Audio støy via HDMI ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audio støy via HDMI ?

Tidligere har jeg alltid kjørt audio via optisk SPDIF til anlegget mitt for å eliminere diverse indusert støy fra PC kretsene, stort sett høyfrekvent. Optisk overføring skaper en galvanisk barriere og har løst de fleste støyproblemer jeg har vært borti.

Nylig har jeg kjøpt meg en bærbar PC som skal være HTPC "light". Den er utstyrt med GeForce 310M og følgelig var tanken å kjøre lyd og bilde via HDMI. Desverre opplever jeg at strømforsyningen støyer via HDMI, hovedsaklig på frontene. Napper jeg ut strømforsyningen og kjører på batteri, da er det stillhet.

Er det slik at lyd via HDMI er like utsatt for PC generert støy som ordinære analoge og digitale utganger via kobber? Hva er erfaringene til dere andre?

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg opplever også å få støy fra HDMI fra min HTPC. Det gjelder kun de kanalene som jeg kjører pre-ut fra min H/K AVR255. Det er høyfrekvent støy og det virker som om den går i takt med blant annet harddiskaktivitet.

De to bakkanalene som drives av receiveren hører jeg ikke noe støy i. Det er mulig det er fordi høyttalerne ikke er følsomme nok eller at støyen ikke forplanter seg til effektdelen i receiveren.

Det er ikke mulig høre støyen når anlegget er i bruk, men det er til tider irriterende når det er lite bakgrunnstøy i rommet.

Det virker som om HDMI'en på det integrerte skjermkortet gir mer støy enn på pci-e-kortet.

Hvis noen kjører pre-out fra sin receiver og ikke hører støy fra HTPC via HDMI så vil jeg gjerne vite hva slags receiver og skjermkort det er snakk om.

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilken strømforsyning har du? strømforsyningen kan lage støy på stømnettet i pcén, har sett det flere ganger. prøvd med en annen strømforsyning?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ryback
    Hei.

Jeg opplever også å få støy fra HDMI fra min HTPC. Det gjelder kun de kanalene som jeg kjører pre-ut fra min H/K AVR255. Det er høyfrekvent støy og det virker som om den går i takt med blant annet harddiskaktivitet.
    Besnærende nok er det bare støy på de kanaler jeg kjører pre out til effekt. Er dette et "kjent" fenomen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •