Hjelp til nettverkskort til Ubuntu

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til nettverkskort til Ubuntu

Jeg har let etter et nettverkskort til Ubuntu, men har så langt ikke funnet noe. Så jeg spør dere om hva dere bruker, det jeg har som HTPC er en litt gammel PC og jeg godtar både kort og USB til nettverkskort. Vil i hovedsak ha et kort.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke innebygget kort på hovedkortet? eller tenker du på trådløst?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker på trådløst. Det er bare den ene med tråd som fungerer hos meg, og den bruker den stasjonære.

Jeg vet at med tråd så fungerer det. Men det blir ikke praktisk å bytte hele tiden :P

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janjaya
    Jeg tenker på trådløst. Det er bare den ene med tråd som fungerer hos meg, og den bruker den stasjonære.

Jeg vet at med tråd så fungerer det. Men det blir ikke praktisk å bytte hele tiden :P
    Hva mener du med dette?
    Sitat Opprinnelig postet av Janjaya
    Det er bare den ene med tråd som fungerer hos meg, og den bruker den stasjonære.
    Hvis det ikke er noe problem å strekke kabel og du bare har en kontakt på ADSL-router (eller hva du har) så ville jeg kjøpt en enkel switch som f.eks. denne: Komplett.no - NETGEAR Switch 5P gigabit (vifteløs)

Hvis du heller vil ha det trådløst kan du vurdere denne: Komplett.no - D-Link DAP-1360 Open Source Wireless AP Det blir riktignok en ekstra boks men denne kan fungere som trådløs klient, repeater for ditt trådløse nett osv.
    Denne kobles til PCen med vanlig nettverkskabel og gjør at du ikke trenger å konfigurere noe trådløst på PCen. For PCen ser det ut til at den er koblet til nettet med kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jpterj
    Hva mener du med dette?
    I vegg kontakten så er det to hull, det jeg snakker om er at det bare er strukket en ledning i ett av hullene. Og det blir ikke praktisk å bytte ledninger hele tiden hvis jeg ønsker å surfe litt på HTPCen. Jeg har nok plass på switchen til minst 3 PCer til. Men jeg kunne tenke meg å bruke trådløst.

Det jeg ønsker meg er et trådløst netverkskort eller USB pinne som jeg kan plugge inn i en HTPC med Ubuntu.

Takk for svar jpterj. Jeg tenker på den D-Link Open Source Wireless som et alternativ hvis jeg ikke klarer å finne en som er litt mer intern i karbinettet.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anbefaler deg å lese gjennom denne artikkelen den forklarer den meste rubdt trådløst nettverk http://avforum.no/forum/generelle-gu...440-wi-fi.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •