HP SLate

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: HP SLate

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HP SLate

HP Slate to cost $549, have 1.6GHz Atom Z530, 5 hour battery? -- Engadget

Denne virker lovende. Siden den kommer med en docking-stasjon med Audio (forhåpentligvis digital) og HDMI-utganger kunne vel denne bli en perfekt mediesenter PC. Touchscreen interface gjør at man ikke trenger å fyre opp TV'en hver gang skal sette på musikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Den kjører Windows 7, ser jeg. Det tror jeg ikke er en fordel. Riktignok står det også at de bruker HP Touch optimized UI, så det kan jo hende at det ikke blir så ille. Jeg har sett en demo av Archos 9 (tror jeg det var) som også kjører Win 7, og det så helt grusomt ut. Der var det både vinduer og scrollbars, noe som burde være forbudt på denne type devicer.

Men, som en ren mediespiller kan det allikevel hende den kan være genial. Det å boote den opp rett i Windows Media Center eller XBMC kan f.eks. være veldig interessant. Dessverre er ikke batterilevetiden den helt store. 5 timer er for lite til å kunne bruke den på fly til USA eller Australia. Når batteriene heller ikke kan byttes, så blir det litt problematisk.

Utover det ser den absolutt ut som en helt grei device som er noe mindre overpriset enn iPaden.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det rimelig opp i lufta om vi noensinne får se Slate med W7, men ett nytt alternativ virker å være på trappene fra Asus. Med en 12-tommers tablet med W7 og HDMI-dock, denne skal også ha en bedre prosessor (CULV istedenfor Atom) noe som i mine øyne gjør den langt bedre som HTPC.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •