Trenger hjelp til bygging av HTPC - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 51 av 51
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg tror du misforstår (sjekka siden nå). Slik jeg tolker det som står der, samt det som alltid har vært gjeldende, så kan ikke noen andre kort enn 5xxx-serien bitstreame. Det kortet du henviser til kan nok bare sende ferdig dekodet HD-lyd og ikke bitstreame lyden. Jeg tror det bare er snakk om villedende markedsføring.
    He he! Du gjør en god jobb med å forklare Marsboer, men det ser ikke akkurat ut som om så mange hører på deg

MArsboer har helt rett. Det er egentlig kun ATI sin 5xxx serie som gjelder. Skal du ikke spille så duger 5450 serien i massevis.

Jeg har eksperimentert en del med disse korta siden de kom og de fungerer nå utmerket. Har testet de sammen med E8400, E8500, Core i5 650 (3,2Ghz), Core i5 660 3.33Ghz) og Core i3 530 (2,93Ghz).
    Har også testet AMD X2 240, 245 og 250 som er på 2,8 2,9 og 3,0Ghz.
    Alle disse CPUene fungerer utmerket til HTPC. Sammen med ATI korta så fungerer dette glimrende og gir deg Bitstream lyd og fullt HD bilde. Dette er de eneste korta som gir deg dette og jeg syntes det ville vært dumt av deg å velge noe annet.

Når det gjelder CPU så bruker jeg idag AMD X2 245 2.9Ghz. Denne er meget stillegående, krever lite strøm og er meget rask for prisen. Koster vel ca 495,- med kjøler. https://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=165464&model=

Ca samme pris for dette kortet med passiv kjøler
    https://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=175647&model=

Hvis ikke du skal spille så hadde jeg valgt lignende komponenter og gått for en av de kabinettene du kikker på og valgt en PSU med 14CM vifte.
    De pengene du evt sparer på dette hadde jeg kanskje brukt på en SSD disk så hadde du fått et virkelig stillegående system

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djteem
    Drevet sett på htpc selv. Kom fram til et fint oppsett.

HK:
    Asus P755d
    Komplett.no - ASUS P7P55D, P55, Socket-1156
    Skjermkort:
    gainward Geforce GT220
    Komplett.no - Gainward GeForce GT220 1GB PhysX CUDA
    Ram:
    Sleng på noen billige DDR3 brikker av 1333 eller 1600 mhz
    Kabinett:
    Silverstone SST lc-17
    Komplett.no - Silverstone SST-LC17B HTPC Sort
    PSU:
    Hvilken som helst mist strømforsyning fra netshop.no
    CPU:
    Core i5

Kan vel si at asus HK slår aldri feil, har hatt evig mange bygg selv pcer, alltid kjørt asus og aldri vært noen problemer, ja det finns mye annet bra såklart men asus er alltid gul, når det gjelder kabinettet, har denne fått best kritikk forhold til pris, viftene kan alltids byttes ut og det er sort og fint, mist psu fra netshop er billig, bra, og dønn stille, den har også fordelen ved å være modulær, du kan dra ut kabler du ikke trenger på den som gir deg bedre plass i kabinettet og mindre varme, ram og cpu er det bare velge og vrake i billige varianter, vil ikke slå feil uansett til ditt bruk, ta billigste rammen og billigste cpu i5 eller i3, med mindre du skal drive med heftig multitasking og redigering av video og bilder. avspilling av hd filmer og spilling klarer den lett, sammen med skjermkortet som er der, har også fått veldig bra kritikk, samt at det er billig. Vet ikke hva du skal spille men du skal nok klare crysis, cod greit med denne pcen hvertfall, kortet er også omtalt for å være dønn stille.

Tror hele denne pakka kommer på rundt en 5 lapper eller noe, sleng i 500 spenn til i det dama spytter inn så har du en fet pc vettø
    Hele pakka er billigere fra amentio.no forresten, men komplett har bedre hjemmesider.
    Hardware.no slår heller aldri feil. Bruk prisguiden til å lage handlelister hvor du kan lese brukerkommentarer på produktene, samt finne ut hvilken sjappe det blir billigst kjøpe det samlet fra Lykke til med pc kjøp
    Dette grafikkortet gir han ikke Full HD lyd.

Newcomer djteem sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok det som er dealen her skal ha hd lyd via hdmi kabeln? Men er HK har jo integrert lydkort, støtter DTS, og er Spdif utgang her, vil ikke det funke?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har små krav i form av at du ikke bryr deg om å bevare HD-lyden helt frem til receiveren så er den integrerte løsningen sannsynligvis brukbar under den forutsetning at den klarer å gjengi 23.976Hz korrekt. Dette er heller ikke så nøye om du egentlig ikke bryr deg noe om kvaliteten på opplevelsen. Hvis du kun har sett HD-film på en PC-skjerm til nå så er du uansett vant til å se på film med masse hakking.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ergo! Vil du ha full HD lyd og bilde så velger du et ATI Radeon 5xxx kort.
    Om ikke det er så nøye så kan du kjøre onboard lyd grafikk evt nVidia kortet som er satt opp her.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det noen motforestillinger mot vifteløs PSU

Dersom man har passiv kjøling på grafikkkortet, og anvender en PSU som dette:
    https://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=177070&model=
    - da bør man vel ende med et helt vifteløst og tyst system?

Kan ikke se at noen har omtalt vifteløse PSU - er det noen nedsider som gjør at man må passe seg (sett bort fra prisen)?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OXO
    Dersom man har passiv kjøling på grafikkkortet, og anvender en PSU som dette:
    https://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=177070&model=
    - da bør man vel ende med et helt vifteløst og tyst system?

Kan ikke se at noen har omtalt vifteløse PSU - er det noen nedsider som gjør at man må passe seg (sett bort fra prisen)?

Ikke annet en at de vifteløse PSUene jeg har testet ble skremmende varme. Når det skal sies så er det sikkert halvannet år siden jeg testet dette. Kan hende det er kommet mye nytt på den fronten der. Men kjører du feks denne : https://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=137843&model=
    Da skal du slite med å høre noe særlig fra PCen. Den har 14CM vifte og er veldig stillegående.

Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for alle gode forslagene og oppsettene.

Men jeg endte opp med dette systemet:

Skjermkort: Komplett.no - Intel Coreâ„¢ i3 Dual Processor i3-530
    HK: Komplett.no - Gigabyte GA-H55M-S2H, H55, Socket-1156
    CPU: Komplett.no - Intel Coreâ„¢ i3 Dual Processor i3-530
    RAM: Komplett.no - Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9
    CASE: Komplett.no - Antec Fusion HTPC Remote Sort
    PSU: Komplett.no - Corsair CX 400W PSU

Virket som om dette systemet ville funket fint, men når jeg satt det sammen så fikk jeg ikke noe bilde på skjermen i det hele tatt pluss pc'en restartet seg hele veien. Så etter mye testing så skal hovedkortet tilbake i retur siden det er defekt. Så forhåpentligvis bler det ikke lenge å vente. Alltids kjekt når sånt skjer når du får noe nytt....

@ OXO: Vifteløs psu hadde vert noe, tenkte bare aldri på det :P

@ marsboer: Jeg er veldig kresen på lyd og bilde, derfor jeg endte opp med å kjøpe et HD5450 som ikke er mye bedre en det på er innebygd, siden det støtter alle de HD formatene og er passiv.
    Og jeg ser aldri HD film på pc'en men kunne siden jeg har en ganske god 24" nec ips skjerm , men sånt ses i stuen med HD lyd og bilde( egentlig hjemmekinoen i kjelleren, men har bare egen leilighet te nå, men skal forhåpentligvis snart kjøpe nytt ).

Et eksempel er sist jeg kjøpte tv, så skulle jeg bare kjøpe en enkel tv til rundt 10k og endte opp med en litt over dobbel så dyr :P . Regner med at det er en feil som mange her inne gjør :P

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er Htpc'en på plass
    Windows og programer som ccp codec pack ( som inkluderer MPC )er installert. Og ting ser ut til å fungere helt topp egentlig .

Eneste jeg ikke liker er at caset lager en slags dure lyd. Det er rett og slett noe vibrasjons støy.
    Tingen er at når jeg presser på topp lokket så forsvinner lyden, men når jeg slipper så kommer lyden tilbake. Men jeg vett rett og slett ikke hvor lyden kommer fra.

Noen som har hatt lignende erfaringer ?? Eller eventuelt har tips til en løsning?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marky Mark
    Nå er Htpc'en på plass
    Windows og programer som ccp codec pack ( som inkluderer MPC )er installert. Og ting ser ut til å fungere helt topp egentlig .

Eneste jeg ikke liker er at caset lager en slags dure lyd. Det er rett og slett noe vibrasjons støy.
    Tingen er at når jeg presser på topp lokket så forsvinner lyden, men når jeg slipper så kommer lyden tilbake. Men jeg vett rett og slett ikke hvor lyden kommer fra.

Noen som har hatt lignende erfaringer ?? Eller eventuelt har tips til en løsning?
    Det høres ut som om du har ressonans fra Harddisken. Støy som forplanter seg fra hardisken via kabinettet. Det fulgte ikke med noen gummioppheng til harddisken? Har du brukt de?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo det fulgte med og jeg har brukt de.
    men skal skruene sitte i stramt eller løst. Har egentlig alltid lurt på det.
    Får det er jo en silikon bit som sitter mellom skruen og hdd'en som er gummi opphenget, stemmer ikke det?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •