XBMC - komplett mediasenter med stil - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 35 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 696
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    Var klar over Roaming mappen, men visste ikke at skins og addons også ble liggende der, hvis det gjør det, så er det jo helt sjef
    Ville tatt forbehold om at "roaming" stort sett er innstillinger, mens selve instalasjonene gjerne ligger under "program files" (som alltid). Det kan være at du må sørge for å ha installert skins og plugins før du kopierer settings som skal virke på dem.
    Det pleier å være slik i windows, om XBMC gjør det slik, det vet jeg ikke

bare en obs

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan må jeg konvertere .ts-filer til .iso for å få lett tilgang på menyene på DVD'ene?

EDIT: ...i XBMC? Får ikke opp startmenyen i selve DVD'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si jeg ble litt imponert når xbmc klarte å splitte .cue filer! Hadde regna med når jeg lastet ned et album at jeg måtte splitte med cue file splitter men neida. glemte det før jeg åpna xbmc. Gikk inn på mappa (med xbmc) som jeg hadde nettop lastet ned og kom på at jeg skulle splitte cue fila men neida der lå alle sangene i rekkefølge å greier. Meget oppegåandes ditte her altså xD Imponerer også med 1080p og surround lyd. Beste mediasenteret jeg har prøvd. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt på XBMC sitt forum og ser at det skal være mulig og få til bluray avspilling. Altså fra plate.
    Er det noen som har fått til dette til og fungere helt fint.

Ser det må brukes en ekstern spiller, men skjønner ikke helt hvordan man skal sette opp dette. Og vil jo da gjerne at de samme styringene fra XBMC (tastevelgene) skal fungere i den eksterne spilleren, slik at fjernkontrollen fungerer.

Power DVD/BLU-RAY skal vel takle dette?
    Er det noe viktig hvordan spiller man kjøper? (tittet på ekstern asus spiller)

Spør da jeg ikke har lyst til og kjøpe en spiller, så viser det seg at det er et stort problem og få dette til og fungere. Da det ikke er bare datakyndige som skal bruke systemet.

Petter

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har andre problemer med hakking i 1080p .mkv filer? Går greit i mørke sener men når det er veldig "dagslys (sol) " så hakker det noe forferdelig i både Den nyeste transformers blurayrip ( ca 10GB ) og den siste harry potter filmen ( ca 10 GB det og). Begge er i 1080p. Når jeg skifter til Power DVD så spiller mkv filene helt supert. Er det noen innstillinger jeg må gjøre eller hva? Spilles med en laptop med HDMI ut til HDMI inn på reciver ( Yamaha rx-v765) Og til min panasonic plasma. Er det innstillinger i xbmc eller ? ?
    Takker for gode svar

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettergulbra
    Har lest litt på XBMC sitt forum og ser at det skal være mulig og få til bluray avspilling. Altså fra plate.
    Hørt og lest om mange som har fått til dette så mulig er det

Ser det må brukes en ekstern spiller, men skjønner ikke helt hvordan man skal sette opp dette. Og vil jo da gjerne at de samme styringene fra XBMC (tastevelgene) skal fungere i den eksterne spilleren, slik at fjernkontrollen fungerer.
    Du må inn i settings "hugser ikkje i farten da eg ikkje har xbmc i nærleiken" velger Power DVD som ekstern spiller og kvar gang du da setter i ein blu-ray så vill den automatisk starter (bare spør om det er noko du ikkje får til) kan eventuelt sette opp en guide når eg kommer tilbake til htpc
    ja power DVD funker perfekt
    og den trenger kun og kunne spille av blu-ray (asus er eit godt valg eventuelt lg)
    Spør da jeg ikke har lyst til og kjøpe en spiller, så viser det seg at det er et stort problem og få dette til og fungere. Da det ikke er bare datakyndige som skal bruke systemet.
    Når du har satt det opp rett første gang så skal det fungere utmerka for ein kvar "amatør" min far som har 0 peiling klarte og forstå stystemet og då meiner eg 0 peiling. :P

Bare spør om du ikkje forstår

Petter[/QUOTE]

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freak1
    Hei, har andre problemer med hakking i 1080p .mkv filer? Går greit i mørke sener men når det er veldig "dagslys (sol) " så hakker det noe forferdelig i både Den nyeste transformers blurayrip ( ca 10GB ) og den siste harry potter filmen ( ca 10 GB det og). Begge er i 1080p. Når jeg skifter til Power DVD så spiller mkv filene helt supert. Er det noen innstillinger jeg må gjøre eller hva? Spilles med en laptop med HDMI ut til HDMI inn på reciver ( Yamaha rx-v765) Og til min panasonic plasma. Er det innstillinger i xbmc eller ? ?
    Takker for gode svar

Sleit med det samme :P
    Har du prøvd og aktivere hardware acceleration i xbmc under settings?!? prøv det så kanskje alt går betre

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Petter
    Sjekk ut denne tråden på XBMC forumet for instruksjoner om hvordan det settes opp.
    ISO Mounter - third-party software for auto Blu-ray ISO / IMG image mount on Windows - Page 17 - XBMC Community Forum
    Viktig at du har en navnekonvensjon på selve filene.
    terminator4.iso er den vanlige DVDen og spilles i XBMC, terminator4.bd.iso (f.eks) er BluRay-disken og spilles i en ekstern avspiller

først lager du en batchfil som starter programmet du ønsker. så definerer du den batch-fila som ekstern avspiller i "playercorefactory"fila. alt står i den tråden, med eksempler på alt du trenger.

angående fjernkontroll så kjøpte jeg nettopp en Logitech 650 og er veldig fornøyd med funksjonene der.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Sleit med det samme :P
    Har du prøvd og aktivere hardware acceleration i xbmc under settings?!? prøv det så kanskje alt går betre
    Glemte å legge ut at jeg hadde fikset det med akkuratt denne settingen :-D men takk uansett

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå prøvd Boxee for PC, og det var dårlige greier sammenlignet med f.eks XBMC. Blir nok en PC-mann om det ikke finnes noe bedre enn dette ja.

Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg konverterer fra .ts-filer til iso-filer og får denne til å åpne med DVD-menyen? I så fall hvilket program bruker dere?

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    Har nå prøvd Boxee for PC, og det var dårlige greier sammenlignet med f.eks XBMC. Blir nok en PC-mann om det ikke finnes noe bedre enn dette ja.

Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg konverterer fra .ts-filer til iso-filer og får denne til å åpne med DVD-menyen? I så fall hvilket program bruker dere?
    Om eg ikkje hugsa feil så skal XBMC kunne kjøre TS filer med meny, du må berre finne ut hvilke ts fil som har menyen :P er standar men hugser ikkje hvilke :\

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ts.-filer med meny er lett for XBMC, men for ryddighetens skyld så har det vært fint med en fil med alt på. Altså iso.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brusveen:
    Får vel ikke testet dette før jeg eventulet har en BD spiller i hus skjønner jeg.
    Men fortsatt dette med fjernkontroll. Jeg har harmony one, som fungerer hundre sammen med XBMC, bare satt den til og sende ut de tastene jeg trenger. Da jeg har et ir tastatur som fungerer helt greit.

Men er det mulig og gjøre slik at PowerDVD bruker samme taster. X=stopp osv..

hagen:
    Etter hva jeg skjønner av denne guiden, (ikke hundre i englesk) så går det ut på og spille av BD iso filer, det er også greit, men vil helst også at den skal spille originale plater...

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig dette er nevnt før. men ang fjernkontroll så fant jeg en til Android på market. Jeg har bare fåt testet dn litt men har foreløpig fungert bra. gratis er den jo og
    Den fungerer både til pc og xbox verjsonen. I tillegg så kan du lagre flere xbmc servere.
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brusveen:
    Får vel ikke testet dette før jeg eventulet har en BD spiller i hus skjønner jeg.
    Men fortsatt dette med fjernkontroll. Jeg har harmony one, som fungerer hundre sammen med XBMC, bare satt den til og sende ut de tastene jeg trenger. Da jeg har et ir tastatur som fungerer helt greit.

Men er det mulig og gjøre slik at PowerDVD bruker samme taster. X=stopp osv..

hagen:
    Etter hva jeg skjønner av denne guiden, (ikke hundre i englesk) så går det ut på og spille av BD iso filer, det er også greit, men vil helst også at den skal spille originale plater...
    Du kan sette opp det også, men det er en svakhet i BD"greia" at XBMC ikke greier å se forskjell på BD og vanlige DVDer (det kunne vært så enkelt som en "IF size > 8GB then play BD else play dvd end if), men de har ikke gjort det så langt.
    Løsningen er å sette opp at alle disker du setter inn i spilleren fysisk blir avspillt i totalmedia eller powerdvd. Det fungerer.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagen
    Du kan sette opp det også, men det er en svakhet i BD"greia" at XBMC ikke greier å se forskjell på BD og vanlige DVDer (det kunne vært så enkelt som en "IF size > 8GB then play BD else play dvd end if), men de har ikke gjort det så langt.
    Løsningen er å sette opp at alle disker du setter inn i spilleren fysisk blir avspillt i totalmedia eller powerdvd. Det fungerer.
    Må støtte hagens sitt forslag, gleder meg til den dagen det kommer åpen kildekode til bd

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plutselig helt ut av det blå så vil ikke XBMC spille av filmene mine, alle tv seriene mine går helt fint både i HD og SD.

Programmet har fungert kjempe fint i 6 mnd så skjønner ikke hva som har skjedd.

Alle filene mine under TV serier, alle i samme mappe spilles av uten problemer,men når jeg skal starte en film, alle under samme mappe, så står det opptatt, programmet henger ,også står det at filen kunne ikke spilles av etc

Alle filene har fungert kjempefint før, noen som vet hva som har skjedd?

Setter veldig stor pris på all hjelp

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeirOve79
    Plutselig helt ut av det blå så vil ikke XBMC spille av filmene mine, alle tv seriene mine går helt fint både i HD og SD.

Programmet har fungert kjempe fint i 6 mnd så skjønner ikke hva som har skjedd.

Alle filene mine under TV serier, alle i samme mappe spilles av uten problemer,men når jeg skal starte en film, alle under samme mappe, så står det opptatt, programmet henger ,også står det at filen kunne ikke spilles av etc

Alle filene har fungert kjempefint før, noen som vet hva som har skjedd?

Setter veldig stor pris på all hjelp
    Ta en kopi av debug loggen din og post den her der vill det mest sansynlig stå hvorfor du ikkje får spilt av filmene dine..

her er korleis du finner debug loggen:

Where is my (debug) log?
    IMPORTANT! The normal XBMC log IS NOT a debug log, to enable debug logging you must toggle it on under XBMC Settings - System.
    The location depends on your windows version:

1. Windows Xp: Documents and Settings\[user]\Application Data\XBMC\xbmc.log
    2. Vista/Win7: Users\[user]\AppData\Roaming\XBMC\xbmc.log

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Ta en kopi av debug loggen din og post den her der vill det mest sansynlig stå hvorfor du ikkje får spilt av filmene dine..

her er korleis du finner debug loggen:

Where is my (debug) log?
    IMPORTANT! The normal XBMC log IS NOT a debug log, to enable debug logging you must toggle it on under XBMC Settings - System.
    The location depends on your windows version:

1. Windows Xp: Documents and Settings\[user]\Application Data\XBMC\xbmc.log
    2. Vista/Win7: Users\[user]\AppData\Roaming\XBMC\xbmc.log

Jeg prøver å laste den opp, med siden her vil ikke laste opp txt, også hvis jeg konverterer den til word blir den for stor, hvordan får jeg tatt bilde? hele filen er 45 sider lang, er det riktig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Could not find codec parameters for L:/Filmer/Clockwork orange (remux).mkv, er det som står som warining i tekst dokumentet

Side 19 av 35 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •