XBMC - komplett mediasenter med stil - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 35 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 696
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Se her ja. En norsk side om XBMC.

Har holdt på med XBMC en del nå og drar strikken hele tiden fremover.

Det jeg stressa med nå var å få 1080p filmer til å kjøre med henholdsvis 48fps og 60fps. Dette er noe som krever sitt av maskinen for å si det slikt. kjørte en i5 750 prossesor fra 2.67ghz til 3.5ghz på standard kjøler da klarte jeg det såvidt. lå på rundt 90 grader da. Så jeg har nyligt annskaffet meg vannkjøling til HTPCen, så nå kjører jeg den på 4.2ghz og temperaturen er på under 40 grader idle og rundt 50-60 grader under full load. I tillegg til at cpuen jobber på en 60-80% når den kjører filmer på denne måten. :twisted:

Sliter litt med å finne rette scripts osv til FFDSHOW men det skal nok komme seg med tiden.

MEN det jeg sliter med er XBMC, den interne "dvdplayer" er fin den og har god codec på både lyd å bilde, men det mangler en måte å kunne modde dette på. Har prøvd med ekstern spiller men dette likte jeg dårligt siden den da starta spilleren "oppå" XBMC, hvor jeg da ikke kunne styre spilleren

Har prøvd å lete frem til om man kan få modde FFDSHOW til den interne spilleren uten hell. Noen som har noe kjennskap til dette?

Det andre jeg kommer til å prøve på nå er DSPlayer som er en mod for intern spiller i XBMC, denne skal en vist kunne modde med FFDSHOW. Men igjen er det noen som har erfaring fra denne?

Har falt helt for XBMC, så "dyslektisk" som jeg er som ikke klarer å huske hva alle filmene på serveren er for noe er det kjemperått med cover info rating osv osv, alt innpakket i en rå GUI. Kjører Aero MQ2 skinn per dags dato. Liker denne godt og anbefaler den til de fleste!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av U5tabil
    Det jeg stressa med nå var å få 1080p filmer til å kjøre med henholdsvis 48fps og 60fps. Dette er noe som krever sitt av maskinen for å si det slikt. kjørte en i5 750 prossesor fra 2.67ghz til 3.5ghz på standard kjøler da klarte jeg det såvidt. lå på rundt 90 grader da. Så jeg har nyligt annskaffet meg vannkjøling til HTPCen, så nå kjører jeg den på 4.2ghz og temperaturen er på under 40 grader idle og rundt 50-60 grader under full load
    Hvorfor ikke la skjermkortet ta seg av bildebehandlingen istedet for CPU? Er mye greiere da skjermkort passer mye bedre til denne jobben enn en CPU gjør. Dette går jo fint med nye XBMC. Kjører selv ett av de minste ATi skjermkortene og alt av 1080p går silkeglatt, og CPU'en jobber kanskje 10% max.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Hvorfor ikke la skjermkortet ta seg av bildebehandlingen istedet for CPU? Er mye greiere da skjermkort passer mye bedre til denne jobben enn en CPU gjør. Dette går jo fint med nye XBMC. Kjører selv ett av de minste ATi skjermkortene og alt av 1080p går silkeglatt, og CPU'en jobber kanskje 10% max.
    Det går nok ikke du. Selve 1080p går lekende lett i seg selv, men det er ved orginale 24 bilder per sekund. Men når en skal kjøre bilde opp i 48-60 bilder per sekund så er det andre kriterier ute å går. Om jeg kjører 1080p i XBMC så er det såvidt CPUen jobber. den holder seg dønn rolig og kald. Men det er det når en skal lage flere bilder at det virkeligt tar av. Men har du et NVIDIA kort kan en med cuda opplegget dele noe av arbeidet med skjermkortet.

For de som er interessert:
    Frame doubling interpolation for 1080p x264 mkv's for superfluid 48 fps - Guru3D.com Forums

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare erfaring med 720p 60fps, og det takler en Atom med ION maskin helt utmerket ihvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Jeg har bare erfaring med 720p 60fps, og det takler en Atom med ION maskin helt utmerket ihvertfall
    720p er heller ikke noe problem men 1080p bruker omtrent 5 ganger mer ressurser for å kjøres på 60fps...

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    muligens dumt spm men..:

Leser at bd iso ikke fungerer med xbmc, men man kan bruke en 3parts program for å spille av, vil det si at jeg opp filmen i xbmc libary slik som alle andre(dvd) filmene mine? og når jeg trykker på play på filmen åpner den automatisk i ett annet program? Er det en enkel måte å stille inn dette på?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    muligens dumt spm men..:

Leser at bd iso ikke fungerer med xbmc, men man kan bruke en 3parts program for å spille av, vil det si at jeg opp filmen i xbmc libary slik som alle andre(dvd) filmene mine? og når jeg trykker på play på filmen åpner den automatisk i ett annet program? Er det en enkel måte å stille inn dette på?
    Nå har ikke jeg bruk bd.iso filer. Men jeg vett at en kan spille med ekstern spiller ja. Krever ikke så mye arbeid i grunn. Filmene kommer opp i menyen inni xbmc, så når du trykker spill av så starter den opp din valgte spiller f.eks mpc-hc. Jeg liker det ikke for det blir andre knapper å trykke på. og en må lukke spilleren osv.

Men du kan lese litt her om ekstern spiller:
    WIKI HOW TO

FORUM EKSTERN SPILLER

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for link!

Hva slags software anbefalers for å spille av bluray iso?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for link!

Hva slags software anbefalers for å spille av bluray iso?
    Jeg har en kjøpt og betalt lisens på Zoom Player som jeg liker godt.

Men MPC-HC er jo vel så bra i grunn om en legger in codecs riktigt. Ikke bare laste ned en pakke med codecs...

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay, skal jeg sjekke ut. max, premium eller professional?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay, skal jeg sjekke ut. max, premium eller professional?
    Jeg kjøpte Premium. Bare å laste ned og prøve ut og eventuelt kjøpe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Essential
    Her er allefall det jeg gjorde for å få liv i BD-iso på XMBC, tatt fra en PM jeg sendte:

Dette blir litt av ett kort svar, ettersom jeg stort sett fulgte de sakene som forelå på xbmc.org forumet og wiki'en. Jeg vet ikke om du har kikket på det, men får se:

Problemet knyttet til dette er nok hovedsakelig rundt at det er ISO du bruker, dvs du må finne en måte for XBMC til å mounte iso'et. Dette gjøres ved å følge/bruke denne: ISO Mounter - third-party software for auto Blu-ray ISO / IMG image mount on Windows - XBMC Community Forum

For å knytte filtyper til ekstern spiller og instillingene ved dette bør du kikke på:
    http://wiki.xbmc.org/?title=HOW-TO_u...media_playback

Dette er stort sett the basics. Det som tar tid er å finne ut hvor du har gjort feil. Jeg anbefaler å teste dette ut for så å se hva du har gjort galt.

Håper det hjelper
    Siterer meg selv. Dette er metoden jeg brukte (øverste link). Utrolig enkelt

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal teste det også, er mange muligheter her ser jeg. Men visst jeg mounter en bd kan jeg vel også spille den av i vlc?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen ideer hvorfor det ikke fungerer når jeg skriver sånn:

<playercorefactory>
    <players>
    <player name="VLC" type="ExternalPlayer" audio="false" video="true">
    <filename>C:\Programfiler\video-Lan\vlc.exe</filename>
    <args>"{1}" /fullscreen /close</args>
    <hidexbmc>false</hidexbmc>
    <hideconsole>false</hideconsole>
    <warpcursor>none</warpcursor>
    </player>
    </players>
    </playercorefactory>

burde ikke da valget "vlc" komme opp i menyen? under information med cast etc får jeg bare velge play, og da fungerer det ikke. Leter jeg på feil sted?

eller skulle jeg latt alt det som stod der originalt, også stå der?

edit: vlc klarer jo ikke å spille iso da, men den burde vel uansett ha kommet opp i xbmc som ett alternativ?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av U5tabil
    Jeg kjøpte Premium. Bare å laste ned og prøve ut og eventuelt kjøpe.

hmm,, tester dette programmet nå, men når jeg prøver å åpne en iso får jeg bare feilmelding.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Essential
    Siterer meg selv. Dette er metoden jeg brukte (øverste link). Utrolig enkelt
    hehe, tester denne også - men hvor finner jeg den ini fila?

Download the zip file from the first post of this thread. Extract the contents wherever you want. We want to look at the Program folder.
    • Open ISOMount.ini in notepad.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor hule heiteste justerer man volum når man spiller musikk i xbmc?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ett (siste) spm fra meg for idag ; hvis jeg har en film, f.eks. Åpen Fremtid av wam og vennerøde, som scrapperen ikke finner - hvordan kan jeg legge den inn i libary mode selv? skrive info, legge til bilder etc? Eneste valget jeg finner er å trykke på manual, og da kan jeg bare skrive inn navnet på filmen, som den da ikke finner, og så får jeg ikke noe flere valg enn å skrive inn navnet på nytt... har ca 63 filmer i fil lista mi, og ca 33 i libary modus... må vel være mulig å adde de manuelt?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ett (siste) spm fra meg for idag ; hvis jeg har en film, f.eks. Åpen Fremtid av wam og vennerøde, som scrapperen ikke finner - hvordan kan jeg legge den inn i libary mode selv? skrive info, legge til bilder etc? Eneste valget jeg finner er å trykke på manual, og da kan jeg bare skrive inn navnet på filmen, som den da ikke finner, og så får jeg ikke noe flere valg enn å skrive inn navnet på nytt... har ca 63 filmer i fil lista mi, og ca 33 i libary modus... må vel være mulig å adde de manuelt?
    Jeg vil tro at det skal fungere å bruke samme metode som når en lager "collections". Hvor en da finner filmen på themoviedb.org og lager en .NFO fil på lik linje. Bare en da ikke legger til noe rekkefølge osv.

XBMC Movie Sets

Normalt vil jo en .NFO fil bli seende slik ut:

Kode:
    <movie>
    	<title>Hellboy - Uncut Extended</title>
    	<set>Hellboy Collection</set>
    	<sorttitle>Hellboy 1</sorttitle>
    </movie>
    http://www.themoviedb.org/movie/1487
    Men jeg tipper du kan lage en kun for filmen på denne måten her:

Kode:
    <movie>
    	<title>Hellboy - Uncut Extended</title>
    </movie>
    http://www.themoviedb.org/movie/1487
    Uten å si dette for sikkert vel å merke. Men det er vertfall en fordel at du ber XBMC om å lagre backup av library til seperate filer. Da lager den automatisk en litt mer komplisert .NFO fil av de filmene den har funnet fra før. Så skulle du måtte reinstallere eller lignende så raser den raskt igjennom en temmeligt stor library. For min del så tok scanning av alle seriene mine rundt 12 timer. Ved reinstallasjon hvor jeg hadde gjort dette så gikk det unna på under 1 time..

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, ikke dumt nei, å ta en back up.

men, var ikke helt slik jeg mente. La oss si at jeg har en "hjemmelaget" dvdrip med egne opptak f.eksempel, eller en musikk dvd av ett norsk undergrundsband - noe som ikke jeg finner på themoviedb.org, imdb eller lignende - må vel da gå ann å skrive in plot, etc selv? Kan jo selvsagt bare velge en helt "feil" film og så editere bildene og navnet på filmen - men hadde jo vært ok å kunne skrive inn plot og slikt selv.

Side 10 av 35 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •