2 lydkort, ønsker å dirigere lyden til et spesifikt kort

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2 lydkort, ønsker å dirigere lyden til et spesifikt kort

Hei.

Jeg har et lite spesielt problem som jeg håper det er mulig å løse. Jeg har prøvd å Google dette men det virker ikke som det er noe som er blitt prøvd på før (og dokumentert) så vidt jeg kan se.

Jeg har 2 lydkort i min maskin. Ett fra ASUS som kom med hovedkortet (PCI-E sak) og et Creative X-fi Gamer kort. Gamer kortet blir brukt som standard kort da dette har best lyd ved musikkavspilling på anlegget. Min maskin blir brukt til avspilling av BBC nettradio (Flashbasert player) og Mediamonkey som mediaspiller. Jeg bruker onboard kortet sammen med hodetelefoner med Foobar2000 som avspiller for å høre på annen musikk når feks. kona vil høre på radio.

Det jeg ønsker er å videreføre dette konseptet. Jeg ønsker tredjepartsprogramvare eller en annen måte å velge hvilket lydkort som skal brukes til et program dersom programmet ikke har muligheten til å velge dette i settings/config. Eller Windows baserte programmer (som feks Flash Player) til å bruke lydkort som jeg selv velger. Når man velger "standard" lydkort i Windows brukes dette kortet til alle programmer hvor man ikke kan velge kort. Jeg ønsker dette slik at jeg kan game uten å forstyrre kona og hun kan fremdeles velge hva hun vil høre på. Det er som regel alltid en eller annen form for lyd på hos oss.

Er det håp for meg? Noen som har prøvd noe lignende i det hele tatt før? Håper på en positiv tilbakemelding. Har Windows 7 x64 Home Premium btw.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd du ikke har fått noen svar, for jeg er interessert i samme problemstilling selv :S Har ikke funnet noen god løsning.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv ikke funnet noe 3.parts programvare, men dette fungerer for meg:

Velg det lydkortet du skal ha lyd ut ifra og sett som standard;
    Start opp de programmene som skal levere ut lyd på det lydkortet.

Velg det andre lydkortet;
    Start opp de programmene som du vil skal levere ut lyd på lydkort nr. 2.

Ingen fullgod løsning, men det fungerer for meg i allefall

Evt kan du bare kjøpe en DAB-radio til kona, så blir nok hu glad

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo bare å gå på avspillingsenheter å velge aktuelt lydkort.

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du kan omgå problemet ved å sette opp en virtuell maskin. Virtuell maskin til kjerringa som bruker ett lydkort og den fysiske maskinen kan du bruke med et annet lydkort.

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Virtuell maskin ja, den var lur. Det hadde jeg ikke tenkt på men tror nok det svelger litt for mye ressurser.

Men det å velge aktivt lydkort, starte de programmene jeg trenger, for å så bytte igjen mens programmene er åpne. det funker. Det hadde jeg ikke tenkt på. Det vil fungere som en grei nok løsning egentlig. Tusen takk for den! :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •