Beste tv-kort til canal digital kabel? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 111
    Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Da har jeg begynt på min HTPC. Venter på Windows 7, Prosessor og SSD, men det andre er kommet og satt inn i mitt nydelige kabinett.

No må jeg bare finne ut av det med tvkort.
    Skal ha 2 tunere og Windows Media Center og tror FloppyDTV er kortet for meg. Men aldri bestilt noe som koster over 200 kr fra utlandet, så litt usikker på hvordan jeg skal få tak i det.

Noen som har bestilt dette kortet nå etter det ble i salg igjen? Ser også det finnes kort med flere tunere 2/4. Vil dette fungerer? 1 tvkort og 2 canal digital kort? Eller må jeg ha 2 tvkort for å få dette til og fungerer?
    Med FloppyDTV så må du ha to tuner kort, to cam moduler og to programkort fra kanal digital.
    Det som kan være en mulighet er å kjøpe IDTV kort med CAM fra kanal digital. Jeg vil tro at Cam'en da vil passe inn i FloppyDTV kortet. Tror ikke dette blir noe vesentlig dyrere enn å kjøpe cam separat. Må understreke at jeg ikke har testet dette, så det er ikke sikkert at dette fungerer.

Er usikker på om canal digital leverer ut bare programkort, tenkte jeg skulle sjekke det over jul. Dersom noen vet hvordan man får tak i kun ett ekstra programkort fra Candal Digital, rop ut!

PS: dritstilig kabinett!

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Staiain
    Takk for info, TEK.

Da går jeg nok for dette FloppyDTV kortet
    En liten sak med dette kortet som det er greit å være klar over. Det har ikke radio-tuner. Så da er det også nevnt.

-TEK

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info. Regnet med at man måtte ha 2 programkort og 2 stk cam. Men hvordan fungerer disse andre kortene kortene på siden som har 2/4 tunere?

Har du bestilt FloppyDTV kortet?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TEK
    En liten sak med dette kortet som det er greit å være klar over. Det har ikke radio-tuner. Så da er det også nevnt.

-TEK
    Ja, dette vet jeg, tenkte heller å skaffe ett analogt AVerMedia tv kort med video input og radio som erstatning.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke radio-tuner? Ikke i det hele tatt, eller ikke analog radio? Sender ikke Canal Digital radio på DVB-C? Det gjør Get. Analog radio er det så vidt jeg vet ingen rene DVB kort som tar, men det er vel opp til software å dekode audio-only streams?

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Ikke radio-tuner? Ikke i det hele tatt, eller ikke analog radio? Sender ikke Canal Digital radio på DVB-C? Det gjør Get. Analog radio er det så vidt jeg vet ingen rene DVB kort som tar, men det er vel opp til software å dekode audio-only streams?
    Ikke i det hele tatt.
    Men ja, CD sender digital radio. I WMC får du opp disse kanalene som tv-kanaler.
    Men WMC har også en "radio" seksjon. Her får du ikke opp noe, fordi det ikke er installert radio-tuner i PC'en.

-TEK

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg brukt WMC tror jeg at jeg hadde brukt DVBlogic-sin software for å emulere DVB-S kort. Da har man også mulighet til å kjøre CAM i software og kan spare noen tusen på CAM og CI-moduler. Jeg hadde i alle fall testet det ut. Da står en også friere til å velge DVB-C kort, en siste fordel er at man kan komplimentere MS sin EPG med eksempelvis ChristianW's.

DVBLogic - provider of digital streaming connectivity solutions

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke i det hele tatt.
    Men ja, CD sender digital radio. I WMC får du opp disse kanalene som tv-kanaler.
    Men WMC har også en "radio" seksjon. Her får du ikke opp noe, fordi det ikke er installert radio-tuner i PC'en.

-TEK
    Kan forresten være verdt å ta en titt her:
    Komplett.no - TerraTec Cinergy C PCI & CI

Les siste anmeldelsen...

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelt

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Skulle jeg brukt WMC tror jeg at jeg hadde brukt DVBlogic-sin software for å emulere DVB-S kort. Da har man også mulighet til å kjøre CAM i software og kan spare noen tusen på CAM og CI-moduler. Jeg hadde i alle fall testet det ut. Da står en også friere til å velge DVB-C kort, en siste fordel er at man kan komplimentere MS sin EPG med eksempelvis ChristianW's.

DVBLogic - provider of digital streaming connectivity solutions
    Er det mye arbeid og sette opp dette? Fungerer det stabilt og problemfritt når man har fått det opp og gå?

Noen som vet hvilke tvkort som fungerer med dette WMC og CD?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, DVBLogic er enkelt å sette opp. Det er bare å laste ned bruksanvisning på deres sider. Mye enklere enn Mediaportal eller linux-MC-varianter. Softcam/plugins får du derimot mindre/ingen hjelp til. EPG-nedlastning må du også bruke litt tid på, men grunnoppsettet er kurant.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Ja, DVBLogic er enkelt å sette opp. Det er bare å laste ned bruksanvisning på deres sider. Mye enklere enn Mediaportal eller linux-MC-varianter. Softcam/plugins får du derimot mindre/ingen hjelp til. EPG-nedlastning må du også bruke litt tid på, men grunnoppsettet er kurant.
    Høres veldig bra ut. Hvordan fungerer dette i praksis da? Jeg har tidligere hatt HTPC en plass jeg bodde med analog kabel, jeg prøvde flere typer program, men grunnen til at jeg vil ha windows media center er at jeg ikke får noe til å fungere så stabilt og bra over tid. PCen står på hele tiden og ting bare fungerer. Jeg kan dra på ferie og komme hjem og alt fungerer, ingenting har stoppet eller kræsjet.

F.eks når det kommer store oppdateringer som starter maskinen på nytt så gjør den ikke det før opptak er ferdig og når den starter på nytt fungerer det uten at jeg trenger og f.eks logge inn eller gjøre noen ting. Ingen ting krasjer eller trengs og startes, det bare fungerer liksom.

Så bare lurer på om disse "fordelene" fortsatt vil være der med DVBLogic.

Sikkert mange dumme spm men jeg må spørre før jeg kan bestemme meg

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk ikke oppsettet til å bli helt stabilt nei, men mistenker HW. Eksempelvis ønsket jeg at den skulle gå i hvile/dvale, men når den kom opp igjen så ble det heng. Det kom også ny versjon av dvblogic som jeg ikke fikk tid/ork til å teste får det ble full runde med oppussing. Håper å kunne ta opp igjen tråden det neste halve året.:-?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par ting:

Har det skjedd noe nytt med hensyn til tv-kort og canal digital kabel? Er det fortsatt dtv kortet som er det beste, eller har der kommet nye og bedre kort? Spør fordi det ikke er så enkelt å finne mini-itx kort med firewire og trenger nytt tv-kort om jeg går for ny htpc nå.

Om en sliter med at kortet ikke får signal eller andre merkelige feil så er det mest sannsynlig på grunn av feil firewire driver i windows.

Jeg har selv dette kortet, og jeg opplever ikke antydninger til feilmeldinger eller problemer, det virker rett og slett utmerket sammen med mediaportal.

Radio får jeg inn også under eget "radio" valg i mediaportal.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Et par ting:

Har det skjedd noe nytt med hensyn til tv-kort og canal digital kabel? Er det fortsatt dtv kortet som er det beste, eller har der kommet nye og bedre kort? Spør fordi det ikke er så enkelt å finne mini-itx kort med firewire og trenger nytt tv-kort om jeg går for ny htpc nå.

Om en sliter med at kortet ikke får signal eller andre merkelige feil så er det mest sannsynlig på grunn av feil firewire driver i windows.

Jeg har selv dette kortet, og jeg opplever ikke antydninger til feilmeldinger eller problemer, det virker rett og slett utmerket sammen med mediaportal.

Radio får jeg inn også under eget "radio" valg i mediaportal.
    Digital Devices har fleksible lavprofil kort for DVB-C/S2/T:
    TV Karten DVB-C /T - Digital Devices Distribution UG (haftungsbeschrÀnkt)

De har f.eks. en variant som bare krever en mini PCIe plass på hovedkortet:
    DuoFlex CT Octopus mini - Digital Devices Distribution UG (haftungsbeschrÀnkt)
    Man må selvfølgelig også ha plass til tunere/CI-modul i kabinettet i tillegg.

Jeg har PCIe varianten av dette og også en dual DVB-S2 tuner og CI-modul.
    DVB-S2 og DVB-T fungerer bra på Linux.
    Jeg har ikke testet med CI/CAM.
    Jeg har ikke tilgang på digital kabel-TV så kan ikke få testet DVB-C biten, men både Kaffeine og MythTV ser ihvertfall DVB-C tunerene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg har svært gode erfaringer med DVBLogic og FloppyDTV DVB-C.

Endelig full EPG fra strømmen (CanalDigital)! Litt omstedelig opsett, men det fungerer supert.

Er nå i farten med å teste ut et alternativ med å ha tunere i server (WHS2011), så distribusjon av TV til MCE via DVBLogic (v4 har støtte for 8 tunere, fremdeles i Beta). Har også kjøpt 4 DVB-C tunere fra DigitalDevices (duoflex + octipus, PCIe) for bruk til dette, men ikke helt fått det til å virke enda. Må nok til med softcam (noe jeg ikke har peiling på ), så det kan ta noe tid.

Melder tilbake når jeg har fått teste litt.

drbo 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drbo
    Jeg har svært gode erfaringer med DVBLogic og FloppyDTV DVB-C.

Endelig full EPG fra strømmen (CanalDigital)! Litt omstedelig opsett, men det fungerer supert.

Er nå i farten med å teste ut et alternativ med å ha tunere i server (WHS2011), så distribusjon av TV til MCE via DVBLogic (v4 har støtte for 8 tunere, fremdeles i Beta). Har også kjøpt 4 DVB-C tunere fra DigitalDevices (duoflex + octipus, PCIe) for bruk til dette, men ikke helt fått det til å virke enda. Må nok til med softcam (noe jeg ikke har peiling på ), så det kan ta noe tid.

Melder tilbake når jeg har fått teste litt.

drbo 8)
    Ohhh!!! Dette høres überinterresant ut!!!
    Jeg har selv akkurat oppgradert fra WHS til WHS 2011. Har WMC7 i stua med 30 GB SSD og Fire DTV. Ønsker nå å gå bort ifra dette og heller sette inn ett dual tuner kort i WHS 2011 serveren. Har sett software som lar deg installere en dummy reciever i Media Centeret og så streamer over IP. Er det noe slikt du tenker på? Det er kanskje DVBLogic?
    Flott om du holder oss oppdaterte. Et slikt oppsett hadde vært helt KONGE!

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drbo
    Har også kjøpt 4 DVB-C tunere fra DigitalDevices (duoflex + octipus, PCIe) for bruk til dette, men ikke helt fått det til å virke enda. Må nok til med softcam (noe jeg ikke har peiling på ), så det kan ta noe tid.
    Kan du si noe om hvilke problemer du har hatt? Har du offisiell CAM med pairing støtte fra CD? På et octopus skal du kunne ha 3 tunere + CI

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann,

jeg har nå tilsammen 7 (8 ) tunere. 2+1 floppydtv i mediacenterne, samt de fire DD nye i server. Samt 1 floppyDTV til testing

Kjører nå news + acamd (med 8 tunere), er strålende fornøyd med det. Aldri hatt floppydtv så raskt og stabilt før (brukte smartwii før).

DD tunerne i server fungere med news + acamd også, dvs jeg får tunet og sett i vlc. Det som ikke fungerer hos meg, er distribusjon til mediecenter. DVBlogic v4 er nå i RC1. Mange får det til å fungere aldeles utverket, men altså ikke jeg.

Jeg mistenkter noe tull i komboen DD kort - DVBLogic - WHS2011, uten at jeg har hatt tid til å teste dette nærmere.

Jeg prøvde DD sin CI interface, men de fungerte ikke på mer en 1 tuner med de CAM jeg disponerer ... Jeg har vel uoffisielle og uparrede CAMer

Må vel også teste DD korten i W7 også, men har ikke prioritert dette da jeg enn så lenge har fungerende DE kort.

Kommer til å teste DVBlink v4 fra en w7 x64 som tv-server når jeg får tid, men akkurat nå skjer det for mye på jobb ...

Kommer tilbake med mere om litt

drbo 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Kan du si noe om hvilke problemer du har hatt? Har du offisiell CAM med pairing støtte fra CD? På et octopus skal du kunne ha 3 tunere + CI
    På octupus kan en ha inntill 8 tunere (4 dual) eller 6 tunere (3 dual) og CI (hver CI vil maks støtte 4 tunere (2 dual), som regel 2)

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •