Lagg ved avspilling av video i MP.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer zarchon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lagg ved avspilling av video i MP.

Har ett probelm med att dvd'er som jeg har kopiert til hd med Anydvd, hakker ca hvert 10 sec i Mediaportal. Dette skjer ikke om jeg kjører samme kopi i powerdvd, da flyter alt greit. Så konklusjonen er att det er ett eller annet i MP som ikke er helt bra.
    Har forsøkt flere forskjellige codec's, men med samme resultat (bl.a. powerdvd, ffdshow, og fler).
    Systemet ellers er som følger:
    Operativsys: Win7
    CPU: athlon 4850e x2 @ 2,5Ghz.
    Minne: 4 Gb.
    GPU: Onboard Ati 3200
    Codec installert: SAF v4.00
    MP versjon: 1.0.2 stabel release

Hva kan være galt her??
    Btw. så bruker jeg ikke MP til å se TV igjenom, bare for å ha ett enkelt og greit oppsett for å finne frem i musikk, tv-serier og filmjungelen.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har -eller kan du - mekke en bugreport @ MP forum med logger?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan sikkert ordne det om du forteller meg hvordan jeg gjør det Relativ ny i MP skjønner du....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NO offense, men min løsning på hakkete oppførsel i Mediaportal (også trege menyer) var å prøve XBMC, og jeg har ikke byttet tilbake.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har såvidt snust på XBMC ved et par anledninger. Det som jeg i første øyekast savnet var en plugin for Tv-serier. Den som finnes for MP synes jeg er helt konge.... Godt mulig det finnes gode alt. i xbmc?? Noe annet som kanskje "skremte" meg litt i xbmc, var dette med scripts, og hvordan dette brukes....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme problem tidligere, avinstaller alt sammen.
    Kjør en ny installasjon av siste versjon MP og bruk kodeken som er innebygd i Windows, hos meg så fungerte det perfekt.
    IKKE installer SAF

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd å legge inn MP RC3, men er det samme fordømte problemet, og det er bare i MP. Kjenner frustrasjonen bygger seg opp.... Sittet i timesvis og søkt på google og prøvd forskjellige instillinger i mp, uten hell.

Alt av video spilles av fint i ca 10 sek, gjør ett opphold på 1-2 sek før filmen fortsetter i nye ca 10 sek, og slik gjentar det seg. Samme problem både ved avspilling av DVD'rips og mkv.

*Fant ut att om jeg avinstallerer codec pakken så spiller den av dvd greit med standard codec, men da spiller den ikke av mkv osv..... Tydelig det er noe krøll med MP og codek her. Har prøvd både SAF4.0 og CCCP pakkene, med samme resultat.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat samme specs på min HTPC, og har absolutt ingen problemer med å kjøre noe som helst materiale. Men jeg kjører alt på XBMC i Linux.
    Har også vært borti MediaPortal og den samme problemstillingen du har, og ser 2-3 mulige feilkilder i oppsettet ditt.
    Kan du prøve å :
    1. koble mediapc'en direkte til tv'en uten å gå igjennom forsterkeren for eliminere den som mulig feilkilde.
    2. sjekke om du har en TV som støtter 24Hz nativt, hvis ikke så vil dette lage judder for deg
    3. Laste ned ett program for å sjekke om du har feil på harddisken, dette kan lage krøll med enhver avspilling
    4. Sjekke om du har på automatisk refreshrate changer, og om dette er riktig satt inn.
    5. sjekke at du ikke kjører flere codecs samtidig, dette har jeg opplevd en gang under Mediaportal.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mandag
    Jeg har akkurat samme specs på min HTPC, og har absolutt ingen problemer med å kjøre noe som helst materiale. Men jeg kjører alt på XBMC i Linux.
    Har også vært borti MediaPortal og den samme problemstillingen du har, og ser 2-3 mulige feilkilder i oppsettet ditt.
    Kan du prøve å :
    1. koble mediapc'en direkte til tv'en uten å gå igjennom forsterkeren for eliminere den som mulig feilkilde.
    2. sjekke om du har en TV som støtter 24Hz nativt, hvis ikke så vil dette lage judder for deg
    3. Laste ned ett program for å sjekke om du har feil på harddisken, dette kan lage krøll med enhver avspilling
    4. Sjekke om du har på automatisk refreshrate changer, og om dette er riktig satt inn.
    5. sjekke at du ikke kjører flere codecs samtidig, dette har jeg opplevd en gang under Mediaportal.
    1 og 2: Har ikke koblet til forsterker og tv enda, har den på min 24" asus skjerm til jeg har alt opp å gå.

3: Ikke feil på disk, da ville jeg fått det også i Windows 7 MC. Prøvde en rippet dvd via W7 MC igår kveld, og den spilte fint. I MP hakker det...

4: Hvor sjekker jeg det?

5: Hvordan ser jeg det?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ganske sikker på at det er MP som tuller her siden det funker i andre program. Det er sikkert en eller annen feil i registeret knyttet mot MP eller kodekene som brukes i MP. Jeg hadde kanskje tatt meg tid til en reformatering istednfor om du ikke allerede har gjort det. Innstaler systemet rent og så installerer du MP. .

Men det vil jo hakke fælt om du ikke har kontroll på refreshraten. DVD filmer stter du på feks 50Hz mens BD/HD skal kjøres på 23Hz.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har liten lyst til å reformatere igjen, da det nettopp er gjort.

Ble så jeg prøvde xbmc og etter litt fikling og fundering virker det som ett ganske greit mediacenterprogram. Eneste som er litt snodig er att ved å bruke standard avspiller for flac og mp3 så skjer det ingen ting, må velge å spille med dvdplayer, noe som er uhyre tungvint. Finnes det måter å sette denne som standard, eller går det å bruke eksterne "players"?
    Dvd-rip og mkv fungerer som en drøm, også oppsett for tv-serier......

Newcomer WebKnight sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av terraluna
    ..IKKE installer SAF
    Hvorfor ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WebKnight
    Hvorfor ikke?
    Enkelt og greit fordi det fungerte bedre uten.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SAF er virelig som baken ...

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på at det er DVDer som er problemet så ville jeg startet helt på nytt en god ide er å ta backup av disken når du er ferdig med å installere drivere og har oppdatert Windows. Da er du klar for å prøve og feile. Prøv først bare med de codecene som følger med Windows.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •