Trenger hjelp til bygging av HTPC - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 51
    Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva med feks hvis jeg vil spille noen spill på HTPC'en, vil den takle det uten et dedikert skjermkort som HD5450??

Kan huske å ha tidligere prøvt å spille på laptoper og stasjonere pc'er med intel gpu og då var det enten får dårligt eller så støttet ikke spillet en sånn type gpu, så hakket det intens eller så ville ikke spillet starte i det hele tatt.

Som sagt tidligere så skal ikke HTPC'en brukes til spilling. Men er kjekt å kunne ha muligheten til det feks hvis jeg vil spille et billspill, strategi eller et annet type spill, utenom fps spill(synes det kun fungerer foran en pc skjerm).

EDIT: Og forresten, er Radeon HD5450 bedre i det hele tatt en det som er innebygd da tenker jeg både til full hd avspilling og spill?? hjelper til og med om det er litt bedre. Men hadde vert dumt hvis det faktisk er dårligere en det som er innebygd.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5450 er helt ubrukelig til spill. Hvis det i det hele tatt er noen som helst fare for at du skal spille noe ville jeg betalt noen kroner mer og gått for f.eks 5750/5770.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :???:
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Får man 23.976Hz med Intel CPUen?
    Dette er 100% essensielt for god blu-ray avspilling.
    Nei, de sliter litt med driverne sine enda :neutral:

Tormod

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marky Mark
    Hva med feks hvis jeg vil spille noen spill på HTPC'en, vil den takle det uten et dedikert skjermkort som HD5450??

Kan huske å ha tidligere prøvt å spille på laptoper og stasjonere pc'er med intel gpu og då var det enten får dårligt eller så støttet ikke spillet en sånn type gpu, så hakket det intens eller så ville ikke spillet starte i det hele tatt.

Som sagt tidligere så skal ikke HTPC'en brukes til spilling. Men er kjekt å kunne ha muligheten til det feks hvis jeg vil spille et billspill, strategi eller et annet type spill, utenom fps spill(synes det kun fungerer foran en pc skjerm).

EDIT: Og forresten, er Radeon HD5450 bedre i det hele tatt en det som er innebygd da tenker jeg både til full hd avspilling og spill?? hjelper til og med om det er litt bedre. Men hadde vert dumt hvis det faktisk er dårligere en det som er innebygd.
    Omtrent alt kan avspille HD-film bildemessig i dag. Det er om man ønsker bitstreaming av HD-lyd og 23.976Hz støtte man begrenses stort sett til ett alternativ, ATI 5XXX-serien. Det finnes ingen andre alternativer som gjør det samme i dag (vel, vi har Xonar-lydkortet, men dette regner jeg ikke som et reellt alternativ ved nyinnkjøp). Uten 24P støtte er ikke i3/i5 et ordentlig alternativ foreløpig. Men det blir jo en interessant plattform om dette kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, de burde snart få orden på driverne sine. Men, jeg må innrømme at jeg knapt nok legger merke til noen hakking når jeg ser blu-ray på min i3. De som virkelig liker lyd og bilde vil nok irritere seg, men for meg går det bra

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja sånn så meg. Irriterer meg lett over sånne små ting :P

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5450 er helt ubrukelig til spill. Hvis det i det hele tatt er noen som helst fare for at du skal spille noe ville jeg betalt noen kroner mer og gått for f.eks 5750/5770.

Jeg har faktisk ingenting imot å gå får noe dyrere lenger, men poenget er om det bråker. Jeg vil helst ha noe vifteløst siden dette skal stå i stuen og det eneste bedre en HD5450 jeg finner er en versjon av HD5570 og det er det ingen som har inne

Hvis noen har noen andre tips om vifteløse løsninger som vil passe i mitt HTPC case, så bare si ifra. Vil ha det men finner det rett å slett ikke.

Newcomer acid sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

en mulighet..

jeg har en annonse liggende ute på en htpc .

http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=62348

Det er et kjempekabinett med skjerm og maskinen er helt lydløs. Etter budskjettet ditt å tilsi og hva du krever av maskinen ser jeg dette som et glimrende utgangspunkt. Med noen ekstra kroner i oppgraderinger så får du nok det du er ute etter og mere til.

Om du syntes dette er noe, selger jeg den i god tro om at den blir brukt mer en for tiden. 2000.- burde være en helt greit pris

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så jo ikke gale ut i det hele tatt. Men tingen er at av hardware så har jeg nesten de samme delene på gamle pc'en min. Og det kabinettet så jo og ganske bra ut, men det er sølv. Det hadde ødelagt hvordan ting ser ut i stuen siden alt er enten hvitt eller svart der.

Men ellers takk for tilbudet

Men er det noen som vett om et vifteløst HD5570 kort eller sterkere som noen har inne på lager?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på å kjøpe HD5750. Men vil dette skjermkortet passe i det HTPC kabinettet som jeg hadde tenkt meg??

Skjermkortet: Komplett.no - PowerColor Radeon HD 5750 1GB GDDR5

HTPC case: Komplett.no - Antec Fusion HTPC Remote Sort

Og vil den PSU'en som jeg valgte ut passe skjermkortet?

PSU: Komplett.no - Corsair CX 400W PSU

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt å så litt dette eller et HD 5670 selv, men er jo det at jeg skal ha dette i stuen og då skal det helst ikke komme en lyd fra htpc'en. Det vil det mest sannsynligvis gjøre kontra et vifte-løs skjermkort
    Dette kortet er meget stillegående, så du skal ikke tenke mye på støy.
    Men om du skal spille noen spill på denne pcen i det hele tatt, så burde du vertfall montere 1 stk vifte i kabinettet en plass, sånn att luften kan sirkulere.

Ultrastille vifter får du kjøpt, eneste minuset er att di kan være drastisk mye dyrere enn en vanlig vifte.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på å kjøpe HD5750. Men vil dette skjermkortet passe i det HTPC kabinettet som jeg hadde tenkt meg??

Skjermkortet: Komplett.no - PowerColor Radeon HD 5750 1GB GDDR5

HTPC case: Komplett.no - Antec Fusion HTPC Remote Sort

Og vil den PSU'en som jeg valgte ut passe skjermkortet?

PSU: Komplett.no - Corsair CX 400W PSU
    Utgangskobling(er) 4-pin intern strøm, 15-pin seriell ATA strøm, strøm 24-pin ATX med avtakbar 4-pinners enhet, strøm 8-pins EPS12V med avtakbar 4-pins ATX12V-del, 8-pins PCI Express-strøm med avtakbar 2-pins del

Angående strømmforsyningen, så vil denne passe.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Prøvde å sett opp et forlsag til deg hos pixmania.com.

Her fikk jeg et Asus P7H55-M (asus ruler til 667,-
    Og en Intel Core i3 -530 (2,93ghz) til 900,-
    OCZ Low Voltage dd3-12800 (1600 Mhz) til 949,-
    Sapphire hd 5570 Lav profil (passer vanilg profil òg) til 665,-
    LG intern Bluray-spiller til 613,-

Dette ble altså 3794,- .

Men du trenger et kabinett i tillegg. Og denne siden har et noe dårlig utvalg, men du kan jo se selv.

Evnt ville jeg kjøpt antec fusion fra Netonnet til 1190,- + Axp 400w til 249,- . Axp er faktisk et OK merke. Evnt 500w.

Du putter i den hdd'en du har allerede. Evnt oppgr. av hdd tar du som det kommer, prisene synker jo hver uke.

MEN ; Spør du meg er det overkill å absolutt gå for i3/i5/i7 som jeg ser så mange gjør her.

Du kommer vel så langt med et G31/G41/G43 hovedkort til lave 300,- og en E5xxx evnt E6xxx prossesor til 450-600,- . Dette gir deg ca 7-800,- tilbake på prisen jeg har satt. Så ville jeg heller brukt noe av disse på et pent kabinett og noen vifter (3-400) med Fanmate (20-30kr,-). Så satt på Fanmaten på alle viftene (utenom CPU) og latt dem kjøre på 50%. Evnt ei vortex vifte til 150 fra pixmania den og (til CPUen). (Har hatt ei sjøl, de er stille og billige.) Så slipper du at CPU vifta og skjermkortvifta strever med å holde pcn kald.

Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Vel så langt" (som i3/i5/i5) er vel ikke det jeg mente. Men at E5xxx, E6xxx er mer enn godt nok til ditt bruk, det er sikkert.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et annet: (skjønner at du er prisobservant, som meg selv og dette er det JEG ville gått for) -

Datakjeden:
    Kabinett: SILVERSTONE SST- GD05B HTPC, 2x120mm vifter til 638,-
    PSU: CHIEFTEC 400W PSU A-80, V.2.3 PS-2, 120mm vifte til 308,- (!)
    Prosessor: Intel E6300 (dual-core) 2.93 ghz (1066fsb, 2mb cache) til 651,- (evnt 2.8 til 576,-)

Pixmania:
    Hovedkort: ASUS P5QPL-AM (G41 -pga mulighet for oppgr.) - 366,- (!)
    RAM: PNY PC-minne XLR8 OC 2 x 2 Gb DDR2-1066 PC2-8500 - 719,- (!)
    Skjermkort: SAPPHIRE TECHNOLOGY Radeon HD 4670 - 1 Gb GDDR3 - 576,-

TOTALT: 3258,- !! (pluss to frakter ca. 129,- på pixmania, ca. 150 på datakjeden)

Legg til trådløst tastatur/mus for et par hundrelapper og du er i boks!

Kommentar: Silverstone kabinettene er dritpene. En kompis har et av disse. Det at det følger vifter med er viktig og sparer deg for en del kroner. I følge hjemmesiden til Silverstone er det 3 og ikke 2 vifter som følger med. Er det bare 2 vifter du den ene intake-vifta og setter den motsatt vei til å blåse ut bak. Evnt kjøper en ekstra 120mm.
    Powersupplyen er bygget av Chieftec som er et Solid psu-firma. Akkurat denne modellen har doble 12volts rails på 18 ampere hver og dette er solid til dette bruket. Den er 80% sertifisert hvilket betyr at du er garantert 320 effektive watt ved behov. Oppdatert atx standard. Bedre pris for en solid psu finner du ikke.
    Intels E6xxx er undervurdert i mine øyne. Den har falt mellom 5xxx og 7xxx og virker nesten glemt. FSB'en er 1066 (noe som er 1/3 raskere enn standard Dual-Core serien (5xxx). Den har "bare" 2mg cache og ikke 3 som 7xxx serien eller 4 som i3, men cache er et noe overvurdert fenomen i dag. For mye cache kan faktisk trege prosessoren noe. 2mb er 4 ganger så mye som en Celeron (dobbelt så mye som de aller nyeste Celeron) og i hvert fall massevis nok for et mediacenter.
    Når det gjelder hovedkort velger jeg nesten alltid Asus pga at det er så lite klatt med dem. Virker som om hver gang jeg setter opp et er det bare plug-and-play. Gigabyte er en god utfordrer (effekt-pr-krone) men er ikke så glad i biosen deres (AMI). Er vel noe med vanen også, tenker jeg. G41 chipsettet tåler inntil 8GB ram, noe som gjør pcn oppgraderbar i motsetning til et G31-kort. Kortet er lett klokkbart og har crashfree bios. Støtter inntil 1333 fsb-prosessorer (Core 2 Quad Extreme). Det eneste "negative" er vel at det bare er 8 usbporter på kortet (4 bak og 4 på kortet), men trenger du virkelig fler??
    XLR8-Rammen er flaggskipet til PNY (som i utgangspunktet ikke er et sånn veldig godt ram-merke), men akkurat denne serien har fått gode omtalelser. Til den prisen virker det nesten for godt til å være sant. Det KAN være du må taste inn timingsene manuelt i bios ettersom det er 1066, i så tilfelle kan jeg være behjelpelig. Dette er IKKE vanskelig. Pga crashfree bios vil det heller ikke være særlig farlig om du gjør feil, da hovedkortet vil hente sist fungerende bios etter et par restarter.
    HD 4670, beste fps-pr-krone og beste fps-pr-watt jeg veit om. Triller på lave watt idle og inntil 70 (!!!) watt på maks load. Dette er INGENTING og betyr at du heller ikke trenger noe PCI-e-kobling fra PSUen din. I tillegg til å spille både 1080p og 7.1 kanals audio over hdmi, kan du faktisk GAME med dette kortet. Med visse forbehold om middelmåddige settings på de hardeste spillene seff. Sjekk ut google for benchmarks. Vifta som Sapphire har satt på er av den sjeldne typen og vil holde dette kortet kaldt og lydløst, i motsetning til noe nvidia-piss på 40mm.

Lykke til. 8)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor gå for et skjermkort som ikke kan bitstreame HD-lyd? Virker rimelig bak mål når man får eminente 5xxx-kort som gjør alt pluss litt til.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor gå for et skjermkort som ikke kan bitstreame HD-lyd? Virker rimelig bak mål når man får eminente 5xxx-kort som gjør alt pluss litt til.
    Heisann.

Tror du bør sjekke ut sia til Sapphirtech.com. Dette er den nye versjonen av HD4670. Den streamer både DTS-HD og True-HD. :?

SAPPHIRE- HOME

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du misforstår (sjekka siden nå). Slik jeg tolker det som står der, samt det som alltid har vært gjeldende, så kan ikke noen andre kort enn 5xxx-serien bitstreame. Det kortet du henviser til kan nok bare sende ferdig dekodet HD-lyd og ikke bitstreame lyden. Jeg tror det bare er snakk om villedende markedsføring.

Newcomer djteem sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Litt hjelp

Drevet sett på htpc selv. Kom fram til et fint oppsett.

HK:
    Asus P755d
    Komplett.no - ASUS P7P55D, P55, Socket-1156
    Skjermkort:
    gainward Geforce GT220
    Komplett.no - Gainward GeForce GT220 1GB PhysX CUDA
    Ram:
    Sleng på noen billige DDR3 brikker av 1333 eller 1600 mhz
    Kabinett:
    Silverstone SST lc-17
    Komplett.no - Silverstone SST-LC17B HTPC Sort
    PSU:
    Hvilken som helst mist strømforsyning fra netshop.no
    CPU:
    Core i5

Kan vel si at asus HK slår aldri feil, har hatt evig mange bygg selv pcer, alltid kjørt asus og aldri vært noen problemer, ja det finns mye annet bra såklart men asus er alltid gul, når det gjelder kabinettet, har denne fått best kritikk forhold til pris, viftene kan alltids byttes ut og det er sort og fint, mist psu fra netshop er billig, bra, og dønn stille, den har også fordelen ved å være modulær, du kan dra ut kabler du ikke trenger på den som gir deg bedre plass i kabinettet og mindre varme, ram og cpu er det bare velge og vrake i billige varianter, vil ikke slå feil uansett til ditt bruk, ta billigste rammen og billigste cpu i5 eller i3, med mindre du skal drive med heftig multitasking og redigering av video og bilder. avspilling av hd filmer og spilling klarer den lett, sammen med skjermkortet som er der, har også fått veldig bra kritikk, samt at det er billig. Vet ikke hva du skal spille men du skal nok klare crysis, cod greit med denne pcen hvertfall, kortet er også omtalt for å være dønn stille.

Tror hele denne pakka kommer på rundt en 5 lapper eller noe, sleng i 500 spenn til i det dama spytter inn så har du en fet pc vettø
    Hele pakka er billigere fra amentio.no forresten, men komplett har bedre hjemmesider.
    Hardware.no slår heller aldri feil. Bruk prisguiden til å lage handlelister hvor du kan lese brukerkommentarer på produktene, samt finne ut hvilken sjappe det blir billigst kjøpe det samlet fra Lykke til med pc kjøp

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. Forstår det nå. Var ikke klar over dette med PAP. Hvis du tror du klarer høre forskjell på 8 kanals pcm og bitstream (noe jeg gjerne tar et veddemål på) så får jeg vel heller anbefale et Sapphire 5670, da.

Hos pixamania. Til 636,- , men da med "bare" 512 mb. Så får vi håpe han har en forsterker som tar imot dette, da. Skulle uansett holde til gaming light.

Glemte forresten å legge til LG bluray-spiller/DVD-brenner til 613,- kr.

Dette betyr vel at HTPCn ville ende på ca 3900,- pluss frakt. 8)

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •