Ny HTPC med Canal Digital (parabol)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny HTPC med Canal Digital (parabol)

Hei,
    Jeg har innsett at min gamle HTPC er moden for utskiftning, og trenger i den forbindelse litt kyndig hjelp til valg av en ny en…

Det jeg ønsker er i korte trekk en liten, støysvak stue-PC som kan spille film i full HD.
    Andre spesifikasjoner jeg ønsker er:
    • S/PDIF utgang
    • HDMI utgang
    • Plass til optisk drev (jeg ønsker å benytte Blu-rayspilleren fra min nåværende HTPC)
    • Windows 7-kompatibel (jeg har en Windows 7 Ultimate x64 Retail-lisens jeg vil benytte)
    • Mulighet for å koble til Canal Digital (DVB-S og CAM) – VIKTIG!
    • Fjernkontroll
    • WiFi (802.11b/g/n)

Jeg har sett på denne: Komplett.no - Asrock Nettop ION330HT Atom C330 - Sort, og kommet frem til at denne støtter alle mine ønsker med unntak av parabol-delen. Men det går kanskje an å sette inn et DVB-S-kort i den?

Håper at dere kan hjelpe meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder denne Asrock modellen så støtter ikke den full HD lyd om det er viktig for deg. DA må du ha et av ATI sine 5xxxx serie grafikkort.
    I tillegg så Er Atom prosessoren på 1.3Ghz en veldig slapp liten sak. At dette spiller av HD er egentlig så vidt. Jeg hade anbefalt deg å bygge et system på Radeon Vifteløst 5450 grafikkortet, AMD X2 245 2,9Ghz 65W cpu, et greit Asus hovedkort, BDleser og en SSD harddisk til OS. Kabinett finnes det i bøtter og spann av.

Feks en 80GB Intel SSD disk, 4GB minne, ATI Radeon 5450, Aopen BD spiller, Asus M4N68T-M Hovedkort, X2 2,9Ghz CPU. Dette ligger på rundt 4500,- +- noen hundrelapper på diverse nettsteder. Dette gir deg en meget rask og stillegående plattform for avspilling av HD materiale. Når det gjelder TVkort har jeg lite med innspill å komme med. Har forsket lite på dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DTS-lyd holder i massevis for meg!
    SSD-disk trenger jeg strengt tatt heller ikke... Og Blu-ray-spiller/brenner har jeg fra før.
    Dette skal være budsjett! ;-)

Du skreiv forresten ingenting vedrørende Canal Digital-delen, som er det viktigste for meg...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrConn
    DTS-lyd holder i massevis for meg!
    SSD-disk trenger jeg strengt tatt heller ikke... Og Blu-ray-spiller/brenner har jeg fra før.
    Dette skal være budsjett! ;-)

Du skreiv forresten ingenting vedrørende Canal Digital-delen, som er det viktigste for meg...
    Ja da kan du trekke fra ca 1700,- for SSD disken og ca 650,- for BD spilleren. Legg til ca 500,- for en WD greennpower 500GB HD. Da er du på ca 2600,- for plattformen som rundkjører Asrocken til en bedre pris litt avhengig av hvilket kabinett du velger. Som sagt i forrige innlegg så kan jeg ikke tipse deg om noe TV kort da jeg ikke har lagt ned noe energi i dette. HAr Get PVR selv og den fungerer bare helt utmerket.

Asrocken vil jo virke greit den forsåvidt, men når du sier full HD så regner jeg med at du mener Full HD både på lyd og bilde, og ikke pinglete DTS eller DD lyd . Hvis du finner deg et kabinett til ca 1800,- så er du jo fortsatt på ca samme pris på Asrocken og du får en mye raskere maskin som gir deg full HD lyd og bilde. Ser ikke ut som om det er noe plass til TVkort i Asrocken om du ikke finner noe som går via USB.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, skjønner tankegangen ang HD... Men jeg klarer meg med DTS i stua

Men som sagt så er parabol-biten det viktigste for meg... Så nå får jeg sjekke om det finnes noen løsning via USB, eller om jeg bare må droppe denne PCen, og heller sette sammen en selv...

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler at du skaffer deg en (TV) server. Da får du avlastet mini-en, samt har flere muligheter.

Trenger ikke å koste deg mye. Om du har noen gamle deler, kan disse sikkert nyttes.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg har selv en StuePC med Tv-kort, FloppyDTV, som i og for seg virker bra. (Kjører Mediaportal). Er det for deg et poeng å kunne ta opp en kanal mens du ser en annen, med kun ett abbonement? Og, for å spørre Okay, aka. Spragleknas, vet du om noen slike løsninger som virker med Canal Digital? Har sett på Digital Devices Cine S2 og Mystique SaTiX-S2 Dual, Virker disse til Mediaportal/Canal Digital? Noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser selv canaldigital via et Firedtv DVBs2 kortet fra digital everywhere ,som ikke eksisterer lengre. Dette kortet går på firewire.

Fant nettop et kort fra Technisat, på USB med CI slot. Usikker på om dette virker ? Har ikke funnet Norsk distributør for dette [url=http://www.technisat.com/indexdb3d.html?nav=PC_products,en,76-228]TechniSat SkyStar USB 2 HD CI

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •