XBMC - komplett mediasenter med stil - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 35 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 696
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hagen
    Du må selvfølgelig peke på den plassen der Wimp ligger hos deg.
    Høyreklikk på Wimp ikonet du ville startet Wimp fra vanligvis.
    Velg properties
    kopier "Target" eller "Mål" på norsk. Det bør være riktig sti
    Har lagt inn riktig sti, eneste jeg ser er at på min maskin heter det "Program Filer (x86)" mens i txt dokumentet står det "Program Files (x86)"
    Men skal forsøke denne i kveld.

Regner med jeg kan gjøre det samme for å starte Power DVD ved avspilling av BD filmer?
    En stund siden jeg kjøpte Power DVD 10 (tror jeg det var) men først denne uken jeg puttet i BD spiller for ripping, så har ikke fått testet noe enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det testet og konfigurert så nå fungerer det (nesten) glimrende
    Takk for txt filen Brusveen.

Jeg slet litt med å få lagt wimp inn under favoritter, men det viste seg at en gammel installasjon av Daemon tools lite gjorde så jeg ikke fikk velge fil, fikk kun opp virtuel cd rom.
    Fikk samtidig lagt inn aeon skin og ordnet innstillingene så ikke film avspillingen har forstyrrelser i bildet, så nesten helt fornøyd nå.

Men "problemet" er når jeg åpner wimp så vil ikke den åpne seg maksimert, så blir nødt til å maksimere vindu etter at wimp er startet.
    Ikke noe stort problem men...
    Syntes å huske tilbake fra win95 tiden at en kunde holde shift, alt eller et eller annet når en maksimerte, så ville programmet starte maksimert neste gang.
    Er det noen som har funnet en løsning?

Takk takk for alle tips.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rryd
    Da er det testet og konfigurert så nå fungerer det (nesten) glimrende
    Takk for txt filen Brusveen.

Jeg slet litt med å få lagt wimp inn under favoritter, men det viste seg at en gammel installasjon av Daemon tools lite gjorde så jeg ikke fikk velge fil, fikk kun opp virtuel cd rom.
    Fikk samtidig lagt inn aeon skin og ordnet innstillingene så ikke film avspillingen har forstyrrelser i bildet, så nesten helt fornøyd nå.

Men "problemet" er når jeg åpner wimp så vil ikke den åpne seg maksimert, så blir nødt til å maksimere vindu etter at wimp er startet.
    Ikke noe stort problem men...
    Syntes å huske tilbake fra win95 tiden at en kunde holde shift, alt eller et eller annet når en maksimerte, så ville programmet starte maksimert neste gang.
    Er det noen som har funnet en løsning?

Takk takk for alle tips.
    Leiter framleis etter løsning på det problemet her og men enda ikkje funnet den sikkert bannalt enkelt :P er på ferie nå så får ikkje testa det ut.. men skal sjå på det igjenn etter ferien

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man ikke legget til noe slikt som -fs i kommandoen når man åpner programmet tro? Det ligger iallefall i slutten av strengen til xbmc snarveien min..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nevermind (note to self: les tråd før man svarer)

Men, what worked for me. Hvis du manuelt maksimerer wimp på skjermen, altså plasserer vinduet øverst i venstre hjørne, og så gjør vinduet større helt til det dekker hele skjermen, og så trykker X for å lukke wimp. Neste gang wimp åpner så åpnes det i samme størrelse, altså over hele skjermen. Ikke maksimert, men samme størrelse ihvertfall

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    START "WIMP" /D"C:\Program Files\Wimp" /WAIT /MAX wimp.exe

/MAX betyr fullskjerm, men jeg bruker ikke wimp, så aner ikke hvorfor det ikke funker der

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagen
    START "WIMP" /D"C:\Program Files\Wimp" /WAIT /MAX wimp.exe

/MAX betyr fullskjerm, men jeg bruker ikke wimp, så aner ikke hvorfor det ikke funker der
    Kan være fordi wimp er ein adobe air applikasjon så kanskje det har noko med saken og gjøre?!?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ante meg at det er det MAX kommandoen betyr, uten at jeg fikk sjekket opp i dette.
    Nå startes jo WIMP i Adobe Air, er kansje noe med det, er en av grunnene til at jeg vurderer å få meg spotify igjen.
    Wimp er jo unødvendig tung drevet i forhold til Spotify, ikke noe problem på stuepc men på kjøkken pc derimot.
    Ble litt avsporing der men uansett, kan det være pga adobe air mon tro?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes mange applikasjoner som ikke starter maksimert selv om du bruker /max. Applikasjonen trenger ikke å ta hensyn til den optionen. Prøvde det samme på spotify for moro skyld, og det er akkurat samme resultat, eller mangel på resultat om du vil Spotify bruker ikke air.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk.
    Da er konklusjonen, lev med det :-D

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rryd
    Ok, takk.
    Da er konklusjonen, lev med det :-D
    Skal nok klare og finne ein løsning ein gong i tida.. ein får bare ta tida til hjelp så dukken løsningen plutselig opp

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XBMC Noob

Hei

Jeg er ny bruker av XBMC og har fikla litt i det siste. Jeg ønsker å installere et skin basert på Aeon kaldt Showmix. Problemet er at jeg får ikke XBMC til "se" skinnet? Har laget en egen "skin" mappe på root i XBMC folderen. Ser noen andre skin ligger i addon mappen så jeg la den inn der...Men ingen ting virker??

Så hvordan får man XBMC til å "se" et nytt skin som er tatt inn manuelt?

Ellers ser dette veldig lovende ut. Brukte Ember til å finne fanart osv, men det rare var at den ga noen filer nytt navn...Altså rett, men på tysk?? Kun to tre filmer skjedde dette med. Må bare få opp rett skin og satt opp backdrops som jeg har lastet ned så blir det bra :-)

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RCS
    Hei

Jeg er ny bruker av XBMC og har fikla litt i det siste. Jeg ønsker å installere et skin basert på Aeon kaldt Showmix. Problemet er at jeg får ikke XBMC til "se" skinnet? Har laget en egen "skin" mappe på root i XBMC folderen. Ser noen andre skin ligger i addon mappen så jeg la den inn der...Men ingen ting virker??

Så hvordan får man XBMC til å "se" et nytt skin som er tatt inn manuelt?
    Rekner med at skinen kom som zip fil?

Da blir enkleste måten og velge install fra zip da gjør xbmc alt sjølv

Og har funnet ut at den beste Scrapperen når det gjelder filmer og serier er xbmc i seg sjølv, brukte først xbmc sin i begynnelsen skiftet så til extern, når eg brukte xbmc så fant den "alt" med litt hjelp enten på engelsk eller norsk mens når eg brukte ekstern så for og ta eit døme kom plutselig varg veum døde hunder på tysk cover osv :P

Så vill anbefale deg og bruke xbmc scraperen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Rekner med at skinen kom som zip fil?

Da blir enkleste måten og velge install fra zip da gjør xbmc alt sjølv

Og har funnet ut at den beste Scrapperen når det gjelder filmer og serier er xbmc i seg sjølv, brukte først xbmc sin i begynnelsen skiftet så til extern, når eg brukte xbmc så fant den "alt" med litt hjelp enten på engelsk eller norsk mens når eg brukte ekstern så for og ta eit døme kom plutselig varg veum døde hunder på tysk cover osv :P

Så vill anbefale deg og bruke xbmc scraperen
    Jeg husker jeg la inn zip fil tidligere, men uansett hvor mye jeg leter finner jeg ikke utav hvor jeg gikk for å få dette gjort? Hvordan installerer jeg et skin via zip fil?

Edit: Fant utav hvordan men det ville i alle tilfeller ikke fungere. Mulig Showmix_2.5 ikke fungerte eller hadde en bugg. Fikk det ikke opp uansett hvor jeg gikk inn og la den.

Om der installeres en "Skin" folder automatisk i XBMC? (programfiles-XBMC-Skin?). Eventuelt hvor legger skin seg dafault? Ser der er en XBMC mappe også under Appdata->roaming->xbmc... Skal jeg egentlig inn der å fikkle noen gang?

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RCS
    Jsnipp
    For og innstalere skins på steinaldersmåten :P så må du legge skinnen inn i $APPDATA$/XBMC/addons skin mappen din skal vell ha nokolunde slik struktur:

addons/skin.confluence/addon.xml
    addons/skin.confluence/720p/
    addons/skin.confluence/colors/
    addons/skin.confluence/fonts/
    addons/skin.confluence/media/
    addons/skin.confluence/sounds/

Du ziper enkelt og greit heile mappa til:
    C:\Users\brukernavn\AppData\Roaming\XBMC\addons:

og da skal navnet på skin mappa heite noko slik som (skin.Showmix)

Og da skulle den være innstallert og om det ikkje funker så bør du sjekke om du har nyeste versjon av xbmc og eventuelt hvilke versjon showmix støtter..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er galt når noen av tvseriene jeg legger inn på serveren min ikke dukker opp under videos/tv shows? Stort sett så funker det, men på en del jeg legger inn så dukker det bare ikke opp. Når jeg går inn på files så ligger alt der, seriene viser med bilder og riktig info, og mappestrukturen er lik som på serier som dukker opp under videos/tv shows som de skal. Noen som har noen idèer? Kan filnavn ha noe å si? For lange navn eller kryptiske navn på filene?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også et liknende dilemma der jeg altid kun får opp to filmer når jeg går på movies. Jeg må åpne en sidemeny og gå på "files" så får jeg tilgang på mappene med alle filmene. Det rare er at de to filmene jeg får opp ligger i samme mappe som resten. Alikevel vises kun de to ved første forsøk??

Min mapestruktur er delt opp i seperate hardisker. Altså "movies" på en harddisk/partisjon osv

E:/Movies/HD/...
    F:/TV_Show/Smallwille/Season-1/episode......
    G:/Music/FLAC/blablabla......

Jeg har også et annet dilemma. Jeg har laget en egen TV Show (Serier) mappe hvor jeg legger tv serier jeg tar ned. I skinnet jeg bruker, Aeon Showmix (Litt usikker på navnet eksakt, men basert på Aeon) er der ikke et eget valg for TV Shows. Kun Movies, Music osv..

Hvordan legger man til for eks "TV SHow" på hovedmenyen?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Nå begynner jeg å få mediacenteret ganske så bra. Mtp skin, addons, ekstra menyer og tilpassinger.
    Er det noen mulighet for å lagre dette, slik at man lett kan få en annen PC identisk med denne? Uten å måtte gå igjennom hele regla på nytt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    Hei!

Nå begynner jeg å få mediacenteret ganske så bra. Mtp skin, addons, ekstra menyer og tilpassinger.
    Er det noen mulighet for å lagre dette, slik at man lett kan få en annen PC identisk med denne? Uten å måtte gå igjennom hele regla på nytt?
    Jeg er ingen ekspert på XBMC enda, driver å jobber meg fram til et godt oppsett selv. På XBMCs forumsider er det fantastisk mye god info, og fant dette som kanskje kan hjelpe deg (og meg når jeg skal gjøre det samme senere...):

Where is user specific data stored?
    All user-specific data is stored in in the XBMC home directory which, for a standard installation, is found in your windows users' application data directory, which may be found in one of two places.
    1. Windows Xp: Documents and Settings\[user]\Application Data\XBMC\
    2. Vista/Windows 7: Users\[user]\AppData\Roaming\XBMC\

The UserData Folder, where your settings, thumbs and library files are stored is located in the UserData folder within this directory. Similarly, Add-Ons (skins, scrapers, plugins, scripts, ...) are installed in this directory.
    XBMC will not alter this directory on an upgrade, so your data will remain safe between upgrades of XBMC.

Så dersom du kopierer den/de mappene du vil over til ny maskin skal du ha samme oppsett der. Gi gjerne svar om det fungerer, for skal som sagt gjøre det selv etterhvert! :-)

Stingray

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stingray
    Jeg er ingen ekspert på XBMC enda, driver å jobber meg fram til et godt oppsett selv. På XBMCs forumsider er det fantastisk mye god info, og fant dette som kanskje kan hjelpe deg (og meg når jeg skal gjøre det samme senere...):

Where is user specific data stored?
    All user-specific data is stored in in the XBMC home directory which, for a standard installation, is found in your windows users' application data directory, which may be found in one of two places.
    1. Windows Xp: Documents and Settings\[user]\Application Data\XBMC\
    2. Vista/Windows 7: Users\[user]\AppData\Roaming\XBMC\

The UserData Folder, where your settings, thumbs and library files are stored is located in the UserData folder within this directory. Similarly, Add-Ons (skins, scrapers, plugins, scripts, ...) are installed in this directory.
    XBMC will not alter this directory on an upgrade, so your data will remain safe between upgrades of XBMC.

Så dersom du kopierer den/de mappene du vil over til ny maskin skal du ha samme oppsett der. Gi gjerne svar om det fungerer, for skal som sagt gjøre det selv etterhvert! :-)

Stingray
    Var klar over Roaming mappen, men visste ikke at skins og addons også ble liggende der, hvis det gjør det, så er det jo helt sjef

Side 18 av 35 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •