hakking i VLC - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25

Tråd: hakking i VLC

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har sittet tuklet med dette selv faktiskt. Fikk problemer med dette etter at jeg kjøpte meg ny TV byttet fra plasma til LED. Virker som at LED modeller er følsomme på dette, sikkert grunnet responstid også.

Prøvde først mye innstillinger som jeg fant rundt omkring på nett men ingenting virket gi noen betydelig forbedring. Endret nå hertz innstillinger som nevnt over her. 59hz fungerte litt bedre, men 24hz virket som det ble smooth. Men igjen da blir jo alt annet dårlig når man ikke ser på film så er kjedelig måtte bytte fram og tilbake mellom 59 og 24hz.

Prøvde meg dermed på Splash player og denne fungerte mye bedre enn VLC. Denne har faktiskt ingen hakking på bildene selv med 59hz aktivert. Så kan anbefale skaffe denne spilleren. Er relativt penere enn VLC uansett så anbefalt

Media player classic var ikke noen spesiell forbedring. Her får jeg heller ikke til bitstreaming via S/pdif.

Splash er dermed absolutt anbefalt. Utrolig dårlig at VLC ikke klarer få til dette ordentlig

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale å teste XBMC.
    Den har en egen setting slik at den selv veksler hz i forhold til hva filmen er spilt inn i.
    Den siste versjonen (Frodo Alpha 2) har full støtte for alle lydformater og gir mye funksjonalitet utover kun å se på film også.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zoom-player er min anbefalning. Den glir jevnt og fint der VLC forlengst har begynt å hakke.

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Splash player fungerte overraskende veldig bra.
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, +1 har liksom alltid sverget til VLC, også siden den støtter så mange formater, men etter at jeg fikk LED, som tydeligvis er ekstra følsomme på denne hakkingen så blir det nok splash for alle penga fremover

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •