trenger hjelp med zoomplayer...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

trenger hjelp med zoomplayer...

Har nå bygget ferdig htpc, og det var meget vellykket. Bildet blir knivskarpt, og lyden er meget tilfredsstillende. Har brukt windvd 5 platinum med godt resultat.

Men så fikk jeg lyst til å prøve ZP, da det er så mange som skryter av den. Lastet ned proversionen og instalerte. Hittil har jeg brukt windvd som videodecoder og prøvet windvd eller ac3 som audiodecoder. Men jeg har lyst til å laste inn ffdshow for å eksperimentere litt med bildet. Da kan jeg ikke bruke windvd. Jeg har i tillegg problemer med lyden. Med ac3 får jeg bare 5.1 og med windvd audiodecoder får jeg bare stereolyd. Bruker de analoge utgangene. Synes jeg har prøvet alt.

Spørsmålet er da som følger:

Hvilke programmer bruker DU i ZP, og er de programmene en god match?

Hvilke audiodecoder kan jeg bruke for å få 7.1? ( har m-audio rev 7.1 lydkort, og dette funker godt sammen med windvd, men ikke i ZP )

Takker for svar

mvh Atle

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JEG bruker ZP + ffdshow + WinDVD ver. 6 (video og audio codecs). For å få WinDVD og ZP til å spille sammen bør du lese den prioriterte tråden under denne kategorien. Uten den informasjonen, så vil du menst sannsynlig ikke få dette til

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    JEG bruker ZP + ffdshow + WinDVD ver. 6 (video og audio codecs). For å få WinDVD og ZP til å spille sammen bør du lese den prioriterte tråden under denne kategorien. Uten den informasjonen, så vil du menst sannsynlig ikke få dette til
    Takk for bra info om Windvd 6, har selv tenkt å oppgradere i kveld og var heldig å lese ditt inlegg. Fint om jeg kan spare litt "problemtid"

Noen forbedring fra Windvd5 til Windvd6?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjeller i bildekvalitet via ZP om man benytter WinDVD videocodec 5 eller 6, kan jeg ærlig talt ikke si jeg ser forskjell på. Det er jo heller ikke sikkert av video codecene er ulike.

Som standalone avspiller har WinDVD versjon 6 en funksjon som heter "Trimension Digital Natural Motion". Det er en funksjon man kan velge å aktivere hvis man vil. Effekten på bildet er vanskelig å forklare, men effekten er særdeles synlig.

Trimension DNM: "Enten elsker man den, eller så hater man den"

Til slutt: I ZP kan man jo legge inn flere filtre fra InterVideo (om man vil). Fristes man til å legge til "Intervideo Trimension DnM" så kræsjer ZP...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av en eller annen grunn fikser ikke min pc (P4 2.8 ) å kjøre fddshow, har prøvd tidligere men det ble aldri stabilt.

Jeg kjører nå med Zoomplayer og Windvd (nå versjon 6!) Bruker også reclock.

Bruker ingen filtre eller instillinger hverken i pc eller på prosjektor (Z2 via dvi). Synes bildet er helt enormt.

Merket heller ingen forskjell mellom Windvd 5 og 6 bildemessig.

Det virket som om versjon 6 hadde litt mer støtte til 96/24 bit lyd. Kanskje noe å teste ut mine Queen dts 96/24 dvd plater? :roll:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal kunne kjøre dette uten problemer. Åpne task manager i Winows å se om det er unødvendige prosesser som belaster CPU. Ofte er det svchost.exe som kjører. Dette kan være virus, men det er helt vanlig at den filen "blåser seg opp" uten at det er virus.

Logg av og på igjen. NÅ skal du kunne kjøre ZP/ffdshow problemfritt. Dersom du da ikke har mange andre programmer som lastes inn under oppstart, da.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter WinDVD 6 7.1 lydformat. Hovedkortet mitt ( ASUS P4P 800E-Deluxe ) støtter 7.1 via s/pdif og analoge minijack, men det virker som om ett eller annet skjer på vegen til lydkortet ( M-Audio Rev. 7.1 ). Får bare 5.1. Hi-Fil; har ikke du samme oppsettet? Hvilken DVD spiller benytter du, og fungerer det hos deg? Tenker da på 7.1...

mvh Atle

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •