Hvordan få Large på bakhøytalere HK 5500?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan få Large på bakhøytalere HK 5500?

Hei
    Jeg har mistet fjernkontrollen til min HK 5500 og har koblet opp 4stk Proson 69SD men mistenker at jeg har small på bakhøytalerene fordi jeg ser elementene slår mindre osv..
    Noen som vet hvordan jeg kan sjekke om de er small eller Large uten fjernkontroll? Hvordan er det med fasefeil med 4 slike høytalere som står mot hverandre med ca 3m fra høytalere foran til bak?
    Jeg bruker dette til en PC som jeg har rigget opp..
    Lurer også på hvor mye min HK 5500 er verdt, og hvor mye må jeg betale for en HK 8500?
    Takknemlig for svar

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det ikke an å bruke knappene på receiveren til å komme inn på meny'en?

Fasefeil kan være hvis du har koblet feil på + og -. Eller så trenger det ikke være feil heller. Jeg får alltid fasefeil på mine sidesurrounder uansett hvordan de er koblet.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ha fjernkontrollen for og inn på menyen på 5500 (har hatt den selv)

Så... universal fjernkontroll (som kan brukes til den) er billigere en orginalen... betalte nesten 1300 kr for en ny orginal fjernkontrol til min 5500.

Den enkleste måtne og sjekke om det er lagre eller smal er og se på iconene på fronten... det er forskjell på hvordan de ser ut ;-)

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Må ha fjernkontrollen for og inn på menyen på 5500 (har hatt den selv)

Så... universal fjernkontroll (som kan brukes til den) er billigere en orginalen... betalte nesten 1300 kr for en ny orginal fjernkontrol til min 5500.

Den enkleste måtne og sjekke om det er lagre eller smal er og se på iconene på fronten... det er forskjell på hvordan de ser ut ;-)
    Det var rart, hadde en AVR 7000 uten fjernkontroll i noen år, på den fungerte heller ikke memory, så den måtte jeg stille inn hver gang jeg brukte den, det var veldig enkelt husker jeg. Mulig AVR 5500 er veldig ulik 7000, men ser lik ut på bildet.

Hvordan jeg gjorde det husker jeg ikke helt, men tror jeg trykket på en av de små runde knappene øverst på forsterkeren det står speaker på, så kan du velge høyttaler, og om de skal være smal eller large med de knappene under som viser pil til høyre og venster + sett. Hvis du vil sette x-over osv, så må du ha fjernkontrollen. Lykke til.

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svar... tror åsså at jeg må ha fjernkontrollen for å komme inn i menyen og få stilt om til Large... Jeg ser på iconene på receiver at de er små bak, og det irriterer meg grønn for HK deler på 80Hz og det er jo dødfødt i bassen... orntlig dyrt for en ny fjernkontroll 1300.- syns jeg...
    Kan være jeg kan få lånt meg en i hifi klubben eller en annen butikk.
    Men virker de fjrnkontrollene uten og programmere de først med den originale osv?
    Husker tidligere når jeg kjøpte ny kontroll så måtte jeg stille den inn og rette de mot hverandre for å ta i mot signal osv..

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulven
    Hei og takk for svar... tror åsså at jeg må ha fjernkontrollen for å komme inn i menyen og få stilt om til Large... Jeg ser på iconene på receiver at de er små bak, og det irriterer meg grønn for HK deler på 80Hz og det er jo dødfødt i bassen... orntlig dyrt for en ny fjernkontroll 1300.- syns jeg...
    Men virker de fjrnkontrollene uten og programmere de først med den originale osv?
    Husker tidligere når jeg kjøpte ny kontroll så måtte jeg stille den inn og rette de mot hverandre for å ta i mot signal osv..
    med harmony one følger det med et programm til pc som har lagret 99% av alle fjernkontroller, så det er bare å skrive inn produktbetegnelsen så synkronisere det, så er du fiks ferdig fungerer helt rått, og er verdt 1300 kr

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    orntlig dyrt for en ny fjernkontroll 1300.- syns jeg...
    1300kr må jo være lommerusk for deg vel?
    Var en tur innnom hjemmekinosiden din og kikket på anlegget....mange heftige komponenter.

Alltid en fordel å ha orginal fjernkontroll den dagen du skal selge videre.
    Hvis den mangler får du mye mindre igjen for den, og det er egentlig like dyrt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å gjøre som jeg gjorde på min AVR 7000 da?.(se tidligere svar) du har de samme knottene på forsterkeren din.

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arimoen
    Har du prøvd å gjøre som jeg gjorde på min AVR 7000 da?.(se tidligere svar) du har de samme knottene på forsterkeren din.
    Jeg kan ikke stille Large med de knappene men kun nivået på feks front left og front right surround left osv..
    Men problemet løste seg fordi jeg fikk låne en fjernkontroll fra en som hadde en HK 7000 som du har og da fikset jeg det på 2-3 trykk

BTW: Ingen som vet hva en brukt HK 8500 ligger på i pris? Noen som har en link til en som skal selges?
    Hva kan jeg selge min HK5500 for tror du/dere?

Enig med Tagemathiassen og Bendalf, forresten så har jeg en universal liggende som jeg kjøpte hos hifi klubben for et par år siden, den kan sikkert brukes..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •