XBMC - komplett mediasenter med stil - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 35 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 696
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk da prøver jeg det må bare lage alle vob filer om til iso se om det blir bedre på xbmc.. sliter med og finne infomasjon om rett film på vob.

Finnest det noen pluggin som gjør at du kan få film info på norsk?

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har et lite problem med scraper/tv-serie.

På Hawaii Five-O (2010) så har det blitt scrapet etter den gamle serien (1968). Det er nå ordnet opp i, så har fått alt rett i biblioteket, bortsett fra banneren, og det store bildet som vises under "TW Show Information" i AEON Nox skinnet. Disse bildene ligger ikke i mappen sammen med resten av fanart og logoer o.l. (TV-show mappen min)

Hvor finner jeg disse filene?
    Skulle gjerne slettet dem, så XBMC/Logodownloader/artworkdownloader kan hente dem på nytt.

Og en annen ting, kan man lage denne infoen selv?
    Jeg har den norske serien DAG, men denne forveksles med en annen serie "over there" og blir bare feil. Kan jeg legge den inn manuelt på noe vis?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    Hei!

Jeg har et lite problem med scraper/tv-serie.

På Hawaii Five-O (2010) så har det blitt scrapet etter den gamle serien (1968). Det er nå ordnet opp i, så har fått alt rett i biblioteket, bortsett fra banneren, og det store bildet som vises under "TW Show Information" i AEON Nox skinnet. Disse bildene ligger ikke i mappen sammen med resten av fanart og logoer o.l. (TV-show mappen min)

Hvor finner jeg disse filene?
    Skulle gjerne slettet dem, så XBMC/Logodownloader/artworkdownloader kan hente dem på nytt.

Og en annen ting, kan man lage denne infoen selv?
    Jeg har den norske serien DAG, men denne forveksles med en annen serie "over there" og blir bare feil. Kan jeg legge den inn manuelt på noe vis?
    Hawaii Five-O: Her trykker du på "c" på tastaturet ditt, går på "information" og laster ned nye bilder via Scraper og Banner.

DAG: Her gjør du det samme, men trykker på Refresh og ser om den finner riktig serie. Gjør den ikke det kan du prøve å skrive inn "DAG" og se om den finner serien da, hvis ikke må du til med .nfo-filer som linker til scraping-siden du benytter. (dette finner det info om på xbmc-wikit)

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fant jeg faktisk DAG på TVDB.com, så fikk lastet den inn Det er en stund siden jeg prøvde sist.

Det nytter desverre ikke. Alle fanartene slettet jeg fra mappen, men thumb og banner finner jeg ikke, og den vil heller ikke overskrive de som ligger der idag.
    Det samme gjelder DAG jeg nettop la til, den la til feil serie først, så jeg måtte bytte den i scraperen, den byttet fanart og artwork men ikke thumb og banner.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal kunne lase inn "private" bilder, altså velge bilder som ligger på disk. Forsøkt dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett over alle sidene her, men hvis det er flere enn meg som sitter på en Windows 2008 server så er det her en veldig fin guide:
    Tekforums - Guide to XBMC Media Server on Windows Server 2008 R2 and HP Microserver

Nå kjører jeg alt av media fra Servern der jeg uansett har filene mine, den har ikke tastatur og mus tilkoblet, så den fjernstyres med webinterface fra bærbar PC eller mobil med android imot XBMC og RDP hvis jeg skal endre noe på servern. Har XBMC imot prosjektor og stereo, får fint 24-bit 192KHz ut med wasapi plugin med coax ut imot DAC.
    Dette er så bra løsning at jeg fant ut jeg like greit kan kvitte meg med Sonosen! 8)

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Glenn123
    Finnest det noen pluggin som gjør at du kan få film info på norsk?
    Ja om eg ikkje hugser feil så heiter den filmbasen (er dagbladet) men er ikkje videre imponert over den, prøvde den i en liten periode men gjekk fort over til imdb du kan eventuelt bruke eksternt program til og legge inn info t.d:
    Ember media player:
    Ember Media Manager - Revisited (Open Source VB.NET Project) - XBMC Community Forum

denne gir deg også muligheit til enkelt og legge trailers til filmene, personlig syns eg xbmc gir ein betre jobb og at det er enklere

Nå fant jeg faktisk DAG på TVDB.com, så fikk lastet den inn Det er en stund siden jeg prøvde sist.
    TVDB.com er ein åpen db som alle kan være med og oppdatere dvs. at har du ein seire\film du har men som mangler info kan du gå inn på THETVDB.com og legge den inn
    Det nytter desverre ikke. Alle fanartene slettet jeg fra mappen, men thumb og banner finner jeg ikke, og den vil heller ikke overskrive de som ligger der idag.
    Det samme gjelder DAG jeg nettop la til, den la til feil serie først, så jeg måtte bytte den i scraperen, den byttet fanart og artwork men ikke thumb og banner.
    Den skal automatisk overskride det som ligger der i dag det du eventuelt kan prøve er og slette heile filminfoen inne i XBMC altså slette heile filmen fra databasen også søke den opp igjenn det enkleste synest eg med "vanskelige" filmer er og manuelt søke etter dem da får du sjølv velge frå lista over hvilke film du vill ha infoen på.

bare eit litte tips til folket er også lurt og informere om hvilke skin av xbmc derre kjører slik som eMTea gjorde for det er forskjellig fremgangsmåte på ein del ting på forskjellige skinsene, personlig kjører eg Aeon Nights og syns det er den beste skinen så langt

om du ikkje får det til og funke eMTea så skal eg sjå om eg skrivi ein litt meir nøyaktig fremgangsmåte

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått installert subtitles addon'en, hvilken kilde er best til å søke etter norsk tekst?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det. Finner nå tekster men de er ute av synch, er det noe å gjøre med det? At xbmc prøver å synkronisere tekst og lyd eller noe? Prøvd på en god del filmer nå og bare 1 tekst har vært bra. Eller er det bare å bite i det sure eple og velge engelsk?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan justere teksten frem/tilbake med 5 sekunder hver vei, såvidt jeg husker. i allefall ganske mye.
    Dette gjør du ved å gå på menyen og inNstillinger (tror det var under innstillinger).

Personlig synes jeg aldri dette blir bra, men det er verdt et forsøk.

Sansynligvis lettere å prøve en annen subtitle-fil.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepps, hjelper ikke hvor bra XBMC er når text filen man velger ikke er i sync. Men, er som regel ikke noe problem å finne engelsk text filer til filmer da, i de tilfellene de ikke allerede er innbygd i film filen.

Man kan liksom ikke regne med å finne en bra norsk text fil, til en film som enda ikke har dukket opp i norge ;-)

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Man kan liksom ikke regne med å finne en bra norsk text fil, til en film som enda ikke har dukket opp i norge ;-)

Mitt beste tips om du skal ha norsk tekst til *host*nedlasta*host*filmer*host* er og sjekke norsub.com som er beste sida for norske filmer og serier.. her er folk somregel veldig kjappe og slippe ut tekster til nye filmer. denne siden ligger dog ikkje i xbmc undertekst tillegg desverre.

Om ikkje nokon har kunskapen til og legge det inn, eierne av sida vill ikkje gjøre det da dem er redd for og gå glipp av reklame

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å få wimp integrert i xbmc?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har status på XBMC og hd lyd? Fungerer det med nyeste release eller må en gå via omveger for å få det til? Dersom en må via omveger, noen som har tips til god guide?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke helt oppdatert, men så vidt jeg husker så er støtte for HD lyd en del av AudioEngine, men AE er ikke ferdig og er dermed ikke med i Eden, som forhåpentligvis kan slippes ved påsketider.

Builds med AudioEngine skal være mulig å få tak i, men de er sannsynligvis ikke helt stabile.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Noen som har status på XBMC og hd lyd? Fungerer det med nyeste release eller må en gå via omveger for å få det til? Dersom en må via omveger, noen som har tips til god guide?
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg er ikke helt oppdatert, men så vidt jeg husker så er støtte for HD lyd en del av AudioEngine, men AE er ikke ferdig og er dermed ikke med i Eden, som forhåpentligvis kan slippes ved påsketider.

Builds med AudioEngine skal være mulig å få tak i, men de er sannsynligvis ikke helt stabile.
    XBMC Eden (11) er vel den som er rett rundt hjørnet. Vet de hadde noe problemer med å få inn HD lyd der. Siste jeg hørte var at de skulle prøve å få det på plass til utgave 11.1. Er ihvertfall ikke på plass i Eden RC2 utgaven som er ute nå.

Men lastet akkurat ned denne "moddet" utgaven av RC2, og på den funket både Dolby True HD, og DTS Master Audio. (testet for 5 min siden)

https://github.com/downloads/DDDamia...%20HDAudio.zip

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikker om det er samme utgaven jeg lastet ned men jeg fannt også en release med mulighet for HD lyd og den fungerte som bare det når jeg omsdier idag fikk HW som støttet dette. Så nå lyser det opp med både DTS-HD og True HD i displayet også fra XBMC

Jeg fulgte denne linken som dog er bassert på RC1

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lansert: XBMC 11 - EDEN

Da var den nye versjonen endelig klar

Kan lastet ned her: Downloads | XBMC

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ferdig nedlasta og skal installeres i morra, blir artigt og se hvor bra endringene er gjort føller at Darma trenger noen fix her og der så skal bli artigt og sjå om det er gjort store endringer

Side 22 av 35 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •