Da mener jeg ting som Blu-ray-spillere og sånt. Jeg har en DreamScreen 4x2, som skal forsterke signalene så de kan kjøre på 15 meters kabler. På Canal Digitals HD-PVR fungerer det utmerket (bortsett fra dropouts i et par sekunder når noen skrur av eller på et elektrisk apparat i nærheten...). Men på datamaskinen som skal vise film og nettsurfing på de samme skjermene, blir det forstyrrelser (små, grønne prikker som er mest synlige i mørke bilder) og hyppige dropouts selv på 720p. Jeg har prøvd et ATI 3600, et nVidia 7900 og et Matrox G550, alle med en DVI-HDMI-plugg.

Jeg har tidligere brukt en billigere eBay-greie til å splitte signalet til to skjermer (av samme type, ellers funker det ikke), og der hadde jeg samme problemet i enda verre grad de gangene jeg prøvde å kjøre dataskjermen. Da fikk jeg ikke bilde på oppløsning over 1280x800, mens HD-PVR-en funket på akkurat samme måte som nå.

Er det noen sjanse for at det vil hjelpe å bruke et skjermkort med innebygd HDMI (altså ikke HDMI-DVI), eller er det noe annet lurt jeg kan prøve? Jeg orker ikke å legge 2 x CAT5 bare for datamaskinens skyld, og det blir nok heller ikke aktuelt med dyr, aktiv forsterkning.