XBMC - komplett mediasenter med stil - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 35 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 696
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Såklart Sitter på jobben nå, men jeg fant et bilde på nett som viser hvordan det ser ut. Ligger under system/settings

http://wiki.xbmc.org/images/thumb/7/...dio_Output.png

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Det er helt tydelig at du kjører en helt annen versjon av XBMC enn meg i alle fall...

Newcomer Ken Anders sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Fauske
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme problemene som deg RuneW med en Asrock jeg fikk for en ukes tid tilbake. Løsningen min ble Win7! Prøvde både Win8 og Linux uten hell, for de fant ikke rette driverne men med Win 7 og ved og følge punktene i denne tråden : http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=128480 (også nevnt tidligere i denne) gikk alt som en lek! Ingen problem med verken lyd eller bilde Vet ikke om det kan være det du plages med men verdt og nevne syns jeg

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det kan godt være at å kaste Linux og bytte til Win7 er løsningen for meg også...

Det er alpha-versjoner av OpenELEC m/Frodo-XBMC i omløp og det skal være mulig å få dette inn på min Xtreamer Ultra 2, men jeg har ikke funnet ut helt hvordan...

Linux skjønner jeg ikke bæret av, men Windows er jeg rimelig komfortabel med. kanskje på tide å kaste ut det som ikke fungerer og prøve det som muligens gjør det...

Grunnen til at jeg kjøpte Deluxe-versjonen var jo nettopp for å slippe denne dritten og ha en out-of-the-box-løsning, men dette er tydeligvis ikke så lett å få til...

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør jeg for å få XBMC til å spille av en blu ray film som ligger på disken min som .mt2s filer?
    De er i forskjellige størrelser og xbmc spiller ikke automatisk av neste fil når den ene er slutt.
    Må jeg bruke MakeMKV eller noe for å lage en komplett film av disse filene?
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Hva gjør jeg for å få XBMC til å spille av en blu ray film som ligger på disken min som .mt2s filer?
    De er i forskjellige størrelser og xbmc spiller ikke automatisk av neste fil når den ene er slutt.
    Må jeg bruke MakeMKV eller noe for å lage en komplett film av disse filene?
    Jeg har scannet Blu-Ray mappen inn i biblioteket. Da skjønner XBMC at den største filen er selve filmen. Men da starter selvsagt bare filmen når jeg trykker på den. Får ikke opp extra/meny å sånt. Det er det ikke støtte for enda.

Har enda til gode å ikke klare å scanne en film slik at den starter når jeg trykker på den, men tror som sagt man må SCRAP'ing på filene først, slik at den dukker opp i biblioteket.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut at største fila var selve filmen og da fungerte det bra. Fikk valgt tekster så da kom jeg ganske langt
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut at største fila var selve filmen og da fungerte det bra. Fikk valgt tekster så da kom jeg ganske langt
    Joda, når man SCRAP'er de, så kommer de inn i biblioteket også. Så da er det bare å trykke på den så starter den, og når filmen er igang, så kan man jo velge lydspor og tekst å sånn. Er ikke fulgt støttet mao, men funker helt greit. Håper selvsagt på en full støtte etterhvert, slik at jeg kommer inn i meny'en når jeg trykker start, og kan velge videre derfra.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    SCRAP
    scrapE

beklager. En aldri så liten pet peeve

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    scrapE

beklager. En aldri så liten pet peeve
    Fair enough. Men forhåpentligvis skjønte han hva jeg mente. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte å legge inn Eden med HD lyd... Installerer jeg den bare over den gamle, eller må jeg ha en helt clean installasjon? Slipper jeg å sette opp alt på nytt?

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du slipper å legge inn på nytt Hackiz, det gjorde iallefall jeg. Det fungerte på 1 forsøk og tok ca 15 min.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du slipper å legge inn på nytt Hackiz, det gjorde iallefall jeg. Det fungerte på 1 forsøk og tok ca 15 min.
    Høres bra ut.
    Jeg har nå tatt backup, just in case.

Tenkte jeg skulle teste ut siste nightly. Installerer bare en helt ny en, så lar jeg dem gamle være til jeg har fått testet den skikkelig.

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

16:9 projektor på 2.35:1 lerret med XBMC

Hei! Jeg har en 16:9 projektor på 2.35:1 lerret med XBMC og planen var å kjøre projektoren oppned mot lerret, slik at toppen av lensen treffe toppen av lerretet (samme høyde). Jeg ønsker dermed å vise all video som spilles tilbake fra toppen og ned, ønsker altså få de sorte stripene på filmene nede og ingenting oppe.

Har brukt videokalibering på XBMC og det ser ganske greit ut, men er ikke helt sikker på hva som er en optimal løsning for dette oppsettet. Jeg bør vel sende 1920×1080 pixels signal?

Er det noen måte jeg kan få området som er "croppet" i XBMC til å sende "null" (sort) for hele dette området? Er noe usikker, men jeg tror den sender et signal som er mørkt og påvirkes av brightness innstillinger.

Har lyst til å få til slik at alt 16:9 materiale sendes i full høyde (bruker 1080 pixels) og bare manuelt zoome på projektoren hver gang vi skal se 16:9 materiale.

Er det noen bedre alternativer enn XBMC? Avspillingen skal i all hovedsak gjøres fra DVD- og BD-iso filer.

PS: Jeg vet at en 2.35:1 lense ville vært optimalt, men det får vente litt ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Netflix?

Nå som netflix er tilgjengelig her på berget er det interessant å se om det kan integreres i XBMC på noe vis.

Jeg har en HTPC med XBMX, og ved hjelp av Logitechs multifjernkontrol får til og med barna til å trykke "se film" og velge riktig Barbie-film

Jeg vil ikke behøve å switche til en nettleser og kløne med det som interface med en IR fjernkontroll for å navigere i Netflix. Finnes det en løsning i XBMC?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig dette er opplysende:

Add-on:XBMC Flicks - Netflix for XBMC - XBMC

Har selv overhodet ikke satt meg inn i problemstillingen...

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Darth Smeg
    Nå som netflix er tilgjengelig her på berget er det interessant å se om det kan integreres i XBMC på noe vis.

Jeg har en HTPC med XBMX, og ved hjelp av Logitechs multifjernkontrol får til og med barna til å trykke "se film" og velge riktig Barbie-film

Jeg vil ikke behøve å switche til en nettleser og kløne med det som interface med en IR fjernkontroll for å navigere i Netflix. Finnes det en løsning i XBMC?
    Burde være mulig å få til noe, det er Silverlight som benyttes for streaming og det burde være en grei sak å "hoste" inn i XBMC, eventuelt vise i et vindu. Skal se om jeg kan få til noe selv :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Mulig dette er opplysende:

Add-on:XBMC Flicks - Netflix for XBMC - XBMC

Har selv overhodet ikke satt meg inn i problemstillingen...
    Dette funker bare sånn littegrann.

Listene populeres ikke ordentlig, og når streamingen starter så har man ikke god (noen) kontroll over videoen uten å benytte en mus. Som IR fjernkontrollbruker er ikke det noe særlig stas.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3d Bd

Er det noen XBMC guruer her som vet om det er mulig å spille av 3D BD (rippet i fullkvalitet på en eller annen måte) med XBMC?

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er XBMC nå til dags?
    Lurer på et par ting før jeg går til steget med XBMC

1.Er det raskt når man er inne i mappene med filmer / seriene og navigere?
    2.Spiller XBMC under teksting med å laste / streame dem rett ifra internett på mkv filer? Dvs si jeg har mkv filer på PCen min, uten undertekst filer. BS Player gjør i android verden.

Jeg blir veldig glad for noen svar som kan bli med å avgjør hva jeg gjør :-)
    Vurdere en xtreamer ultra2 - Xtreamer Ultra2 Announcement!

EDIT
    Er det vanskeligt å oppdatere OS, apps og andre tillegg?

Side 27 av 35 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •