XBMC - komplett mediasenter med stil - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 35 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 696
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvilke innstillinger foretrekker dere i XBMC? La oss si du har innstallert siste versjon og skal ordne innstillingene, hva endrer dere fra default?

Eventuelt, hvilke add-ons legger dere til?

Hvordan ser film samlingen deres ut på pcen? Alle filmer i en stor mappe eller en enkelt mappe for hver film osv? Hvilke filformater foretrekkes?

En liten XBMC beginners guide hadde vært fint om noen hadde tatt seg tid til det?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Og RuneW kjørte selv windows 7 og xbmc på ein laaaangt treiger (laptop)...
    Det gjorde jeg ikke det så!

Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    ...og så lenge du får noen til eller gjør det selv deaktivere alt som bruker mye resurser dvs fancy skin osv. så vill xbmc og windows 7 på den pcen du har fungerer UTMERKET!! er alt stilt inn rett så vill xbmc starte omtrent før windows er ferdig oppstarta :P (liten overdrivelse men slik er det på min nye htpc som er omtrent som den du har der (spec messig.)
    Men fra spøk til alvor: Jeg endte opp med å kjøpe en boks med ferdiginstallert Linux/XBMC, så Win7 er ikke lenger aktuelt for mitt vedkommende - foreløbig.

Newcomer Swiffer sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Men fra spøk til alvor: Jeg endte opp med å kjøpe en boks med ferdiginstallert Linux/XBMC, så Win7 er ikke lenger aktuelt for mitt vedkommende - foreløbig.
    Du gikk for xtreamer ultra? Syns den virker ganske grei; 334 euro pluss avgifter er kurant.

Gikk du for tastatur/mus eller ipad/android til styring?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Swiffer
    Du gikk for xtreamer ultra? Syns den virker ganske grei; 334 euro pluss avgifter er kurant.

Gikk du for tastatur/mus eller ipad/android til styring?
    Det er vel en slik, kjekk Ultra 2 Deluxe:
    Xtreamer Ultra 2 DELUXE HTPC med smart brukergrensesnitt

Har tenkt å bruke plate til å styre xbmc med.

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om man kan endre lengden på "Latest" listen i movies databasen, altså at flere enn 25 filmer havner i den listen?

Og er det mulig å fjerne filmer som ikke er ønskelig skal komme opp der, hvis jeg f.eks for lenge siden har sett en film, men lastet den ned på nytt. Skulle gjerne hatt muligheten til å fjerne den fra den listen..

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjorde jeg ikke det så!

Misforstod deg sikkert litt

Eksistere det og ja :O du vill få ein Veeeldig bra media spiller som takler alt og kan få til det meste

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erlingkolbjorn
    Hvilke innstillinger foretrekker dere i XBMC? La oss si du har innstallert siste versjon og skal ordne innstillingene, hva endrer dere fra default?
    Ender ikkje så mykje, skifter skin (kjører nå Cirius) også er det småting som bakrunsbilde osv. og hvordan utsenet på film mappen skal

Eventuelt, hvilke add-ons legger dere til?
    Kjører en del video addons som youtube, tv3, nrk osv. bortsett fra det så er det ikkje nødvendig med så mange andre addons

Hvordan ser film samlingen deres ut på pcen? Alle filmer i en stor mappe eller en enkelt mappe for hver film osv? Hvilke filformater foretrekkes?
    Mappestrukturen min på film er film -> mappe med navnet på filmen -> filmer.
    Kjører 720p eller 1080 har noen gamle dvd filmer som er i dvd format.

Men somregel så ordner scrappern i xbmc det meste slik at når du går inn på "film" så får du somregel etter litt fininstilling inne på fimer så blir det supert, grunnen til at eg bruker cirius er fordi da kan eg legge inn trailer på hver film dvs eg kan stille xbmc inn til og streame trailer fra spesifice sider når du t.d. trykker høyre osv.

En liten XBMC beginners guide hadde vært fint om noen hadde tatt seg tid til det?
    Om du er på jakt etter guider så er det noen linker her som er vert og sjekke ut:
    XBMC

Create a Kickass, Seamless, Play-Everything Media Center: The Complete Guide

Håper dette hjalp litt om ikkje så bare spør

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    Noen som vet om man kan endre lengden på "Latest" listen i movies databasen, altså at flere enn 25 filmer havner i den listen?

Og er det mulig å fjerne filmer som ikke er ønskelig skal komme opp der, hvis jeg f.eks for lenge siden har sett en film, men lastet den ned på nytt. Skulle gjerne hatt muligheten til å fjerne den fra den listen..

Ja det skal gå hugser ikkje ifarta hvor men om eg ikkje hugser feil så er det inne på skin instilligene.
    Det med og fjerne filmer fra listen du ikkje ønsker skal være der er også fult mulig.
    Viss eg ikkje hugser feil så var det og gå inn på latest listen og trykke m\høyre og få opp popup menyen og velge fjern fra listen eller noko (hugser ikkje i farta men kan sjekke det ut, det skal ivertfall gå

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

xbmc hdmi

Fekk handla meg mac mini i går og sett den opp med xbmc nå..
    Men finner ikke "bibliotek"
    og får ikke lyd gjennom hdmi bare enn masse ulyder?
    er dette noe flere sliter med eller er det bare meg?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feilmelding

Mens jeg venter på min XBMC-boks tenkte jeg å begynne den sure jobben med p konvertere filstrukturen min fra YAMJ-tilpasset til XBMC-tilpasset.

Jeg lastet derfor ned XBMC for Windows for å gjøre noen tester. Det fungerer dessverre bare sånn passe. Min eksisterende struktur (bær over med meg, det er mulig det skjer forandringer) noe er ala:

FILMER / VOKSNE / BLU_RAY
    FILMER / VOKSNE / DivX
    FILMER / VOKSNE / HD-DIVERSE
    FILMER / VOKSNE / TV-SERIER
    FILMER / BARN / TV-SERIER

Egentlig ikke så viktig, men poenget er at jeg prøvde å legge til et par-tre av disse sub-katalogene som egne "Video sources". Og det jeg ikke forstår er hvorfor XBMC tilsynelatende oppfører seg forskjellig når den scanner de forskjellige katalogene. Uten unntak, når jeg scanner HD-DIVERSE så få jeg følgende feilmelding:

XBMC - komplett mediasenter med stil-xbmc-error-jpg

Hva menes egentlig med denne meldingen? Hva har inneholdet i katalogene med om XBMC får kontakt med en server å gjøre?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XBMC kontakter forskjellige servere avhengig av hva slags innhold det er i katalogen. TV-serie, film, musikkvideo, etc.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ingen expert på området men kan være god samaratan og prøve og hjelpe.

får spørre dette først:
    Når du scanner filmer\serier osv. inn i xbmc så må du når du skal scanne inn velge hvilke type "medie" som ligger i mappen om det er film musikk osv. gjort dette rett?

Men hva meiner du med oppfører seg forskjellig?!? får den scrapa rett?

Feilmelding du får på spørsmål 2 kan virke som om xbmc ikkje får kontakt med "serveren" den henter infoen fra siden fra, har du prøv og laste ned ny scraper kilde? (finnes på addons) om ikkje det funker kan du i verstefall prøve og endre dns til 8.8.8.8 (sikkert ein 8 for lite :P) har hat dette problemet sjølv og hos meg funka det og skifte scraper men under min "leit" på løsninga fant eg ut at du også kunne prøve med og endre dns.

Xbmc har en ekstremt god scraper men om du det skulle være nødvendig så kan du bruke en ekstern scraper som t.d. ember media manager

Håper dette hjalp litt på vegen, og må beklage eventuelt skriveleifer (får skylde på klokka 8) )

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens jeg venter på min XBMC-boks tenkte jeg å begynne den sure jobben med p konvertere filstrukturen min fra YAMJ-tilpasset til XBMC-tilpasset.

Jeg lastet derfor ned XBMC for Windows for å gjøre noen tester. Det fungerer dessverre bare sånn passe. Min eksisterende struktur (bær over med meg, det er mulig det skjer forandringer) noe er ala:

FILMER / VOKSNE / BLU_RAY
    FILMER / VOKSNE / DivX
    FILMER / VOKSNE / HD-DIVERSE
    FILMER / VOKSNE / TV-SERIER
    FILMER / BARN / TV-SERIER

Egentlig ikke så viktig, men poenget er at jeg prøvde å legge til et par-tre av disse sub-katalogene som egne "Video sources". Og det jeg ikke forstår er hvorfor XBMC tilsynelatende oppfører seg forskjellig når den scanner de forskjellige katalogene. Uten unntak, når jeg scanner HD-DIVERSE så få jeg følgende feilmelding:

XBMC - komplett mediasenter med stil-xbmc-error-jpg

Hva menes egentlig med denne meldingen? Hva har inneholdet i katalogene med om XBMC får kontakt med en server å gjøre?
    Mappestruktur er alfa-omega når det gjelder korrekt oppsett i XBMC. Det finnes programmer der ute som visstnok skal kunne med enkle tastetrykk rename filene dine til ønsket format, uten at jeg har hatt noe hell med disse. Husker heller ikke navnet på disse programmene.

Slik du beskriver strukturen på mappene dine er helt greit hvis du foretrekker dette. Men du vil uansett få alle filmene i de mappene inn i "Movies" kategorien i XBMC. V.11 Eden av XBMC har ikke støtte for flere librarys, skal visstnok komme i V.12 Frodo. Men det finnes råd allikevel. Flere av de mest populære skinsa har mulighet for å kunne endre home-skjermbildet for å legge til ønskede kategorier og hva dem skal inneholde. Jeg bruker personlig "Movies", og har lagt til min egen kategori "Music DVD's" hvor jeg har satt innholdet til Movies og lagt til et filter, som gjør at den kun skal vise innhold fra E:\Musikk-DVD.

Selv har jeg kun HD-materiale, og har det såpass enkelt inndelt som E:\Movies. Inne i den mappen har en mappe per enkelt film og utgivelsesår. F.eks Gladiator (2000), inne i mappen har jeg Gladiator (2000).mkv evt annet filformat. Når du setter innholdet i mappen fra filer, velger du jo hva mappen du har lagt til inneholder og fra hvilken kilde du skal scrape informasjon fra. Personlig bruker jeg themoviedb.org. For stemmer ikke mappenavnet og utgivelsesåret med det som den henter fra themoviedb.org kan det ofte bli litt rare filmer som blir scrapet.

Det at du ikke får kontaktet serveren kan være så mangt. Deler du filmene dine over nettverket, eller har du dem lagret lokalt på maskinen?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kennyp87

Det at du ikke får kontaktet serveren kan være så mangt. Deler du filmene dine over nettverket, eller har du dem lagret lokalt på maskinen?
    Jeg, har alt på en server (NAS). Det er det som er så rart, noen mapper fungerer uten feilmelding og andre ikke, selv om navning og plassering (NAS) er identisk... Jeg må gjøre noen nærmere undersøkelser i kveld skjønner jeg...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som XBMC-grønnskolling er jeg ikke videre imponert over navigeringen i film-biblioteket til XBMC - spesielt ikke for ungene mine. Jeg savner muligheten til å se masse filmer representert ved ikoner på en gang som i YAMJ.

XMBC:
    XBMC - komplett mediasenter med stil-xbmc-jpg
    (ikke spesielt barnevennlig)

YAMJ:
    XBMC - komplett mediasenter med stil-yamj-jpg
    (superenkelt for barn å forholde seg til)

Går det an å få XBMC til å presentere noe annet en en "gammeldags" tekstlig liste over filmer?

---

Det samme kan egentlig sies om musikk-biblioteket. Når man har valgt en artist, hvorfor ikke vise alle albumene til denne artisten som ikoner, noe ala dette?

(WinAmp)

Igjen - jeg tar det for gitt at noe så opplagt er mulig, men at jeg bare ikke har forstått innstillingene...

Newcomer razoredge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du tar å trykker "pil venstre" når du står i det bilde du har først, får du opp en sidemeny hvor du kan velge "miniatyr" som visning, og du vil få noe som ligner på ditt andre bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg, har alt på en server (NAS). Det er det som er så rart, noen mapper fungerer uten feilmelding og andre ikke, selv om navning og plassering (NAS) er identisk... Jeg må gjøre noen nærmere undersøkelser i kveld skjønner jeg...
    Jeg kjenner til feilmeldingen uten at jeg noen gang helt har forstått hvorfor den kommer, har stort sett gått greit hvis jeg har oppdatert bibloteket rett etterpå.

For det er i den forbindelse at det skjer? Det kan være at den valgte fildelingsplasseringen din ikke kan være tilgjengelig på det aktuelle tidspunktet, hvis f.eks NAS'en går i hvilemodus?

Det du nevner med filvisning, er bare en innstillingsak. Det finnes mange forskjellige skins som er tilgjengelig. Favorittene blant mange er vel Aeon Nox, Aeon, Alaska, Transparency osv. Hvis du ønsket et nytt skins er dette og finne under Add ons - Skins.

Når du er inne i "Movies" kategorien holder det vel med å trykke piltast til venstre for å endre utsende i biblioteket.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott! Skal prøve piltast venstre-trikset så fort jeg får anledning!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Piltast venstre-trikset fungerte bra det... Regnet med at det var undertegnede som ikke helt visste hva han drev med....

Er størrelsen/antall thumbnails noe man kan stille på, eller krever dette et annet skin?

Newcomer razoredge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg vet, kan du ikke endre størrelse/antall tumbnails i dette skinnet. Men andre skinn har flere pr. side. F.eks Black Row skinnet har 36 pr. side

Side 25 av 35 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •