Beste tv-kort til canal digital kabel? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 111 av 111
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Om det er en svidd komponent så er det mest sannsynlig en motstand. Denne burde være mulig å bytte og få kortet til å virke igjen.

Sikkert enklere det enn å drive å krangle med leverandøren når de nekter å bidra.

Kan du legge ut et bilde av kortet og av komponenten som er svidd?

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tryggeste hardware

Hei!

Har skumlest hele denne tråden, men blir ikke helt klok på dette.

Jeg vurderer å kjøre opp en tv-løsning via mediacenter. Kanskje mest for testing og moro, men skulle det vise seg at det fungerer, så er jo det supert, alt i ett grensesnitt

Jeg har Canal Digital kabel tv, og allerede i besittelse av 2 stk CAM m/kort som sitter i hver sin TV i dag. Håper en av disse kan brukes.

Av maskinvare så har jeg nyeste Mac Mini som mediacenter, og en workstation/server som evt kan brukes til noe slags backbone hvis ikke alt kan installeres på mini'en. Dvs jeg kan anbefales både løsninger med USB, og interne kort, regner jeg med.

Er det noen som har anbefalinger til hardware hvor jeg ikke kan trå feil, nesten uansett mediacentersoftware? Ser også at XBMC kommer med TV støtte i Frodo, som jo kan bli interessant.

Regner med jeg trenger et TV-kort og en slags modul til å putte CAM'en i.

Anbefalinger mottas med takk, så kan jeg starte å forske mer på dette.

Edit: Ser at flere spør om det samme her i tråden, men mye av det begynner å bli gammelt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beach
    Hei!

Har skumlest hele denne tråden, men blir ikke helt klok på dette.

Jeg vurderer å kjøre opp en tv-løsning via mediacenter. Kanskje mest for testing og moro, men skulle det vise seg at det fungerer, så er jo det supert, alt i ett grensesnitt

Jeg har Canal Digital kabel tv, og allerede i besittelse av 2 stk CAM m/kort som sitter i hver sin TV i dag. Håper en av disse kan brukes.

Av maskinvare så har jeg nyeste Mac Mini som mediacenter, og en workstation/server som evt kan brukes til noe slags backbone hvis ikke alt kan installeres på mini'en. Dvs jeg kan anbefales både løsninger med USB, og interne kort, regner jeg med.

Er det noen som har anbefalinger til hardware hvor jeg ikke kan trå feil, nesten uansett mediacentersoftware? Ser også at XBMC kommer med TV støtte i Frodo, som jo kan bli interessant.

Regner med jeg trenger et TV-kort og en slags modul til å putte CAM'en i.

Anbefalinger mottas med takk, så kan jeg starte å forske mer på dette.

Edit: Ser at flere spør om det samme her i tråden, men mye av det begynner å bli gammelt
    Har ingen erfaring med Mac til dette bruket, har brukt Windows i alle år sammen med Canal Digital kabel.
    Når det gjelder TV kort så er det vel Digital Devices som gjelder for intern plassering i stasjonær maskin, for bruk i sammenheng med mindre maskiner/laptop så har både TECHNOTREND og TERRATEC tunere med innebygd leser for CAM og programkort(det finnes sikkert flere).

Har selv 4stk Terratec H7 som er koblet til en WIN764bit maskin, Softcam(trenger da bare et programkort fra CD) og Mediaportal som mediaCenter software. Dette fungerer meget bra og sammen med diverse plugins er dette en alt i ett boks med tilgang til TV, filmer, nettsurfing, Netflix og andre webbaserte tjenester fre et grensesnitt.
    Har testet XBMC som PVR og det har vært en blandet fornøyelse.
    XBMC virker mer uoversktlig og knotete å navigere i enn Mediaportal.

Så fra mitt ståsted så er en WIN7 maskin med Mediaportal en løsning som både er stabil og meget fleksibel med tanke på tilpasninger og tilleggsfunksjoner.
    Du kan se her (OPPDATERT IGJEN)Da var det på tide med ny HTPC - Forum - Hardware.no for maskinvaren jeg bruker, kan legge til at dette oppsettet har vært 100% stabilt siden første oppstart.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av terraluna
    Har ingen erfaring med Mac til dette bruket, har brukt Windows i alle år sammen med Canal Digital kabel.
    Når det gjelder TV kort så er det vel Digital Devices som gjelder for intern plassering i stasjonær maskin, for bruk i sammenheng med mindre maskiner/laptop så har både TECHNOTREND og TERRATEC tunere med innebygd leser for CAM og programkort(det finnes sikkert flere).

Har selv 4stk Terratec H7 som er koblet til en WIN764bit maskin, Softcam(trenger da bare et programkort fra CD) og Mediaportal som mediaCenter software. Dette fungerer meget bra og sammen med diverse plugins er dette en alt i ett boks med tilgang til TV, filmer, nettsurfing, Netflix og andre webbaserte tjenester fre et grensesnitt.
    Har testet XBMC som PVR og det har vært en blandet fornøyelse.
    XBMC virker mer uoversktlig og knotete å navigere i enn Mediaportal.

Så fra mitt ståsted så er en WIN7 maskin med Mediaportal en løsning som både er stabil og meget fleksibel med tanke på tilpasninger og tilleggsfunksjoner.
    Du kan se her (OPPDATERT IGJEN)Da var det på tide med ny HTPC - Forum - Hardware.no for maskinvaren jeg bruker, kan legge til at dette oppsettet har vært 100% stabilt siden første oppstart.

Terraluna, har du 4stk H7 kort for å kunne ta opp 4 kanaler samtidig, eller andre grunner?

Har du testet det som står på side 2 i denne tråden angående å emulere tv-kort og ta opp flere ting samtidig på en tuner/H7 modul?

Har jeg forstått det riktig at det eneste man trenger av HW(i tillegg til pc'en seff) for ett oppsett er ett CD-kabel kort, en Norsk tipping kortleser og ett H7 kort?
    Og så kan man kjøre softcam istedenfor cam-modul?

Noen som har erfaring om Terreatec H5 kan gjøre det samme som H7 bare uten plass til CAM-modul, eller er det andre forskjeller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg har 4stk H7 er som du sier mulighet for flere opptak samtidig og at jeg kan distribuere til 4 brukere samtidig med full fleksibilitet.
    Kjører Mediaportal server og klient på maskinen i stua og klienter på 3 andre maskiner på andre steder i huset. I tilegg så har jeg Ampdroid installert på på tlf og nettbrett og har da full tilgang til EPG, opptak, filmer, tv serier og live tv fra tlf/nettbrett.

Har ikke prøvd emulering, men med softcam er det bare å opprette flere brukere i systemet som henter info fra programkortet, kjører med 8 brukere nå så da har jeg i teorien mulighet for å vise 8 kanaler samtidig eller 8 opptak om du vil. Dette er selvfølgelig begrenset til at kanalene en skal ta opp/se på ligger på samme frekvens. Med CAM modul er du begrenset til hvor mange kanaler denne tillater. Den offisielle CAM modulen til Canal Digital kan bare dekode en kanal av gangen. Det finnes CAM moduler som takler flere kanaler men de er dyre.
    Et par eksempler:
    PULSAT.COM - CONAX 12 CHANNEL PROFESSIONAL CAM - SATELLITE TV CAMS

PULSAT.COM - CONAX PROFESSIONAL CAM (SMIT) - SATELLITE TV CAMS

For å kjøre softcam så trenger du kun programkortet fra CD og kortleser fra Norsk Tipping.

Mener å ha lest et sted på nettet at H5 skal fungere på samme måte som H7, har flere ganger vurdert å kjøpe disse i steden men jeg vet at H7 virker så da har jeg holdt meg til de samtidig som jeg har mulighet for å dytte i en CAM modul hvis softcam løsningen skulle avgå ved døden.

Ble litt langt det her men håper det ga svar på det du lurte på

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av terraluna
    Grunnen til at jeg har 4stk H7 er som du sier mulighet for flere opptak samtidig og at jeg kan distribuere til 4 brukere samtidig med full fleksibilitet.
    Kjører Mediaportal server og klient på maskinen i stua og klienter på 3 andre maskiner på andre steder i huset. I tilegg så har jeg Ampdroid installert på på tlf og nettbrett og har da full tilgang til EPG, opptak, filmer, tv serier og live tv fra tlf/nettbrett.

Har ikke prøvd emulering, men med softcam er det bare å opprette flere brukere i systemet som henter info fra programkortet, kjører med 8 brukere nå så da har jeg i teorien mulighet for å vise 8 kanaler samtidig eller 8 opptak om du vil. Dette er selvfølgelig begrenset til at kanalene en skal ta opp/se på ligger på samme frekvens. Med CAM modul er du begrenset til hvor mange kanaler denne tillater. Den offisielle CAM modulen til Canal Digital kan bare dekode en kanal av gangen. Det finnes CAM moduler som takler flere kanaler men de er dyre.
    Et par eksempler:
    PULSAT.COM - CONAX 12 CHANNEL PROFESSIONAL CAM - SATELLITE TV CAMS

PULSAT.COM - CONAX PROFESSIONAL CAM (SMIT) - SATELLITE TV CAMS

For å kjøre softcam så trenger du kun programkortet fra CD og kortleser fra Norsk Tipping.

Mener å ha lest et sted på nettet at H5 skal fungere på samme måte som H7, har flere ganger vurdert å kjøpe disse i steden men jeg vet at H7 virker så da har jeg holdt meg til de samtidig som jeg har mulighet for å dytte i en CAM modul hvis softcam løsningen skulle avgå ved døden.

Ble litt langt det her men håper det ga svar på det du lurte på
    Takk for grundig svar.
    Bestilte en H7 nå. mest på grunn av at det var det som var kjappest tilgjengelig fra netshop jeg har erfaring med. Bestiller en kortleser fra NT og håper å slippe CAM i første omgang, men har da muligheten om softcam skulle skjære seg.

Håper å få tid til å teste litt på det i jula.

Kjører du bare mediaportal eller har du brukt ArgusTV også? Hva har du med erfaringer fra det isåfall?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet argus tv, de siste versjonene av Mediaportal har vært dønn stabile her i huset så jeg har ikke testet noe annet på server siden, på klient siden har jeg testet XBMC som jo ser lekkert ut men er uoversiktlig og rotete oppsettsmessig i forhold til Mediaportal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Digital Devices

Hei.

Det er lenge siden jeg har vært innom her nå, men så fant jeg denne tråden i forbindelse med at jeg vurderer å kjøpe meg et nytt DVB-C kort. Jeg har kjørt Linux med MythTV knirkefritt de siste tre årene, og skal fortsette med det, men jeg savner av og til mulighet til å benytte meg av mer enn én transponder om gangen (les: mulighet for opptak av 2 eller flere tilfeldige kanaler samtidig).

Mitt Technotrend budget kort fungerer altså utmerket, men kommer til kort. Jeg ser at det nevnes Digital Devices som et mulig alternativ. Jeg prøver meg på noen spørsmål, i en slags prioritert rekkefølge:

Fungerer det DD kaller MTD? "Multi Transponder Decrypting is a new technology that allows up to 4 channels TV Tuner with only one CAM (CAM manufacturer dependent) to decipher." Jeg har en 'offisiell' CD CAM (Technisat pairing CAM tror jeg), og hadde vært godt fornøyd om bare 2 transpondere lar seg dekryptere med denne ene CAMen. Kanskje lurt å kjøpe den doble CI-modulen for sikkerhets skyld?

Er det noen som har erfaring med Linux og disse kortene? Kjerne 3.2.0 evt. 3.5.0. I følge V4L wiki skal det ha vært eksperimentell støtte for ganske så lenge siden.

Hva anbefales, Cine eller DuoFlex? Det virker som at begge kortene er modulære, så jeg ser ikke helt forskjellen. Kom gjerne med tips, jeg ønsker i utgangspunktet 2 DVB-C tunere (og CI), men gjerne med mulighet for 4 i framtiden.

Er kortene av god kvalitet? Jf. tidligere post i tråden der en CI-modul hadde brent opp. Support-folkene hørtes ikke ut som spesielt samarbeidsvillige..

Selges kortene andre steder enn på DDs egen nettbutikk?

Takker for eventuelle oppklarende svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen erfaring med DD kortene men de skaljo funke meget bra etter det jeg har hørt.

Når det gjelder CAM modul så må du sørge for å ha en CAM som klarer å dekode flere kanaler samtidig, de offisielle fra CD, RiksTV og lignende har en irriterende tendens til å klare bare en kanal. Hvis du leser i posten jeg har her litt høyere opp så har jeg linket til et par CAM moduler som klarer flere kanaler samtidig. Da vil du klare deg med et programkort.

DD kortene selges her i Norge av HTPC (Mediesenter) hardware - Digital Devices, OrigenAE, Impactics, HFX, Luxa2, Wesena - Kabinetter, TV-kort, Systemer - htpc.no, jeg anbefaler å kontakte de ang. forskjellene på kortene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zorbitz
    Hei.

Det er lenge siden jeg har vært innom her nå, men så fant jeg denne tråden i forbindelse med at jeg vurderer å kjøpe meg et nytt DVB-C kort. Jeg har kjørt Linux med MythTV knirkefritt de siste tre årene, og skal fortsette med det, men jeg savner av og til mulighet til å benytte meg av mer enn én transponder om gangen (les: mulighet for opptak av 2 eller flere tilfeldige kanaler samtidig).

Mitt Technotrend budget kort fungerer altså utmerket, men kommer til kort. Jeg ser at det nevnes Digital Devices som et mulig alternativ. Jeg prøver meg på noen spørsmål, i en slags prioritert rekkefølge:

Fungerer det DD kaller MTD? "Multi Transponder Decrypting is a new technology that allows up to 4 channels TV Tuner with only one CAM (CAM manufacturer dependent) to decipher." Jeg har en 'offisiell' CD CAM (Technisat pairing CAM tror jeg), og hadde vært godt fornøyd om bare 2 transpondere lar seg dekryptere med denne ene CAMen. Kanskje lurt å kjøpe den doble CI-modulen for sikkerhets skyld?

Er det noen som har erfaring med Linux og disse kortene? Kjerne 3.2.0 evt. 3.5.0. I følge V4L wiki skal det ha vært eksperimentell støtte for ganske så lenge siden.

Hva anbefales, Cine eller DuoFlex? Det virker som at begge kortene er modulære, så jeg ser ikke helt forskjellen. Kom gjerne med tips, jeg ønsker i utgangspunktet 2 DVB-C tunere (og CI), men gjerne med mulighet for 4 i framtiden.

Er kortene av god kvalitet? Jf. tidligere post i tråden der en CI-modul hadde brent opp. Support-folkene hørtes ikke ut som spesielt samarbeidsvillige..

Selges kortene andre steder enn på DDs egen nettbutikk?

Takker for eventuelle oppklarende svar!
    Jeg bruker softcam så spørsmålene dine om CI og CAM har jeg ikke peiling på.

Ellers har jeg kjørt med et DD CINE CT (v6) i et års tid og kan bekrefte at det virker helt ok. Kortet er ikke støttet i standard kernel så du må kompilere driver selv, men ellers er det plug-and-play.

DD selges f.eks av HTPC (Mediesenter) hardware - Digital Devices, OrigenAE, Impactics, HFX, Luxa2, Wesena - Kabinetter, TV-kort, Systemer - htpc.no.

Sjekk også facebook linken på forsiden deres. Hvis du er interessert i å teste noe annet enn DD er det mulig du kan få et veldig billig dual-tuner kort fra TBS:
    Vi tar inn noen nye tunere fra TBS på prøve, og trenger noen til å teste varianten med DVB-C for oss. Så har du Kabel-TV, fortrinssvis fra Canal Digital, og en HTPC og har lyst på en gratis DVB-C tuner mot å gjøre en utførlig test for oss, ta kontakt. Del gjerne statusen med dine venner hvis du ikke har mulighet til å teste selv.

TBS6680 PCIe DVB-C Dual Tuner Dual CI Card- Digital Cable TV on PC

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Det blir nok DD på meg etter hvert, må bare bestemme meg for hvilken løsning jeg skal gå for. Sannsynligvis Cine-kortet med mulig framtidig utbygging til fire tunere. Det høres ut som om CD CAMen min bare vil kunne dekryptere én frekvens om gangen, så et spørsmål blir om jeg skal gå for ny CAM og CI til Cine-kortet, eller prøve meg på NT-kortleser. Sistnevnte krever nok en del research for min del, men den tanken plager meg ikke gitt at jeg klarer å finne nok informasjon.

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •