Bærbar til HTPC?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bærbar til HTPC?

Skal kjøpe bærbar type Fujitsu Siemens Amilio D1840 med
    Pentium4 3,2GHz,
    512 MBSDRAM,
    80 GB hardisk,
    Grafikk-kort: ATI Mobility Radeon 9600 PRO - 128 MB,
    Lydkort: AC97

Noen som kan si om denne egner seg til å se film med? Ser på tester at den støyer litt, men det får jeg leve med. Hvordan er lydkortet? Kan det kobles til reciver via coax eller optisk? Skal kobles til projektor BenQ6100

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne holder lenge til HTPC, både kraft og skjermkort. Lydkortet er helt greit, så lenge du kobler det digitalt til forsterkeren, som går via coax.

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er jo vga og svideo ut, så bilde får du
    Der er digital lyd ut SPDIF. Så med rette kaben får du jo lyd.

Den der pcen bråker ikke bare litt, den bråker mye. Har veldig kort batteritid og er relativt tung med sine 3.5 Kg.

Veil er ca 16-17000,- så jeg innbiller meg at med litt research så får du tak i et bedre alternativ som kan brukes til HTPC og samtidig være god som bærbar. Centrino eller Dothan er 2 stikkord.

Skal forresten prøve med min laptop (HP/Compaq NC8000) sammen med dockingstasjon. Får da bla. DVI ut. Kommer tilbake med erfaringer i en annen tråd ved en senere anledning. (NC8000 er så stille at man må legge øret ned til pc før man hører den )

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over at det finnes bedre pc, men dette er en pc jeg får gjennom jobben. Har ikke tenkt å dra rundt med den, men ser på den som et alternativ til en stasjonær som tar mye mindre plass. Synd at den skal bråke så voldsomt da.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den samme selv, dog har jeg 3ghz versjonen.

Sant at den bråker litt, men ikke så veldig ved filmsjåing og mp3 høring altså. Kun når du spiller tunge spill osv.

Enesete er at den blir litt vel varm synes jeg. Menmen, trenger vel ikke ha den helt oppi øret. Hører du på musikk eller ser film så skal det mye til for at du i det hele tatt hører noe som helst.

Kjøp deg en 160->gb firewire disk og fyll den opp med stash så er du på hjul.

Marius

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den samme selv, dog har jeg 3ghz versjonen.

Sant at den bråker litt, men ikke så veldig ved filmsjåing og mp3 høring altså. Kun når du spiller tunge spill osv.

Enesete er at den blir litt vel varm synes jeg. Menmen, trenger vel ikke ha den helt oppi øret. Hører du på musikk eller ser film så skal det mye til for at du i det hele tatt hører noe som helst.

Kjøp deg en 160->gb firewire disk og fyll den opp med stash så er du på hjul.

Marius

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •