Vil dele noen TV kort erfaringer :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vil dele noen TV kort erfaringer :)

Hei.

Tenkte å legge ut mine erfaringer med de tv kortene jeg har, og kanskje noen andre kan legge inn informasjon om andre tv, så blir det lettere for de som skal til innkjøp av tv kort å velge.

Er Satelitt kort jeg har

Jeg har i dag 2 stk tv kort i min HTPC.

Terratec S2 PCI HD med CI Addon og Digital Everywhere floppy dtv S2.

Kan skrive litt om begge to.

Terratec kortet:

Minus - Utvikler mye varme! (Så mye at HD kanaler hakker stadig vekk og bildet begynner å henge)

Minus - Kommer en ekstrem pipelyd under avspillning av HD kanaler. (Ganske Irriterende)

Minus - Tar opp 2 pci plasser i kabinettet pluss en pci port (Selvfølgelig et problem om du har dårlig plass)

Pluss - Finner alle kanaler hvertfall i MediaPortal)

Digital Everywhere kortet:

Minus - Er ute av produksjon og kommer ikke noen nye drivere eller firmware oppdateringer

Minus - Så å si umulig å få tak i

Minus - Litt vanskeligere med kanalsøk (Måte søke på spesifisert frekvens søk for å finne TV2)

Pluss- Alt i et, tv kort og CI i det samme.

Pluss - Utvikler ikke noe særlig med varme

Pluss - Ikke noe særlig hakking (Bare et par små hakk en gang i blandt, ikke noe en legger noe særlig merke til)

Pluss - Tar ikke opp noen PCI kontakt (Kobles til med FireWire)

Dette er mine erfaringer. Har prøvd ut begge to, og vil ikke anbefale Terratec kortet. Var så varmt at det hakket hele tiden på canal+ kanalene og HD kanaler. Prøvde til og med å la maskinen stå uten lokk utenfor stereo benken. Dette hjalp bare litegrann. Kan godt være B-vare jeg har fått, men dette lover ikke godt i en HTPC

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doser_86
    Hei.

Dette er mine erfaringer. Har prøvd ut begge to, og vil ikke anbefale Terratec kortet. Var så varmt at det hakket hele tiden på canal+ kanalene og HD kanaler. Prøvde til og med å la maskinen stå uten lokk utenfor stereo benken. Dette hjalp bare litegrann. Kan godt være B-vare jeg har fått, men dette lover ikke godt i en HTPC
    Jeg har kabelvarianten av Terratec kortet (2 stk) og kjenner ikke igjen noen av problemene du nevner. Kortene har ingen problem med HD kanaler, ingen varmeutvikling eller ulyd.
    Har ingen problem med å anbefale disse kortene for dem som har kabeltv.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste som irriterte meg med terratec for kabel er at den nyeste driveren hadde issues og jeg brukte tid for å finne ut av det og måtte slette og "nedgradere" til en tidligere versjon for å få et stabilt kort.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye mulig jeg har fått B-vare, får snakke med komplett og spørre om det er mulig å få tilsent et nytt et. Pipelyden er temmelig intens og høres godt!

Tror sterkt at det er varmen som gjør hakkingen så ille, målte i sta, og hadde ca 43 grader inne i kabinettet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    43 grader er ikke noe problem i det hele tatt. Jeg kjører min htpc uten vifte på skjermkort og i kabinettet, og sist jeg målte lå temp i kabinettet på rundt 50 grader. Temp på skjermkort og cpu er noe høyere, men langt i fra kritisk av den grunn.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    43 grader er ikke noe problem i det hele tatt. Jeg kjører min htpc uten vifte på skjermkort og i kabinettet, og sist jeg målte lå temp i kabinettet på rundt 50 grader. Temp på skjermkort og cpu er noe høyere, men langt i fra kritisk av den grunn.
    Litt off-topic. Hvilke HTPC kjører du? Og bygger du selv?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bygget selv med deler jeg hadde til overs fra tidligere pcer. Eneste som er påkostet er et skjermkort med støtte for dekoding av diverse hdformater, tv-kort og kabinett.

Cpu er nok noen år etterhvert, men så lenge skjermkort tar seg av alt som er av tunge oppgaver holder det i massevis til alt av bruk:-)

Når jeg skal fornye den kommer jeg til å gå for mindre kabinett, strømgjerrige komponenter og ssd disk fremfor vanlig harddisk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •