Problemer med å bildet som går utover lerret. (Powerstrip?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med å bildet som går utover lerret. (Powerstrip?)

I dag satte jeg og en kompis opp et veggfeste til et gammel dias lerret. Har tidligere brukt dette som stativ (vi demonterte det fra stativet). Siden det er enklere å ha det på veggen enn å rigge opp et stativ hver gang, så gjorde vi det på den måten. Problemet er at lerretet ble ca. 1 meter lenger bakover med det resultat i at bildet går utover lerretet. Ikke særlig pent ved filmfremvisning. Se her, så skjønner du hva jeg mener:

http://www.minhjemmekino.no/show.php/ProtoType

Det er ikke mulig å få bildet lenger inn. Projektoren står på største vidvinkel. Har lastet ned Powerstrip i håp om å muligens strekke inn bildet, men fikk det ikke helt til. Har ingen mulighet til å henge projektor i taket. (Er ikke lov i følge han vi leier av, og dessuten er det min fars projektor. Lite attratikvt å måtte demontere hver gang uansett.) Vet ikke om dette er riktig kategori, men jeg tror Powerstrip vil klare brasene bare jeg skjønner hva jeg skal gjøre? Projektor er en HP VP6110.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har løst det foreløpig med å dra sofaen nærmere, men det er en tungvint løsning. Har prøvd masse med powerstrip, men får det ikke til. Får satse på et større lerret med tiden.

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektoren står på største vidvinkel
    hva med å prøve å ikke ha den på største vidvinkel..

eller flytte projektoren nermere.. du kan sikkert gjøre bildet mindre også men da sløser du bort pixler på ingenting!

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å justere bildestørrelsen i Powerstrip: Display profiles :arrow: Configure :arrow: Advanced timing options. Der bruker du pilene til å justere størrelsen, husk å lagre instillingene når du er ferdig.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lars^
    Projektoren står på største vidvinkel
    hva med å prøve å ikke ha den på største vidvinkel..

eller flytte projektoren nermere.. du kan sikkert gjøre bildet mindre også men da sløser du bort pixler på ingenting!
    Tror jeg skrev feil? Den står på minste zoom. Altså ingen zoom. Så lenge man ikke bruker zoomen, blir det jo største vidvinkel? Jeg får ikke bildet mindre. Da må jeg nærmere med projektor. Går greit, men tungvint da jeg må flytte sofa, bord osv. Får satse på større lerret etter hvert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •