Asrock NetTop ION 330, HDMI og oppløsning?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Asrock NetTop ION 330, HDMI og oppløsning?

Hei.

Tenker å minske litt på kabelmengden rundt TVbenken. I den anledning vil jeg bl.a. bytte ut VGA og phonokabel med HDMI fra Asrock NetTop ION 330 til 46" Full HD TV. Jeg har lest litt og funnet ut at mange opplever lydproblemer med HDMI.Det funker fint for min del. Derimotet lurer jeg på er hvorfor oppløsning blir feil med HDMI på min TV? Bildet blir liksom dradd utover skjermen til alle kanter. Jeg vet at jeg gå inn og endre størrelse med NVIDIA-programmet (Windows7), men er det ingen mulighet for at dette kan skje automatisk som med VGA-kabelen. En annen ting; bilde og tekst blir etter min mening dårlgere med HDMI. Håper det er på grunn av oppløsningsproblemet mitt. Kan jo nevne at VGA løsning fungerer fint, men vil rydde opp litt

Mvh. Shonah

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shonah
    Hei.

Tenker å minske litt på kabelmengden rundt TVbenken. I den anledning vil jeg bl.a. bytte ut VGA og phonokabel med HDMI fra Asrock NetTop ION 330 til 46" Full HD TV. Jeg har lest litt og funnet ut at mange opplever lydproblemer med HDMI.Det funker fint for min del. Derimotet lurer jeg på er hvorfor oppløsning blir feil med HDMI på min TV? Bildet blir liksom dradd utover skjermen til alle kanter. Jeg vet at jeg gå inn og endre størrelse med NVIDIA-programmet (Windows7), men er det ingen mulighet for at dette kan skje automatisk som med VGA-kabelen. En annen ting; bilde og tekst blir etter min mening dårlgere med HDMI. Håper det er på grunn av oppløsningsproblemet mitt. Kan jo nevne at VGA løsning fungerer fint, men vil rydde opp litt

Mvh. Shonah
    Hvis kanten av bildet blir kuttet bort på alle fire sidene så er det overscan på TVen som gjør dette. Avhengig av hvilken TV du har er det kanskje mulig å slå dette av. På min Samsung ligger det under Bildeformat -> Fargeområde. På TVer fra andre produsenter kalles det gjerne noe annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker jpterj!

Skal sjekke dette ut når jeg kommer hjem og gi tilbakemelding.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funka fint det. Hos meg: Picure -> More -> Picture option -> Size - > Just Scan.

Takk igjen!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •