i.Link Audio / IEEE1394 Audio / Firewire Audio fra PC?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

i.Link Audio / IEEE1394 Audio / Firewire Audio fra PC?

Har nettopp anskaffet en Pioneer AX5i-S receiver med i.Link inngang.
    Denne bruker i.Link Audio protokollen som visstnok bare støttes av et utvalg standalone DVD spillere.

Kjenner noen til SW / HW som gjør det mulig å sende i.Link Audio signaler fra min HTPC til receiveren?

Et "vanlig" i.Link/IEEE1394/Firewire kort vil alene ikke gjøre jobben, men jeg tror at det fysiske grensesnittet er det samme slik at behovet kun er SW som gir støtte for i.Link Audio protokollen (kan være SW for enten Windows eller Linux).

Tanken er å bli uavhengig av et eget lydkort samt å kunne støtte flerkanals lyd /DVD-Audio digitalt fra PC til forsterker.

Newcomer mephisto sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme forsterker, men vet dessverre ikke om noen SW for å gjøre dette. (Har riktignok ikke lett så mye heller...)
    Si gjerne fra hvis du finner noe som virker.

Det fysiske grensesnittet er det samme som Firewire, det er bare data-formatet som er annerledes (iLink Audio vs iLink Data). Så der er vel bare en driver som trengs.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Foreløbig resultat

Vel...
    foreløbig har jeg funnet ut at noen har fått til dette ved hjelp av en driver / program laget for Sony Lissa:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...hreadid=399727

Dette gir imidlertid kun 2 kanaler og virker litt ustabilt, så da er kanskje USB inngangen på AX5i like grei.

Mer spennende er at Microsoft arbeider med IEEE1394 Audio støtte i UAA - Universal Audio Arcitecture som skal inngå i neste versjon av Windows - Longhorn. Så vidt jeg har forstått skal UAA også være tilgjengelig for bl.a. Win XP. Har imidlertid ikke funnet ut hvordan jeg kan utnytte dette. Jeg tror at Microsofts bibliotek foreløbig er rettet mot hw leverandører som skal skrive drivere for sine produkter. Noen som kan fylle inn med mer info her?

Har også sett referanser til IEEE1394 Audio i audio filer som inngår i Linux kjerne, men har ikke funnet ut om høyere nivå applikasjoner/drivere gjør det mulig å utnytte dette på den måten jeg er ute etter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •