XBMC - komplett mediasenter med stil - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 35 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 696
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Hva bruker man for å rippe en blu-ray til harddisk? Jeg kommer til å ha alt utstyr på teknisk rom, så det hadde vært kult om jeg hadde alle filmer tilgjengelig på LAN'et (i 100% full kvalitet).

Og hva må man ha i tillegg til XBMC for å kunne spille det av på en brukervennlig måte med full støtte for alle lydformater osv?

DrE
    Kan nå prøve å svare så godt jeg kan. Selv om jeg er en fersking innen dette.
    Når du sier i 100% kvalitet. så lurer jeg på om det er at du vil ha alt av menyer og slikt. Jeg bruker Any DVD HD for å lage Iso filer av filmer. Det programmet lager en nyaktig kopi av dvden/bluerayen. Men det jeg syns er greiest er makemkv. Da får man det man vil ha med og slipper irriterende trailere, hebraisk språk og slikt. Bruker du makemkv så kan du spille av filen direkte i xbmc uten tillegsprogram. Men for blueray iso filer så må du ha tillegsprogram utenom. F. eks PowerDVD, Total media Theatre 5. etc.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalok
    Kan nå prøve å svare så godt jeg kan. Selv om jeg er en fersking innen dette.
    Når du sier i 100% kvalitet. så lurer jeg på om det er at du vil ha alt av menyer og slikt. Jeg bruker Any DVD HD for å lage Iso filer av filmer. Det programmet lager en nyaktig kopi av dvden/bluerayen. Men det jeg syns er greiest er makemkv. Da får man det man vil ha med og slipper irriterende trailere, hebraisk språk og slikt. Bruker du makemkv så kan du spille av filen direkte i xbmc uten tillegsprogram. Men for blueray iso filer så må du ha tillegsprogram utenom. F. eks PowerDVD, Total media Theatre 5. etc.
    Nei, jeg tenker som du sier å fjerne hebraisk, trailere og ekstra-tull. Men støtter XBMC bitstreaming til receiveren via hdmi når infoen ligger i en mkv container?

(Jeg bruker xbmc+ubuntu btw)

DrE

Newcomer ErikE sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var det ikke sagt tidligere i tråden at det kom med neste oppdatering? syns og huske noen sa noe slikt.

edit:
    Hvor mye plass tar en BD film som er strippet ned til kun film/lyd og norsk undertekst? da selvfølgelig i den kvaliteten lyd og bilde er på platen....
    lurer på hvor mange HDD jeg må kjøpe :P

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg tenker som du sier å fjerne hebraisk, trailere og ekstra-tull. Men støtter XBMC bitstreaming til receiveren via hdmi når infoen ligger i en mkv container?

DrE
    Her skal nok dei fleste svara dine stå besvart:
    Wiki Main Page - XBMC

Dette med bitstreaming til receiveren er eg litt usikker på men hugser og ha lest ein plass at det er mulig men er ikkje heilt sikker :P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DrE
    XBMC støtter ikke bitstreaming til receiver.
    XBMC støtter avspilling av blu-ray isoer, så lenge de ikke er i .iso format, men lagt i mapper.. m2ts eller hva det heter.. MEN du får da som sagt ikke bitstreaming.

For å få bitstreaming kan du gjøre 2 ting:
    Integrere DSplayer i XBMC.
    Få XBMC til å autostarte 3.parts programmer når du spiller av enkelte filformater. Det er løsningen jeg har valgt.

Akkurat nå starter jeg Total Media Theatre 5 når jeg skal se blu-ray, det fungerer out of the box. Men jeg har også konfigurert opp mediaplayer classic home cinema til å spille av blu-ray med bitstreaming. Da slipper du menyer osv.

Det ligger en 3-4 guider her som dekker alt jeg har nevnt.
    Guides — MediaSmartServer.net

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fenixen
    For å få bitstreaming kan du gjøre 2 ting:
    Integrere DSplayer i XBMC.
    Få XBMC til å autostarte 3.parts programmer når du spiller av enkelte filformater. Det er løsningen jeg har valgt.
    Begge deler krever vel at man bruker windows-versjonen av XBMC?

(Dvs. man kan selvfølgelig starte 3. partsprogrammer i Linux også, men det er vel fortsatt dårlig med programmer som spiller av BD-imager og som støtter bitstreaming i Linux.)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    good point trondmm, du har sikkert rett, kjenner ikke til bitstreaming i linux

Da har jeg hvertfall et heise godt argument mot de som skulle ha meg til å legge inn linux på asrocken min, phøy!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    derfor jeg er på Windows også, men det er og eneste grunnen egentlig

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GS-AAS
    Last ned alaska revisited. Benytt deg av "custom items" slik at du selv kan velge en videomappe på hovemeny som du feks kan kalle "hd filmer" etc.

Enkleste måte å gjøre det på:

- Velg den mappen du har hd filmer på i videoer. Legg til kilde.
    - Sett kilde som favoritt
    - Gå inn på innstillinger, deretter Alaska.
    - Under custom items velger du "enable custom item 1".
    - Deretter "Velg Favourite" og let deg fram til kilden.
    - Last ned et bilde som du synes passer, helst før du velger kilde siden du må velge bilde under prosessen.

There you go.
    Jeg er fremdeles ikke helt i mål her - jeg klarer å sette enkelt filmer som favoritter, men ikke en hel mappe (som inneholder samtlige av mine HD filmer?)

Pluss, du mener enable custom buttons under f.eks film menyen? "Enable custom item" finner jeg ingen plass .. ?

edit: tror jeg endelig fikk ordnet det.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør her siden det går under xbmc.
    Nokon som veit om ein genial måte og starte xbmc når eg lukker eit program?
    Tenker da i følgende måte:
    Skal starte Wimp via xbmc og xbmc lukker wimp starter opp, ønsker da at når eg avslutter wimp med X så starter XBMC igjenn..

Tips her mottas med takk på ein måte som er mest mulig sømløs, Ønsker og ha det mest mulig automatisk og sømløst.

Brusveen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Spør her siden det går under xbmc.
    Nokon som veit om ein genial måte og starte xbmc når eg lukker eit program?
    Tenker da i følgende måte:
    Skal starte Wimp via xbmc og xbmc lukker wimp starter opp, ønsker da at når eg avslutter wimp med X så starter XBMC igjenn..

Tips her mottas med takk på ein måte som er mest mulig sømløs, Ønsker og ha det mest mulig automatisk og sømløst.

Brusveen
    Trikset er å ikke starte Wimp, men en batch fil som starter WIMP
    Kode:
    START "WIMP" /D"C:\Program Files\Wimp" /WAIT /MAX wimp.exe 
    START "XBMC" /D"C:\Program Files\XBMC" /MAX xbmc.exe
    Lagre dette i en bat fil (en txt fil med bat ending istedenfor txt), og kjør batchfilen, da vil Wimp åpne, når wimp lukker vil xbmc åpne

/WAIT gjør at commandolinjen venter til Wimp lukkes før den fortsetter, men den er ikke nødvendig i den andre linjen, for der er det ikke noe poeng å vente til XBMC er ferdig.
    Du kan starte hva du vil på denne måten.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en litt mer utførlig "manual" dersom du skulle ønske å leke mere med det
    Start - Start a program

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagen
    Kode:
    Lagre dette i en bat fil (en txt fil med bat ending istedenfor txt), og kjør batchfilen, da vil Wimp åpne, når wimp lukker vil xbmc åpne

/WAIT gjør at commandolinjen venter til Wimp lukkes før den fortsetter, men den er ikke nødvendig i den andre linjen, for der er det ikke noe poeng å vente til XBMC er ferdig.
    Sweet viste det var en enkel løsning skal prøves ut dette

Edit:
    Det funket som ein drøm, sømløst og enkelt..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 3utt0n
    Jeg er fremdeles ikke helt i mål her - jeg klarer å sette enkelt filmer som favoritter, men ikke en hel mappe (som inneholder samtlige av mine HD filmer?)

Pluss, du mener enable custom buttons under f.eks film menyen? "Enable custom item" finner jeg ingen plass .. ?

edit: tror jeg endelig fikk ordnet det.

Lastet ned Alaska Revisited Mod idag.
    Fant"Enable custom item" litt "skjult". Kanskje dette hjelper

Settings-Alaska-Sub Menus- Velg Apps Videos osv og (click to opem/close)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GS-AAS
    Samme fremgangsmåte som jeg skrev ovenfor.

"Last ned alaska revisited. Benytt deg av "custom items" slik at du selv kan velge en videomappe på hovemeny som du feks kan kalle "hd filmer" etc.

Enkleste måte å gjøre det på:

- Velg den mappen du har hd filmer på i videoer. Legg til kilde.
    - Sett kilde som favoritt
    - Gå inn på innstillinger, deretter Alaska.
    - Under custom items velger du "enable custom item 1".
    - Deretter "Velg Favourite" og let deg fram til kilden.
    - Last ned et bilde som du synes passer, helst før du velger kilde siden du må velge bilde under prosessen.

There you go."

Eneste forskjellen er at du bruker launcher e.l til å finne den programmet du skal kjøre. Legg den så til favoritter og bruk custom item.

Fant Custom som jeg skrev. Men står fast på å bruke Launcher til å starte Wimp.
    Hvordan gjøres dette?

På forhånd takk

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagen
    Kode:

Dette så spennende ut og skal prøves på min HTPC med win7. Jeg har en Mac pro som benyttes ellers. Har du noe tilsvarende script som vil gjøre det samme på en mac?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd noen billige enkle padder som fjernkontroll istedenfor telefon?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke fornøyd med bildekvaliteten når jeg bruker xbmc, det blir ikke like godt bilde på musikk-dvdene mine som ved bruk av dedikert dvd-spiller. Har lagt inn alle musikkdvdene med dvddecrypter ukomprimert. Hva er årsaken tro? Skjermkort(ati 4890), innstillinger på det, kvaliteten på xbmc, måten jeg har rippet, eller andre ting?

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Frank75
    Fant Custom som jeg skrev. Men står fast på å bruke Launcher til å starte Wimp.
    Hvordan gjøres dette?

På forhånd takk
    Slik som eg har gjort det:

1. Du lager en bat fil med følgjande kommando:
    Takk til hagen for komando.

2. du starter xbmc kjører executer eller kva programet heiter, finner bat fila velger denne etterpå finner du bat fila som du har lagret i xbmc under t.d. navnet wimp få opp menyen ved og høyreklikke trykk legg til som favorit.

3. gå inn i instillinger - skinn innstillinger og finn egenidentifisert - button lable wimp også går du til fav og velger wimp så har du wimp liggende i hovedmenyen som egen da starter wimp automatisk og xbmc blir minimert når du lukker wimp så maksimeres xbmc, du kan enten trykke x i gjørnet eller alt f4

Dette er den beste løsningen så langt siden det ikkje eksistere noko eigen app til wimp i xbmc osv..

edit:

Nokon som veit om det er kommet blu-ray støtte til xbmc? tenker da på kjøring av meny og alt osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Jeg er ikke fornøyd med bildekvaliteten når jeg bruker xbmc, det blir ikke like godt bilde på musikk-dvdene mine som ved bruk av dedikert dvd-spiller. Har lagt inn alle musikkdvdene med dvddecrypter ukomprimert. Hva er årsaken tro? Skjermkort(ati 4890), innstillinger på det, kvaliteten på xbmc, måten jeg har rippet, eller andre ting?
    Prøv å stille litt på video options, jeg opplevde det samme, men det er bedre nå med andre innstillinger.

Side 16 av 35 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •