Ny pc, canal digital parabol HD ++..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny pc, canal digital parabol HD ++..

Heisann...

Nå har det seg slik at jeg og frua har kjøpt vårt første hus... Da går det ann å satse litt mer på permanente og ikke minst dyre løsninger... hehe...

Det jeg først og fremst er ute etter er en media center pc.... Gjerne en komplett, eller en jeg bygger selv.. Som har et fint kabinett som passer i stua.... (vil helst ikke bli drept av kjerringa... :P)

Link meg gjerne opp til noe her.

Mitt andre kriterie er at jeg fortsatt skal få brukt tvpakka mi fra canal digital... Har parabol idag, med hd tuner.

Høres utrolig tøft ut og bruke windows media center som PVR osv... Man får en real programguide også?

Håper dere kan hjelpe meg har steg for steg, slik at jeg ikke faller helt ut av dansen...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg akkurat vært i en tilsvarende prosess og jeg endte opp med Mediaportal som jeg fortsatt tweaker på. Men det er klart, jeg gikk litt utenom opptråkka ruter.

Maskinvare, du kan velge nesten hva som helst bare du velger nyere skjermkort som takler hardware-akslerasjon av video. Skal du bruke den til noe annet også så lønner det seg selvfølgelig å velge litt kvass cpu. Der jeg la inn mye penger var i bekjempelse av støy (psu, vifter og kjøleløsninger).

Skulle jeg gjort noe om igjen så var det nok valg av kabinett, det ble litt tungvint med low profile og det gjorde ting unødvendig dyrere, men sleek er det.

Det du må være obs på er at timene fort flyr ganske fort når du skal sette deg inn i dette, det er mange veier til Roma og en enhetlig guide til et oppsett er nærmest umulig å sette opp siden folk vil ha forskjellig oppsett. For eksempel så betalte jeg for å kunne bruke pc'en til å se Blu-ray.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...

Høres veldig ålreit ut da! Jeg har satt opp dette oppsettet: https://www.komplett.no/k/cart.aspx?...gListId=786937

Hva tror du om det? Må jeg ha et annet skjermkort hvis jeg skal klare å få skikkelig god hd kvalitet fra parabolen? Veldig viktig for meg at dette blir bra, siden hd-tuneren til CD skal kastes avgårde.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD PVR-tuneren til CD er direkte årsak til at jeg gav meg i kast med dette prosjektet også (jeg har kabel-TV).

Jeg fikk ikke sett oppsettet ditt, fikk bare en blank liste.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    HD PVR-tuneren til CD er direkte årsak til at jeg gav meg i kast med dette prosjektet også (jeg har kabel-TV).

Jeg fikk ikke sett oppsettet ditt, fikk bare en blank liste.

Sånn...

Komplett.no

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett.no

Ålreit mediacenter? Eller kan jeg gå ned litt på noen komponenter?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den vil fungere den, ser ikke ut som du har valgt noe programvare enda, men regner med det er windows?

Jeg ville også sjekket om CAM'en faktisk fungerte med CD parabol.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat det tv kortet du har satt opp og camen. Har også Canal Digital Parabol.

Jeg synes du skal gå for dette og finne ut hvordan det skal fungere, sånn at du kan fortelle det til meg Hehe.

Har gått med uttalige timer me testing og er enda ikke i mål.
    Får ikke inn noen NRK kanaler verken i programmet som fulgte med eller i MediaPortal. I Programmet som følger med får jeg heller ikke inn noen HD kanaler.

Dette er ikke plug and play, så får håpe frua di har tolmodighet

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doser_86
    Jeg har akkurat det tv kortet du har satt opp og camen. Har også Canal Digital Parabol.

Jeg synes du skal gå for dette og finne ut hvordan det skal fungere, sånn at du kan fortelle det til meg Hehe.

Har gått med uttalige timer me testing og er enda ikke i mål.
    Får ikke inn noen NRK kanaler verken i programmet som fulgte med eller i MediaPortal. I Programmet som følger med får jeg heller ikke inn noen HD kanaler.

Dette er ikke plug and play, så får håpe frua di har tolmodighet

Oiii.... Det høres ikke bra ut gitt.. :O

Har du msn eller noe? Så kan vi utveksle erfaringer her..

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plug & Play er det ikke nei.

Har du forsøkt å lete etter settings på orginaltuneren for NRK-kanalene og legge dem inn manuelt?

Eventuelt, har du forsøkt å bruke ProgDVB eller andre programvare? Jeg synes Mediaportal er litt tungvint å søke inn kanaler i, og at det var lettere (men ikke rett frem) i for eksempel DVBViewer. Jeg har ikke satelitt, bare kabel-tv. Min utfording nå er at det virker som hw er ustabil, jeg har et annet DVB-C kort som jeg skal teste. ALternativt bytte dem til noe som oftest er støttet.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sies at jeg kommer nærmere for hver kveld jeg sitter med det, men blir bare de få gangene kona har kveldsvakt jeg får tid til å sitte med det.

Skal nok få det til å funke, men hadde vert morro om det bare var å dytte i kortet og kjøre kanalsøk så funket alt som det skulle.

Uansett, når alt er oppe alikevell alt slitet, hvor kult er det ikke å ha bare en HTPC og HD surround reciver ved siden av tven!
    Isteden for alle boksene og ikke minst "kronene" alle andre har stående i stua.
    Gleder meg til alt fungerer! Blir liksom lettere å spille av musikk og diverse når en slipper å skifte inngang på tv og alt, men isteden har alt inntegrert i et program.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg er i samme situasjon og lurer på hvordan dette prosjektet endte?

Funket pakke du satte opp på komplett? Virker alle kanalene? Hvilken programvare og OS kjører dere?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •