XBMC - komplett mediasenter med stil - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 35 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 696
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Nokon som veit om det er kommet blu-ray støtte til xbmc? tenker da på kjøring av meny og alt osv.
    Nei, du må fortsatt kalle en ekstern spiller.
    Bla litt i denne tråden
    ISO Mounter - third-party software for auto Blu-ray ISO / IMG image mount on Windows - Page 7 - XBMC Community Forum

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik som eg har gjort det:

1. Du lager en bat fil med følgjande kommando:
    START "WIMP" /D"C:\Program Files\Wimp" /WAIT /MAX wimp.exe
    START "XBMC" /D"C:\Program Files\XBMC" /MAX xbmc.exe
    Takk til hagen for komando.

2. du starter xbmc kjører executer eller kva programet heiter, finner bat fila velger denne etterpå finner du bat fila som du har lagret i xbmc under t.d. navnet wimp få opp menyen ved og høyreklikke trykk legg til som favorit.

3. gå inn i instillinger - skinn innstillinger og finn egenidentifisert - button lable wimp også går du til fav og velger wimp så har du wimp liggende i hovedmenyen som egen da starter wimp automatisk og xbmc blir minimert når du lukker wimp så maksimeres xbmc, du kan enten trykke x i gjørnet eller alt f4

Dette er den beste løsningen så langt siden det ikkje eksistere noko eigen app til wimp i xbmc osv..

edit:

Nokon som veit om det er kommet blu-ray støtte til xbmc? tenker da på kjøring av meny og alt osv.
    Okay .

Er helt grønn på dette bat fil greiene. Er det bare å skrive komandoen i notepad, lagre som .txt så re-name til .bat?

Noe foretrukket sted å legge fila?
    Jeg har programfiler liggende på D: Må jeg bytte ut C: med D: da?

Takk igjen

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frank75
    Okay .

Er helt grønn på dette bat fil greiene. Er det bare å skrive komandoen i notepad, lagre som .txt så re-name til .bat?

Noe foretrukket sted å legge fila?
    Jeg har programfiler liggende på D: Må jeg bytte ut C: med D: da?

Takk igjen

Hei ja du må bytte ut c med d du bare finner plaseringa for wimp.exe og xbmc.exe, og om du leser litt lengre oppe så står det forklart med bat

Du trenger ikkje lagre den som txt og rename til bat det blir bare ekstra arbeid, du kan bare putte dette inn i notepad og trykke lagre som, og skriv foreksempel wimp.bat i navnefilplassen da blir fila automatisk lagra som bat

Det er vell ingen foretrukken plass og legge den min ligger i xbmc mappa du må bare legge den ein plass så det er lett for deg og finne den i executor

lykke til (:

Sitat Opprinnelig postet av hagen

Det var det eg eigentlig viste og var redd for synd dem enda ikkje har klart og implementer blu-ray i xbmc da dette begynner og bli såpass standar nå og har vært såppas lenge på markedet.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det eg eigentlig viste og var redd for synd dem enda ikkje har klart og implementer blu-ray i xbmc da dette begynner og bli såpass standar nå og har vært såppas lenge på markedet.
    Det er ikke det at de ikke klarer det, men heller at XBMC er åpen kildekode. Ingenting angående Blu-ray er åpent... Det går på rettigheter.

DrE

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Det er ikke det at de ikke klarer det, men heller at XBMC er åpen kildekode. Ingenting angående Blu-ray er åpent... Det går på rettigheter.

DrE
    Fant eit fint lite avsnitt om det:

"Qualitatively no. There is not yet any C/C++ open source software out there yet capable of fully playing back Blu-ray or HD DVD. FFmpeg (the open source codec-suit that XBMC uses) is able to decode all audio and video codecs used in both Blu-ray and HD DVD, but, even as that might be the case, you still have to get around the DRM encryptions used by the disc formats and there is not yet any C/C++ open source software library capable of that on-the-fly, nor is there any C/C++ open source software library out there capable of displaying Blu-ray or HD DVD menus. XBMC need C/C++ open source software libraries for all of these things to fully support Blu-ray or HD DVD playback. With that said, XBMC does support .m2ts extensions, as well as the decoding and playback of all Blu-ray and HD DVD video and audio codecs. Most current audio limitations are a function of hardware related issues."

Så da må det benyttes ekstern spiller, i mitt tilfelle er det ikkje det værste som kunne hendt da det ikkje blir hver dag eg spiller av bd. om noen har tips til blu-ray spiller pc så ta ein kikk i tråden min og kom med tips

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik som eg har gjort det:

Takk til hagen for komando.

2. du starter xbmc kjører executer eller kva programet heiter, finner bat fila velger denne etterpå finner du bat fila som du har lagret i xbmc under t.d. navnet wimp få opp menyen ved og høyreklikke trykk legg til som favorit.

3. gå inn i instillinger - skinn innstillinger og finn egenidentifisert - button lable wimp også går du til fav og velger wimp så har du wimp liggende i hovedmenyen som egen da starter wimp automatisk og xbmc blir minimert når du lukker wimp så maksimeres xbmc, du kan enten trykke x i gjørnet eller alt f4

Dette er den beste løsningen så langt siden det ikkje eksistere noko eigen app til wimp i xbmc osv..
    Driver nå og tester dette, men får det ikke til å fungere 100%.
    Å få fram Spotify går greit. XBMC minimeres og Spotify kommer frem. Men når jeg stenger Spotify kommer ikke XBMC frem igjen. Den dukker først opp når jeg stenger DOS-vinduet hvor scriptet ligger. Flere som har samme problemet?

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddk
    Å få fram Spotify går greit. XBMC minimeres og Spotify kommer frem. Men når jeg stenger Spotify kommer ikke XBMC frem igjen. Den dukker først opp når jeg stenger DOS-vinduet hvor scriptet ligger. Flere som har samme problemet?
    Hmm prøvd og slette og lage ein heilt ny bat fil? for den skal jo være heilt automatisk..

Har du prøvd dette tillegget til xbmc og spotify?
    https://github.com/akezeke/xbmc

Video av hvordan det funker:
    ‪spotify + XBMC teaser‬‏ - YouTube

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddk
    Spørs om ikke pathen til XBMC ikke stemmer.

Enten det eller så kan du prøve å fjerne den andre linjen helt

Prøv denne linjen i en bat
    START "XBMC" /D"D:\Program Files\XBMC" /MAX xbmc.exe

Deretter prøver du:
    START "XBMC" /D"D:\Program Files (x86)\XBMC" /MAX xbmc.exe

Dette forutsetter default installasjon. Mulig du har 64 bit windows?
    Dersom ingen av linjene over fungerer for å starte XBMC må du nesten poste litt mer specs om windows, maskin osv...

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter faktisk på jobb å tester på en sliten maskin med XP.

Skal prøve ny path. Takk for hjelpen så langt :smile:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Har problemer med at når jeg ser film eller lignende så stopper den inni mellom, som om hdd går i "dvale" modus.. De står mellomlagrer, så går den fra 0-100% så begynner filmen igjen..

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å slippe dette?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vært med på det samme hvis jeg ser på filmer med veldig høy bitrate, på likt som det enten

- er veldig mye trafikk på nettverket mitt
    - pågår voldtekt av serveren min fra en av kompisene med tilgang til ftp'en min.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker i dag en eldre bærbar pc som htpc, har riks tv i tillegg og ønsker og komponere disse, nokon som kan tipse meg i rett veg til ein "pc-tuner" som funker sammen med xbmc og riks tv? har lite erfaring på det feltet det

Pcen er ein compac mini 311

Tips mottas med takk da søk ga meg berre fleire spørsmål :P

Har nå brukt xbmc i lengre tid og simpeltent elsker det, har nå oppdattert alle filmene mine med info og alt og har lagt in trailer på hver enkelt film. musikken er synkronisert så langt det lar seg gjøre mangler bare skikkelig blu-ray spiller og støtte anbefaler alle som er på jakt etter mediasenter og prøve xbmc, bruker litt tid på og sette det opp men så snart du har satt det opp slik du vill vill du elske det

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Vært med på det samme hvis jeg ser på filmer med veldig høy bitrate, på likt som det enten

- er veldig mye trafikk på nettverket mitt
    - pågår voldtekt av serveren min fra en av kompisene med tilgang til ftp'en min.
    Her gjør den de uansett bitrate på film/serie.. Som om hdd på en måte går i dvalemodus og må våkne igjen... Litt kjedelig når de skjer flere ganger i løpet av en film..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Hei! Har problemer med at når jeg ser film eller lignende så stopper den inni mellom, som om hdd går i "dvale" modus.. De står mellomlagrer, så går den fra 0-100% så begynner filmen igjen..

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å slippe dette?
    Lokal hdd eller nettverk?
    Hvis det er over nettverk, så oppgrader nettverket ditt
    Hvis det er på lokal hdd.. er det en sånn Green-disk? Disse har en tendens til å oppføre seg nøyaktig slik, omtrent sette seg selv på pause.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Her gjør den de uansett bitrate på film/serie.. Som om hdd på en måte går i dvalemodus og må våkne igjen... Litt kjedelig når de skjer flere ganger i løpet av en film..
    WD Green?
    Ellers så kan du jo sjekke power settings på maskinen.

Start -> kontrollpanel -> System and security -> Power Options -> Change plan settings (den står sikkert på balanced) -> Change advanced power settings -> Hard disk -> Turn off harddisk after -> sett til 0 eller et høyt tall som 1280, da vil den aldri stoppe i løpet av en sesjon.

Verdt å sjekke, på jobbmaskinene er den satt til 60 f.eks.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det er en Green går det an å omprogrammere selve disken slik at den ikke går i dvale på samme måte.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuZleBiFf
    Lokal hdd eller nettverk?
    Hvis det er over nettverk, så oppgrader nettverket ditt
    Hvis det er på lokal hdd.. er det en sånn Green-disk? Disse har en tendens til å oppføre seg nøyaktig slik, omtrent sette seg selv på pause.
    Lokal hdd, 2tb WD. Er visst sånn Green disk ja...

WD Green?
    Ellers så kan du jo sjekke power settings på maskinen.

Start -> kontrollpanel -> System and security -> Power Options -> Change plan settings (den står sikkert på balanced) -> Change advanced power settings -> Hard disk -> Turn off harddisk after -> sett til 0 eller et høyt tall som 1280, da vil den aldri stoppe i løpet av en sesjon.

Verdt å sjekke, på jobbmaskinene er den satt til 60 f.eks.
    Ja de er en sånn disk... Visste ikke jeg når jeg kjøpte den! hehe..

Dersom det er en Green går det an å omprogrammere selve disken slik at den ikke går i dvale på samme måte.
    Går de an å gjøre de uten å måtte fjerne alt innhold på den?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort dette, får beskjed om at den ikke finne Wimp, har forandret til:"Programfiler(x86)" siden jeg kjører 64bit system.
    Har kikket nøye etter store og små bokstaver men får det ikke til å virke.

Finner executer under innstillinger, denne er innstallert, men hva gjør jeg så?
    Skal jeg finne bat filen herfra? Finner ingen andre innstillinger der.

Finner innstillinger - skinn innstillinger men ingen "egen definert"?
    Jeg lurer på om jeg kan ha en for gammel XBMC versjon eller noe?
    Kjører XBMC 10.0 r35647 med Confluence skin

Håper noen har noen tips.
    Føler meg som en amatør nå :-D

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rryd
    Har gjort dette, får beskjed om at den ikke finne Wimp, har forandret til:"Programfiler(x86)" siden jeg kjører 64bit system.
    Har lagt ved døme på batfila nederst så dersom du kjører standar installasjon av både wimp og xbmc så skal den fungere hos deg og sidan eg kjøre x86 her og, åpne den i notisbok og berre lagre den som start.bat

Finner executer under innstillinger, denne er innstallert, men hva gjør jeg så?
    Skal jeg finne bat filen herfra? Finner ingen andre innstillinger der.
    Stemmer, etter at du har installert executor så går du heilt ut på hovedmenyen og deretter til programer og finner executor, du leiter deg så fram til der du la bat fila og velger den, så skriver du t.d. start i den første vinduet som kommer opp og wimp i den andre vinduet trykker ok. går så inn på executor igjenn og da vill du få opp ei liste med filene du har adda og høgreklikker der og legg til som favoritter.[/QUOTE]

Finner innstillinger - skinn innstillinger men ingen "egen definert"?
    Jeg lurer på om jeg kan ha en for gammel XBMC versjon eller noe?
    Kjører XBMC 10.0 r35647 med Confluence skin
    Dette har ingenting med vilke versjon av xbmc du har men kva skin skaperen har valgt og ta med ser at confluence ikkje har denne valgmuligheiten, men velger du t.d. aeon så finner du denne valgmuligheiten under innstillinger - skinn og egen meny som heiter fav. men velger du ein anna skin så kan den være heilt vekke eller ligge som sub menu ein eller anna plass i skinn innstillinger.
    [/QUOTE]

Føler meg som en amatør nå :-D
    Det er bare og prøve og feile og les litt over alt så kommer det seg etter fleire måneder med prøving og feiling så har eg komme fram til slik eg vill ha xbmc... har sikkert feila 1001 gong og innstallert xbmc på nytt meir en eit par gonger..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må selvfølgelig peke på den plassen der Wimp ligger hos deg.
    Høyreklikk på Wimp ikonet du ville startet Wimp fra vanligvis.
    Velg properties
    kopier "Target" eller "Mål" på norsk. Det bør være riktig sti

Side 17 av 35 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •