Beste tv-kort til canal digital kabel? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 111
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er DVDlink v4 offisiell, og jeg kjører nå fire tunere i serveren (WHS2011), og distribuerer bilde til hvilken som helst windows pc med MCE i huset. Det funker helt topp, epg opptak m.m.

Bruker 2x DD Duoflex m/Octupus, regner med å oppgradere til 8 tunere (som er max av hva DVDLink støtter). Etter siste driveroppdatering funker dette bra, også med WHS2011.

Eneste minuset med løsningen så lang er to små ting:
    1. Fargekoding i epg virker ikke via server connect

1. Må fremdeles ta opp lokalt (v4.1 skal fikse dette, å la oss ta opp direkte på server).

Men alt i alt begynner dette å bli riktig så bra!

drbo 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da sluttet mitt trofaste floppy dtv kort å virke og jeg trenger et nytt kort til Canal Digital kabel til bruk sammen med media portal.

Ser det nevnes duoflex, men kan noen si meg hvor disse kortene selges og nøyaktig hvilket jeg trenger.

Har disse støtte for opptak av flere kanaler samtidig ved bruk av en cam, og kan jeg bruke den cam som jeg alt har benyttet meg utav frem til nå?

Hvordan er disse kortene i bruk? noe hakking på HD, tregt kanalskifte, støtte for epg osv?

Med andre ord. Hvilket kort trenger jeg for bruk med canal digital kabel, og hva trenger jeg i tillegg til selve kortet for å få dette til å virke skikkelig?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Da sluttet mitt trofaste floppy dtv kort å virke og jeg trenger et nytt kort til Canal Digital kabel til bruk sammen med media portal.

Ser det nevnes duoflex, men kan noen si meg hvor disse kortene selges og nøyaktig hvilket jeg trenger.

Har disse støtte for opptak av flere kanaler samtidig ved bruk av en cam, og kan jeg bruke den cam som jeg alt har benyttet meg utav frem til nå?

Hvordan er disse kortene i bruk? noe hakking på HD, tregt kanalskifte, støtte for epg osv?

Med andre ord. Hvilket kort trenger jeg for bruk med canal digital kabel, og hva trenger jeg i tillegg til selve kortet for å få dette til å virke skikkelig?
    Jeg har kjøpt direkte fra Digital Devices i Tyskland to ganger. Begge gangene ble tysk moms fratrukket ved bestilling og jeg kunne hente sendingen på Posten etter en uke. Måtte kun betale norsk moms ved henting.

Med dette kortet får du to tumere og kan koble til CI og enda et dobbel tuner kort:
    Digital Devices Distribution UG (haftungsbeschrÀnkt) - High Definition for your Mediacenter

CI:
    CI module - Digital Devices Distribution UG (haftungsbeschrÀnkt)

Ekstra dobbel tuner kort:
    Digital Devices Distribution UG (haftungsbeschrÀnkt) - High Definition for your Mediacenter

Antall samtidige opptak er avhengig av hvor mange kanaler CAMen kan dekryptere.

Hakking på HD har stort sett sammenheng med enten dårlig signal eller for svak CPU eller skjermkort.

Jeg har både DVB-S2 og DVB-C/T kort fra Digital Devices som jeg tester ut på Linux.
    DVB-S2 kortet bytter kanal mye raskere enn mine gamle Hauppauge HVR-4000 kort mens DVB-C/T kortet er litt tregt. Dette skyldes nok at Linux-drivere for DVB-C/T kortet fremdeles er under utvikling.
    Jeg har kun testet DVB-C/T kortet med NRK kanalene via bakkenettet uten CI/CAM.

Norsk nettbutikk:
    TV kort - DVB-C, DVB-T - Digital Devices

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer jo an på hva du trenger?

1. Hvor mange tunere vil du ha?
    2. Ønsker du CI?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik

Jeg har kjøpt direkte fra tykland også, bundle med duoflex + octopus.
    DuoFlex CT Octopus - Digital Devices Distribution UG (haftungsbeschrÀnkt)

Da kan du utvide med flere duoflex moduler etterhvert (max 4 duoflex = 8 tunere)

Selv ville jeg IKKE ha kjøpt CI-modul, da selv om det er mulig å bruke 1 Cam på 4 tunere, så er det svært få CAMer som fungerer med dette.

Selv har jeg aldri hatt så lite trøbbel som etter at jeg gikk over til kortleser fra NT ... 8-)

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter fortsatt på mitt Terratec H7 dem har vist store leveringsproblemer med dem :S håper dem kommer snart noen som har erfaring med H7 og xbmc?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Venter fortsatt på mitt Terratec H7 dem har vist store leveringsproblemer med dem :S håper dem kommer snart noen som har erfaring med H7 og xbmc?
    Har 2stk H7 her og det fungerer meget bra med softcam og Mediaportal.
    Har også prøvd XBMC med Mediaportal TV Server som backend men fikk ikke noe dreis på det, mulig det har kommet nye versjoner av XBMC som er bedre enn den jeg testet.
    Jeg gikk tilbake til Mediaportal og er fonøyd med det.
    H7 fungerer meget bra men bare hvis du bruker den nyeste driveren, ikke bruk den som følger med tuneren, last ned her: ftp://ftp.terratec.de/Receiver/TerraTec_H7/Updates/

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drbo
    Da er DVDlink v4 offisiell, og jeg kjører nå fire tunere i serveren (WHS2011), og distribuerer bilde til hvilken som helst windows pc med MCE i huset. Det funker helt topp, epg opptak m.m.

Bruker 2x DD Duoflex m/Octupus, regner med å oppgradere til 8 tunere (som er max av hva DVDLink støtter). Etter siste driveroppdatering funker dette bra, også med WHS2011.

Eneste minuset med løsningen så lang er to små ting:
    1. Fargekoding i epg virker ikke via server connect

1. Må fremdeles ta opp lokalt (v4.1 skal fikse dette, å la oss ta opp direkte på server).

Men alt i alt begynner dette å bli riktig så bra!

drbo 8)
    Da har jeg egentlig utsatt dette lenge nok, så jeg tenkte å teste litt. Noen spørsmål har jeg dog:
    Er det DVBLink Connect!Server du bruker på WHS2011?

Holder det med DVBLink (ikke DVDLink ) på Homeserver eller kjører du fremdeles news + acamd, hva nå enn dette er?

Hvordan er CPU/GPU belastning på serveren? GPU regner jeg med at det ikke er noe av (håper jeg ha jeg har en headless WHS2011), men jeg har ikke så kraftig CPU heller og er litt spent på ressursforbruk når jeg ser på tv fra HTPC'en.

Tenkte å bestille Cine CT V6 samt CI modulen deres og benytte CAM'en jeg har i dag så bør da EPG samt opptak og se Live samtidig fungere
    Tenkte å teste DVBLink på FloppyDTV kortet, men system SSD'en er ute og sykler så mulig jeg venter til det kommer ny....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg står på nippet å bestille DeoFlex CT Octopus PCIe:
    DuoFlex CT Octopus PCIe - Digital Devices Distribution UG (haftungsbeschrÀnkt)

Tenkte da å få tak i Norsk tipping CI leser og kjøre ett kort fra Canal Digital på denne pcen og da kjøre softcam.
    Tanken er at denne pcen skal route videre TV signal til både TVer og pcer.
    I mitt hodet så ser jeg på denne pcen som en TVTuner for flere TVer og Pcer rett og slett.

Spm. er: Er dette nok? Er det noe jeg har glemt? Må jeg ha noe til pcen? Trenger TVene noe ekstra?(Regner med at jeg må ha et tv kort til pcen, noen som har noen tips til et kort som klarer HD?)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil denne funke godt nok for pcen?: Komplett.no - TerraTec H5

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ikon
    Spm. er: Er dette nok? Er det noe jeg har glemt?
    Du kan vurdere DVBLink som støtter den funksjonaliteten du er ute etter (distribuere signalet over nettverket etc).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Du kan vurdere DVBLink som støtter den funksjonaliteten du er ute etter (distribuere signalet over nettverket etc).
    Ah! Genialt! Da slipper jeg tv kort til alle pcer!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle snakker om å distribuere mot pcer, men hvordan er det å bruke DD kortene mot TVer i tillegg? Kan jeg bruke kortet rett mot tver også? Eller må jeg da ha en egen CI modul til tven, med et eget kort?

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CI-modulen står i PCen som har DD-kortene. Men du kan ikke koble TVen rett på serveren. Du må gå via en PC som er koblet til TVen, eventuelt nøye deg med streaming over DLNA dersom TVen støtter dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    CI-modulen står i PCen som har DD-kortene. Men du kan ikke koble TVen rett på serveren. Du må gå via en PC som er koblet til TVen, eventuelt nøye deg med streaming over DLNA dersom TVen støtter dette.
    Ah.. Det var synd.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg omsider bestille meg nytt tvkort nå når lønn er på plass.

Jeg ønsker å ha tv-kort i en pc, men ha programvare på to andre maskiner som lar meg se tv på de samtidig, eventuelt at jeg ser på en kanal og tar opp på en annen.

Jeg har alt CAM, og kort i fra firedtv som er i bruk i dag. Problemet her er at kortet til stadighet mister kontakt med pcen.

Så hvilket kort må jeg sette i pcen for å få dette til? Er ute etter det kortet som er mest stabilt og som dekker mine behov.

Jeg har som sagt CAM som jeg kan bruke videre, så da trenger jeg vel et kort med to tunere og noe å putte cam i.

Så kan noen være så grei og gi meg en link til det jeg trenger så jeg kan få dette på plass så snart som mulig.

Er til Canal Digital Kabel.

Takk for hjelpen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ikon
    Ah.. Det var synd.
    Kan vel bare bruke pcen som er koblet til tv direkte som server så slipper en det problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Selectaa
    Da har jeg egentlig utsatt dette lenge nok, så jeg tenkte å teste litt. Noen spørsmål har jeg dog:
    Er det DVBLink Connect!Server du bruker på WHS2011?

Holder det med DVBLink (ikke DVDLink ) på Homeserver eller kjører du fremdeles news + acamd, hva nå enn dette er?

Hvordan er CPU/GPU belastning på serveren? GPU regner jeg med at det ikke er noe av (håper jeg ha jeg har en headless WHS2011), men jeg har ikke så kraftig CPU heller og er litt spent på ressursforbruk når jeg ser på tv fra HTPC'en.

Tenkte å bestille Cine CT V6 samt CI modulen deres og benytte CAM'en jeg har i dag så bør da EPG samt opptak og se Live samtidig fungere
    Tenkte å teste DVBLink på FloppyDTV kortet, men system SSD'en er ute og sykler så mulig jeg venter til det kommer ny....
    Hei. Vurderer innkjøp av samme kort du skulle bestille. Hvordan har det gått? Tenkte det kunne være greit å høre hvordan det hadde gått for din del.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fortsatt ikke kommet meg til steget med å bestille nytt tv-kort.

Er det fortsatt disse som linkes til over her som er best å bruke mot canal digital kabel?

Noen som har testet dette?

Anysee E7PTCCICRPlus | DVB-T/C combo | USB TV Tuners | Anysee Direct

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Squrly
    Hei. Vurderer innkjøp av samme kort du skulle bestille. Hvordan har det gått? Tenkte det kunne være greit å høre hvordan det hadde gått for din del.
    Har ikke vært aktiv her på en stund, men kan gi en liten oppdatering.

Jeg bestilte følgende:
    1x Cine CT V6
    1x CI module

Jeg koblet dette sammen og skrudde på pc'en, uten lokket på. Da fikk jeg meg en overraskelse gett! Det var ett lite lyn/smell og så begynte det å komme røyk fra CI modulen. Jeg skrudde kjapt av og sjekket at alt var koblet til korrekt, noe som det var. På CI kortet kan man se at en komponent er svidd.
    Jeg har vært i kontakt med leverandøren og de hardnakket påstår at jeg har koblet 5 volten feil. Nå har det seg slik at det er plastikktagger ned på hver ende av kontakten samt en tagg opp. Dette gjør at det ikke er mulig å koble denne feil. Jeg prøvde å koble på det gamle Floppy-DTV kortet mitt, men fikk ikke dette til å fungere lengre. Lurer på om CAM'en også har dødd
    Produsenten påstår selv etter flere eposter frem og tilbake med bilder at jeg har koblet feil. Hvis jeg brekker/knuser CI modulen og sender bilde av dette kan jeg få rabatt på en ny en.
    Nå ser jeg ikke veldig mye på tv og har vært litt busy, så jeg har latt dette ligge enn så lenge. Jeg sliter litt med å anbefale Digital Devices grunnet supporten deres. Jeg får ta opp tråden igjen og se hvordan dette utvikler seg. Skal da prøve uten CAM først, og så evnt låne en CAM. Er bare redd hva som skjer hvis jeg setter inn en CAM som er ødelagt i noe utstyr som fungerer. Kan jeg da ødelegge dette utstyret også mon tro?

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •