Jitter - HTPC(win7,HD5750)-->HDMI-->Denon3806

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer PiffPaff sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jitter - HTPC(win7,HD5750)-->HDMI-->Denon3806

Hei,

Problem: Jitter/støy på lyd samt drifting av lyd mellom kanalene

Etter jeg installerte ny GPU(HD5750 1GB), nyHDD og Win7 64 i min HTPC og koblet dette opp mot min Denon 3806(siste FW) har jeg nå klart å få HD lyd(PCM) samt bilde fra BD spilt av i Power DVD. Dette ser ut til å virke fint hele tiden.

Problemet mitt oppstår når jeg spiller av andre type media(x.264) fra f.eks VLC, Media Player Classic og WMC. Til tider får jeg en relativt kraftig støy/jitter, og andre ganger er det som om lyden drifter fra kanal/høyttaler til kanal/høyttaler(!). Klarer ikke å skjønne helt hva dette kan være. Jeg har låst frekvensen på GPU vha Asus Tool, uten at dette hjalp. Hadde en teori om at når GPU kjører Hz ned ved lav belastning, så kunne dette forstyrre lyd, men nei. Jeg har tweaket litt med 23/24Hz vs 59/60Hz på bilde frekvens(tror ikke dette har noe å si uansett..). Har oppdatert siste drivere(per 26 april, er offshore nå...) fra Asus og realtek.

Noen som har noen liknende erfaringer, evt forslag til løsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du kan prøve å kjøre bitstream til din Denon fra pcen (slik at det står DTS, Dolby Digital osv på forsterker).
    Last ned nyeste FFDSHOW Tryouts og installer audiocodecen. Her kan du velge bitstream på alle formater. Husk å skru av videocodecen, da MPC kjører hw-accelleration ved hjelp av GPUen din.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •