Beste tv-kort til canal digital kabel? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 111
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PCI-e TV-kort

Ser at det faktisk finnes en del PCI-e TV-kort. Men ofte er disse DVB-T/Dual DVB-T. Men de ligger ikke på mye mer enn 500,-. Men har enda til gode å se en i en rimelig prisklasse som har CI-slot.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Cinergy C PCI ikke kompatibel med Canal Digital??

Hei igjen!

Nå har jeg vært i kontakt med bl.a. Komplett.no.
    Der spurte jeg hvilke kort som ville fungere med Canal Digital.

Jeg fikk som svar at dette: Terratec Cinergy C PCI & CI ikke ville fungere med Canal Digital.
    Men derimot skulle dette fungere: Terratec H7 DVB-C/T

Ok... Dette gir ingen mening for min del, for da jeg kontaktet Terratec så sier de at disse kortene er tilnærmet like, de eneste forskjellene er det opplagte (USB/PCI og DVB-T/C mot DVB-C).

Så...er det Komplett som tar feil, eller vil PCI-kortet ikke fungere?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare tull, han hadde åpenbart ikke peiling. Jeg har fungerende oppsett med PCI C HD mot CD kabelnett.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takktakk! Da skal jeg bestille en slik

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av demoniac
    Hei igjen!

Nå har jeg vært i kontakt med bl.a. Komplett.no.
    Der spurte jeg hvilke kort som ville fungere med Canal Digital.

Jeg fikk som svar at dette: Terratec Cinergy C PCI & CI ikke ville fungere med Canal Digital.
    Men derimot skulle dette fungere: Terratec H7 DVB-C/T

Ok... Dette gir ingen mening for min del, for da jeg kontaktet Terratec så sier de at disse kortene er tilnærmet like, de eneste forskjellene er det opplagte (USB/PCI og DVB-T/C mot DVB-C).

Så...er det Komplett som tar feil, eller vil PCI-kortet ikke fungere?
    Jeg har 2 Terratec Cinergy C PCI (uten CI, bruker NT kortleser). De fungerer helt fint med CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott å høre!!

Ettersom du har to, så regner jeg med dette er grunnet at du vil kunne ta opp + se en annen kanal?

Har du testet MediaPortal sin TV-server? Den lar deg opprette virtuelle TV-kort. En kamerat av meg kunne med én tuner ta opp 3-4 kanaler og se på en annen samtidig. INGEN problemer.

Vi prøvde for moro skyld med å ta opp 6 og se en sjuende, gikk heller dårlig med å se, men opptakene var faktisk perfekte!

Det er ikke alle kanaler det virker på da men, regner med det er alle de kanalene som ligger innen samme kanalfrekvens man kan se samtidig.

Men takk for tilbakemelding! Det her blir et interessant prosjekt! Håper på MediaPortal som TV-server og XBMC som frontend.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom du har to, så regner jeg med dette er grunnet at du vil kunne ta opp + se en annen kanal?

Har du testet MediaPortal sin TV-server? Den lar deg opprette virtuelle TV-kort. En kamerat av meg kunne med én tuner ta opp 3-4 kanaler og se på en annen samtidig. INGEN problemer.
    Jeg bruker TVHeadend til Linux, og der fungerer det også utmerket å ta opp mange kanaler samtidig med kun en tuner.

Det er ikke alle kanaler det virker på da men, regner med det er alle de kanalene som ligger innen samme kanalfrekvens man kan se samtidig.
    Nettop. Når TVkortet først har tunet inn en frekvens, så kan serveren dekryptere og ta opp samtlige kanaler fra den muxen. Men, når det er sagt, så tror jeg vanlige CA moduler har problemer med å dekryptere mer enn en kanal av gangen. Jeg har bare prøvd med softcam, og der er det ingen slike begrensninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner.

Foreløpig er det ikke krise om jeg ikke kan ta flere kanaler. Håper på at det fungerer selvfølgelig!

Men hvordan fungerer dette med softcam? Synd jeg ikke visste om dette før jeg bestilte, vel uansett betalte jeg pris for kun kort, selv om jeg kjøpte begge.

Har enda ikke kjøpt CAM, så kunne vært fint å komme utenom =) Har jo tuner og kort.

Hvordan fungerer dette i Windows (x64), vet du det? Har Norsk tipping-kortleser med USB.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Men, når det er sagt, så tror jeg vanlige CA moduler har problemer med å dekryptere mer enn en kanal av gangen.
    Kameraten min som jeg snakket om har Riks-TV med den CAMen som er godkjent av dem. Tror det er Technicrypt CXV, fungerer helt fint=)

Håper det virker med CD sin også, om jeg ikke kan bruke softcam. Synd softcam har fått så stygt rykte på seg. Jeg vil ikke "stjele" TV, jeg vil bare få dette billigst mulig. Kabel-TV er inkludert i leia, så jeg betaler bare 299,- i året i kortavgift i tillegg. Dermed er det surt å måtte betale 1000,- for en CAM :?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott å høre!!

Vi prøvde for moro skyld med å ta opp 6 og se en sjuende, gikk heller dårlig med å se, men opptakene var faktisk perfekte!

Men takk for tilbakemelding! Det her blir et interessant prosjekt! Håper på MediaPortal som TV-server og XBMC som frontend.
    Jeg kjører mythtv på Ubuntu og har satt kortene til å ta 2 strømmer hver. Har aldri hatt behov for mere, men kan ikke tenke meg det er noe problem å sette opp flere enn dette. Sasc_ng dekrypterer tilsynelatende parallelt alle strømmene på samme frekvens.

Har testet med opptak av 4 HD kanaler samtidig. Mener sasc_ng lå på 30-35% CPU (dvs av 1 core på en core2duo). Dekrypteringen er den dominerende cpu-forbrukeren på min mythtv backend, så min konklusjon var at maskinen burde klare vesentlig flere samtidige opptak.

(Mitt problem er gjerne det motsatte, det er ofte vanskelig å finne ett jævla program det er verd å se på )

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, enig med deg ang. programmene. Men nå som de begynte å sende topgear på nattetid så hadde det vært fint med opptak.

Noen som vet hvordan det er med softcam på Windows? Gjerne en detaljert guide om hvordan en får det til opp mot mediaportal.

Evt. en guide for Linux? Jeg vurderer dualboot. En Windows + en Linux til TV/film.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Google har det meste.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, enig med deg ang. programmene. Men nå som de begynte å sende topgear på nattetid så hadde det vært fint med opptak.

Noen som vet hvordan det er med softcam på Windows? Gjerne en detaljert guide om hvordan en får det til opp mot mediaportal.

Evt. en guide for Linux? Jeg vurderer dualboot. En Windows + en Linux til TV/film.
    Windows har jeg ikke peiling på, men jeg lagde et kort notat med referanse til hva jeg installerte i sin tid (i tillegg til Ubuntu 9.10 og mythtv 0.22)

Kode:
    Hardware

- Intel Core2 Duo 2,66Ghz, 2Gb memory
     - Terratec Cinergy C
     - Omnikey CardMan 3121 (kortleseren fra norsk tipping)

Software

- s2liplianin - drivere for dvbkort

http://dolot.kipdola.com/index.php?title=Install_S2API

- PCSC-lite - driver for smartkortleser

http://pcsclite.alioth.debian.org/
            (eller bare installer standard pcscd fra synaptic)

- Newcs        - cardsharing server, snakker med pcscd og server kortdata til klienter

http://dolot.kipdola.com/index.php?title=Install_Newcs

- opensasc-ng - tuner og dekrypterer tv-kort

http://dolot.kipdola.com/index.php?title=Install_SASC-NG

Konfigurasjon - filer som må redigeres med passende innhold

- /etc/reader.conf     (pcscd)
     - /etc/newcs.xml       (newcsd)
     - /usr/local/etc/camfiles/cardclient.conf      (sasc-ng)

Oppstartkommandoer (legges i noen passende initscript)

modprobe mantis
            modprobe dvbloopback
            pcscd
            newcsd
            /usr/local/sbin/sasc-ng --cam-dir /usr/local/etc/camfiles --cam-budget --sid-allpid --sid-nocache -j 0:1

med flere adaptere må etpar kommandoer endres, f.eks med 2 tunere:

modprobe dvbloopback numadapters=2
             /usr/local/sbin/sasc-ng --cam-dir /usr/local/etc/camfiles --cam-budget --sid-allpid --sid-nocache -j 0:2 -j 1:3

mythtv settes opp mot /dev/dvb/adapter1 (eller adapter2/adapter3 i tilfellet med 2 kort)

Fix for stabilitetsproblem (kanskje spesifikt for min hardware).

Slet en stund med buffer timeouts og kanaler som krasjet, spesiellt HD-kanaler.
            Kom tilfeldig over noe info om "pcibus latencytimer" og setpci kommandoen (del av pciutils). Det viste seg at
            ved å endre latencytimer på terratec-kortene til 0x60 (fra default 0x40) ble problemet eliminert.

Tillegg til initscript (repeteres for hver tuner):

setpci -s 01:05.0 latency_timer=60

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi takk!

Den informasjonen der er gull verdt! Jeg er svært kjent med Linux, men har aldri gjort noe som dette. Mitt kort er mest sannsynlig pairet mot min nåværende dekoder, vil dette skape problemer?

Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Google har det meste.
    Jo forsåvidt, men her vi vi en med samme type kort som meg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å prøve ut GBPVR, men ifølge utvikleren selv så støtter det ikke CI på Terratec Cinergy C HD.

Han fikk ikke kontaktet Terratec, dvs. de svarte aldri på hans henvendelser.

Så er det noen her som har brukt CAM på denne, og fått den til å fungere?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

Jeg har i dag et floppyDTV kort med cam som jeg bruker mot canal digital kabel.

Jeg vil gjerne utvide dette litt slik at jeg kan ta opp og se på forskjellige kanaler uavhengig av frekvens de ligger på.

Men hva trenger jeg da? Holder det med nytt tv-kort rettet mot dvd-c og benytte softcam, eller må jeg ha ny cam og medfølgende utstyr i tillegg til nytt dvd-c kort?

Kan ellers nevne at tv-server har plugin som virker mot xbmc i windows nå. Har testet selv i løpet av helgen og det virker greit, men ikke like bra som i mediaportal.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Har i dag et tv-kort med cam og programkort.

Jeg har lyst å utvide denne løsningen til å fungere med to forskjellige kanaler uavhengig av hverandre.

Så da er spørsmålet mitt:

Må jeg ha nytt tv-kort, ny cam og enda ett programkort for å få dette til å virke, eller kan jeg bruke nåværende cam og programkort på to tv-kort?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ta to tunere, to CI, to CAM og to kort. Alternativt to tunere og softcam.

Jeg har ikke sett løsninger hvor du kan bruke en CI, en CAM og et kort mot to tunere. Si gjerne i fra hvor man finner slikt (evnt dual-tuner dvb-c kort).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg var redd for det. Utrolig irriterende at jeg må ha to programkort, og ikke minst ha to stk CAM.

Blir straks veldig dyrt å få til en skikkelig løsning da.

Ikke noen som har erfaring med softcam? Burde vel ikke være noe gale i å diskutere det om en alt har programkort osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Hei. Takk for mye god info/diskusjon

Fant denne linken hvor det er snakk om ett dual tuner-kort med en CAM-plass. Det diskuteres litt om dette vil kunne gi to kanaler samtidig med ett kort/CAM. Jeg vil jo tro at det er veldig dumt å lage/selge et dualkort hvis ikke det er mulig...?

Er ikke dette samme kort-type som nevnt tidligere i denne tråden, men bare at den har to tunere?

Her er mer info fra Terratec sine sider. Prisen i skrivende stund er ikke avskrekkende €129

Et spørsmål jeg lurer på er om jeg med en extender i Media Center vil kunne se to forskjellige kanaler samtidig fra dette kortet... 8)
    ...altså en kanal direkte på MC-PCen og en annen kanal på extenderen.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •