XBMC - komplett mediasenter med stil - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 35 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 696
    Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av GS-AAS
    Samme fremgangsmåte som jeg skrev ovenfor.

"Last ned alaska revisited. Benytt deg av "custom items" slik at du selv kan velge en videomappe på hovemeny som du feks kan kalle "hd filmer" etc.

Enkleste måte å gjøre det på:

- Velg den mappen du har hd filmer på i videoer. Legg til kilde.
    - Sett kilde som favoritt
    - Gå inn på innstillinger, deretter Alaska.
    - Under custom items velger du "enable custom item 1".
    - Deretter "Velg Favourite" og let deg fram til kilden.
    - Last ned et bilde som du synes passer, helst før du velger kilde siden du må velge bilde under prosessen.

There you go."

Eneste forskjellen er at du bruker launcher e.l til å finne den programmet du skal kjøre. Legg den så til favoritter og bruk custom item.
    Takk takk

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GS-AAS
    Legger seg ned, men du kan starte spotify o.l på samme måte ja.
    Kjører du windows?

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aften godtfolk

Min gamle bærbare pc gjikk fykken her om dagen, orket rett og slett ikkje og vente på at den kommer tilbake fra rep. så kjøpte ny :P (den var litt for treig.)

Kan lese meir i tråden min som står under.

Skal innstalere xbmc for ørtente gang...
    Har i den forbindelse eit par spørsmål som forhåpentligvis kan besvares her inne.

Når eg får pcen tilbake er den ferdig installert med xp anbefaler derre og bare kjøre videre med xp eller innstalere linux veit det eksistere linux for XBMC (linux minimal?), vill gjøre installasjonen minst mulig smertefritt (har erfaring med linux) finnes det gode sider for norske app?

Er det noen som har erfaring med XBMC og wimp? dem kjører jo adobe air.

Driver og prøver litt ut på ein anna pc her så når bærbaren kommer tilbake så veit eg akkuratt kva eller korleis eg skal innstallere det perfekt
    Håper på gode svar

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo Brusveen

Siden dette ikke er en spesielt kraftig maskin vil jeg anbefale deg å kjøre linux (ubuntu) da dette krever mye mindre ressurser enn Windows.
    Om du velger å kjøre minimal eller full installasjon av Ubuntu er egentlig ikke så veldig farlig. Største forskjellen er at det er lettere å bruke pc'n til annet småtteri hvis man har full ubuntu i bunnen, men kun for xbmc har ikke dette noe å si.

Ligger en tråd her for xbmc+wimp, tror ikke det fungerer enda, men søk litt på google så får du endelig svar

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuZleBiFf
    snipp)
    Hei, takk for svar

Har vell funnet ut at wimp "ikkje" fungere i xbmc men prøver og finne ein enkelt måte og integrere det på best mulig måte. Har også lest at linux og blu-ray filmer fungerer dårlig sammen?

Det er vell bare og prøve seg fram slik som med det meste annet

mvh
    Brusveen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noe problem med å kjøre både 720p og 1080p fra ubuntu, men jeg har aldri prøvd å spille av en bluray plate da jeg ikke har spiller

Jeg vil anbefale deg å prøve ubuntu plutselig er det ikke en eneste maskin hjemme hos meg som kjører windows lengre

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: For å fjerne filmer/serier som sitter litt bedre enn de burde - "Rens bibliotek".

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket skin er å anbefale for xbmc?

Er det enkelt å fjerne menyvalg en ikke bruker? Vil kun ha valg for musikk, filmer og tv-serier på hovedskjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker default skin. Der kan man gå inn på innstillingene for skinnet og merke de menyene man vil ha frem. I tillegget har jeg moddet skinnet slik at jeg kan legge til menyvalg på hovedmenyen. Der har jeg laget et eget valg for barn slik at jeg kan skille mellom barnefilmer og de med høyere aldersgrense. Dette gjøre via videolister som skiller på path til mappene for barnefilm og andre filmer. PÅ min fremside har jeg Vær - Barn -Tvserier- Filmer -og nrk.

Jeg er ikke i mål med tilpassningene ennå men ser lovende ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Hvilket skin er å anbefale for xbmc?
    De to jeg har mest sansen for, er Aeon og Rapier.

Er det enkelt å fjerne menyvalg en ikke bruker? Vil kun ha valg for musikk, filmer og tv-serier på hovedskjermen.
    Flere av skinsene lar deg konfigurere hva som skal vises på hovedmenyen. Tror disse gjør det også.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg testet ut xbmc i dag etter å ha brukt mediaportal i flere år, og her er hva jeg sitter igjen med. Mulig dette kan endres på, og om så håper jeg på litt tilbakemelding her:-)

- xbmc bruker ekstremt lang tid på å søke etter filer og legge disse til i library

- Nye filmer og serier blir ikke lagt til automatisk så snart de er tilgjengelig på serveren. Samme gjelder om jeg sletter en film eller serie, så blir det ikke oppdatert automatisk i library på xbmc

- Blueray iso vil ikke spille av.

- Sortering av musikk tar seg ikke spesielt bra ut. På Mediaportal fikk jeg opp bilde av artisk, så videre av album, og si igjen på sangene. I xbmc får jeg kun tekst på artister, så den søker tydeligvis ikke opp artistnavnet og henter ned info slik mediaportal gjør.

- Det er for mye trykking for å komme dit en ønsker. Vil jeg se en film må jeg trykke video-->filmer-->title. Samme er på serier. Jeg vil i fra video komme direkte til alle filmene, og på serier komme direkte til alle serier. Gjerne et valg for barnefilmer på hovedskjermen også.

- MCE fjernkontrollen er litt knotete satt opp mot xbmc føler jeg. Vil at back er tilbake til sist vindu uansett hvor jeg er. Grønne mediacenter-knappen vil jeg ha til hovedskjermen, en tast for å velge lydspor og undertekster, ikke gå via flere menyer for å komme der. Samme gjelder måten å spole på. Et trykk 15 sek, to 30 sek, tre 3 min osv. Dette er genialt i mediaportal

- Ikke fått til automatisk nedlasting av undertekster

-Trailer integrert mot filmene var skuff. Henter fra youtube, og ikke gode trailer sider, bilde er i tillegg mikroskopisk fremfor å hente ned HD og fullskjerm. Greit å ha om en er usikker på hva film en vil se. Får heller ikke frem noe spesielt med info om filmen annet enn cover, lengde og litt annet. Ingen forklaring om hva filmen handler om feks.

- En del filmer som ikke blir funnet automatisk som jeg gjerne vil legge til manuelt, hvordan kan dette gjøres?

- Når jeg i library for filmer så må jeg bla meg frem til filmen, kan ikke bruke testene på fjernkontrollen til å skrive inn navnet eller deler av navnet på filmen.

Ble mye klaging her nå, men jeg tipper at en del av dette er ting som kan endres under settings et sted.

Kan ta med det jeg synes xbmc er bedre på også:-)

- Fjernkontrollen til android er helt fantastisk, og absolutt den største grunnen til at jeg helst vil bruke xbmc fremfor mediaportal. Denne beregnet til tablet på 10" må være suverent:-)

- Mindre å konfigurere med hensyn til codec.

- Veldig enkelt å hente ned nye skin, tillegg osv. Alt skjer via menyene i xbmc

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å besvare noen av ankepunktene, jeg brukte også mediaportal lenge før jeg byttet over.

- xbmc bruker ekstremt lang tid på å søke etter filer og legge disse til i library
    Du bruker ikke ikke XBMC til dette, du bruker Media companion. Da har du mye mer kontroll. Og du slipper at alle XBMC installasjonene scanner alt hele tiden.
    Announcements
    Jeg kjører Mediacompnaion rett på hjemmeserveren, og alt jeg setter om filmene i MC gjelder for alle XBMCinstansene i huset.

- Nye filmer og serier blir ikke lagt til automatisk så snart de er tilgjengelig på serveren. Samme gjelder om jeg sletter en film eller serie, så blir det ikke oppdatert automatisk i library på xbmc
    Egentlig samme svar som over. I mediacompnaion klikker jeg på "Look for new movies" og voila. Da lister den opp alt som ikke har en .nfo fil

- Blueray iso vil ikke spille av.
    Du må sette oppe et eksternt program for å kjøre BD.
    Men det lar seg gjøre:
    AVForums.com - View Single Post - Jamesaevans’s Gaming HTPC Build Log
    Se også denne tråden for info:
    ISO Mounter - third-party software for auto Blu-ray ISO / IMG image mount on Windows - Page 21 - XBMC Community Forum

- Det er for mye trykking for å komme dit en ønsker. Vil jeg se en film må jeg trykke video-->filmer-->title. Samme er på serier. Jeg vil i fra video komme direkte til alle filmene, og på serier komme direkte til alle serier. Gjerne et valg for barnefilmer på hovedskjermen også.
    Du kan enkelt sette opp en folder som default. Da kommer du til den folderen når du velger i hovedmenyen.

- MCE fjernkontrollen er litt knotete satt opp mot xbmc føler jeg. Vil at back er tilbake til sist vindu uansett hvor jeg er. Grønne mediacenter-knappen vil jeg ha til hovedskjermen, en tast for å velge lydspor og undertekster, ikke gå via flere menyer for å komme der. Samme gjelder måten å spole på. Et trykk 15 sek, to 30 sek, tre 3 min osv. Dette er genialt i mediaportal
    Enig, men har ikke tuklet noe med det.

- En del filmer som ikke blir funnet automatisk som jeg gjerne vil legge til manuelt, hvordan kan dette gjøres?
    Mediacompanion, mye mer "hands on" enn default XBMC scraper.

- Når jeg i library for filmer så må jeg bla meg frem til filmen, kan ikke bruke testene på fjernkontrollen til å skrive inn navnet eller deler av navnet på filmen.
    Det er en ulempe som jeg også skal se etter en løsning på.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også bruke Ember Media Manager til å lete opp info/trailer til både filmer og TV serier.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes selve XBMC funker helt utmerket til å "scrape" både filmer å serier jeg. Har ikke hatt noe behov for å kjøre noe annet til dette ihvertfall, og mitt bibliotek er rimelig stort ( drøye 12TB )

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er billigste måte å få seg en mest mulig lydløs boks med xbmc som takler 1080p? Noen som har gode forslag? AppleTV får man for 500-600 kr eller deromkring hvis man er flink å leite. Finnes det noe annet?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apple tv sender jo ikke ut 1080p.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bo1e
    Hva er billigste måte å få seg en mest mulig lydløs boks med xbmc som takler 1080p? Noen som har gode forslag? AppleTV får man for 500-600 kr eller deromkring hvis man er flink å leite. Finnes det noe annet?
    Shuttle Europe: Overview

Om det er den billigste det veit eg ikkje men mest stille er det vell:

Denne er uten hdd og skal klare og kjøre HD til tven Så dette er vell den beste løsningen dog koster den eit par lapper her i Noreg kanskje billigare i utlande..

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bygg selv om du vil ha XBMC. Til 600kr får du en brukt WDTV live boks.
    ARM versjonen til XBMC er ikke helt ferdig enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apple tv sender jo ikke ut 1080p.
    Nei har fått med meg såpass. Men den spiller ihvertfall av 1080p, selv om den bare outputter 720p. Det går an å leve med, på en ikke så altfor stor skjerm. Det blir litt å veie opp pris mot de andre kriteriene. AppleTV er billig og stille og grei størrelse på boksen. Har ikke funnet noe annet som kan konkurrere på de tingene.

Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Bygg selv om du vil ha XBMC. Til 600kr får du en brukt WDTV live boks.
    ARM versjonen til XBMC er ikke helt ferdig enda.
    Har lyst på XBMC og ikke WDTV, WDTV med XBMC hadde selvfølgelig vært et bra alternativ, men så lenge det ikke finnes.. Bygge selv koster ganske mye mer enn en AppleTV for eksempel, og det blir ikke like stillegående og smått, men heller bråkete og stort (evt veldig dyrt).

Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Om det er den billigste det veit eg ikkje men mest stille er det vell:
    Ja prisen blir et stort ankepunkt 2000 kr for barebone-kasse, pluss det ene og det andre for å få den opp å gå. Mens AppleTV f.eks. er oppe og går for $99.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bo1e
    Nei har fått med meg såpass. Men den spiller ihvertfall av 1080p, selv om den bare outputter 720p. Det går an å leve med, på en ikke så altfor stor skjerm. Det blir litt å veie opp pris mot de andre kriteriene. AppleTV er billig og stille og grei størrelse på boksen. Har ikke funnet noe annet som kan konkurrere på de tingene.
    Om det ikkje er så farlig at den ikkje sender ut 1080P så blir det da i denne sammenheng billigste og beste løsningen, og skal du først gå for apple tv så ville eg i samme sleng ha hoppa over xbmc og bytta til plex dette er xbmc optimalisert for mac dvs. det er tidligere programere i xbmc som skulle porte xbmc til mac og det endte med at dem endra navnet til plex:
    Main Page - Plex

Side 14 av 35 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •