Nettverksbro,trenger Hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer xExisioNx sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nettverksbro,trenger Hjelp

Hei sitter her med et lite problem jeg ikke helt finner ut av.
    Pc'en min er koblet til trådløs router og får internett derfra
    Men jeg vil samtidlig koble pc til Popcorn hour med en switch som er bare koblet mellom disse 2, med lan kabler.

Problemet når jeg lager bro mellom disse 2 så sliter jeg med internetten, den er så forferdelig at den er ubrukelig, jeg får kanskje akoratt komt meg på en internett side før nettet faller bort og sånn fortsetter det hele tiden.

Lurer også om det er mulig og ikke bruke bro mellom lan og trådløst. Men da får jeg ikke internett før jeg deaktiverer lan.¨

Edit: Bruker windows 7

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du sjekket at kablene er i orden? Hvis du har mulighet til å kjøre med kablet nettverk mot disse, så er det klart det beste.

Hvordan du her sjekker kablene kan variere litt. F.eks. kan du jo prøve å koble Popcorn-boksene rett til ruteren med den kabelen som du har fram til svitsjen. Symptomene du beskriver kan minne om kabelproblemer, eller noe feil med svitsjen.

Du kan kjøre med en WLAN-bro. Jeg har en slik løsning, men hvis man kan unngå det, ville jeg anbefalt å unngå det...

Har selv en D-Link DAP-1522 stående i tv-benken, som er koblet til det trådløse nettverk. Popcorn Hour C-200, HTPC, spillkonsoller etc. er koblet med kabler til denne. Det funker stort sett. Jeg har fordelen av å kjøre 5 GHz for denne forbindelsen slik at det ikke påvirkes av annen wlan-trafikk eller naboenes wlan. Men likevel, av og til blir det hakking eler at det stopper opp. Jeg har i tillegg meget gode wlan-rutere som jeg har kjørt dette mot (Netgear WNDR3700 og D-Link DIR-855). Har prøvd med litt forskjellig utstyr, og konklusjonen er ganske grei: kabel er det beste å bruke. Så når det nå pusses opp etc, så blir det lagt kabler....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •