på xbmc og windows nå, eller er det fortsatt ikke beregnet til bruk sammen med å se tv?
    Nei, desverre.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer sterkt å gå over til CD sin HD-PVR for kabeltv, så da er spørsmålet hvilket program som skal brukes på stue-pcen for å vise filmer, serier, bilder mm.

Hva gjør xbmc som ikke mediaportal gjør under windows?

Er der full støtte for mkv med undertekster, dvd-iso osv?

Hva med cover og info om filmer og tv-serier, finner xbmc dette automatisk på filmer og tv-serier?

Integrering mot spotify, youtube, nrk, tv2 og andre tjenester, hva er her støttet i xbmc?

Noen som har testet begge programmene og kan komme med en liten beskrivelse av hvordan de er sammenlignet opp mot hverandre?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XBMC støtter dvd-iso og mkv med undertekster.

Mediaportal har jeg ikke prøvd
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Side 3 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •