Finne det ultimate mediacenter?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finne det ultimate mediacenter?

Etter å ha prøvd en del forskjellige Mediacenter programmer til windows sitter jeg igjen med inntrykket av at der er store mangler i de jeg har testet.

XBMC:

I grunn ganske enkelt å sette opp. Finner tv-serier, filmer og alt annet av media som en har lagret, og fremstiller dette på en bra måte med cover, info om filmer, tv-serier osv. Tar det som er av formater, mkv, avi, iso osv, i tillegg til at det er enkelt å finne frem til hva en ønsker.

Det som gjør at dette ikke blir valgt er at det ikke er støtte for tvkort, og jeg må da ha egen dekoder i tillegg.

Windows 7 VMC:

Dette synes jeg faktisk er det som er enklest i bruk av de jeg har testet. Tv kanalene finnes umiddelbart, epg settes opp automatisk. Musikkdelen er også utrolig bra her, men det som gjør at dette ikke blir benyttet er dårlig integrering av filmer og tvserier en har liggende på maskinen. I tillegg er det dårlig med støtte av formater.

Finnes plugins som kan ordne det jeg ønsker, men de fleste er vanskelig å finne og de koster penger.

Mediaportal:

Kanskje det som er mest tungvindt å sette opp. TV delen er her mye mer tungvindt enn i VMC, og for å få tvserier og filminfo på en bra måte må en bruke egne tillegg. Endte her opp med moving pitcure og my tvseries. Tar alt av formater bare en har riktig codec på plass, og er ganske så brukervennlig når det først er satt opp.

Frem til xbmc får støtte for tvkort, eller jeg finne en enkel og bra måte å få integrert alle filmer og tv-serier i VMC så holder jeg meg til mediaportal.

Dett jeg aller helst vil ha er brukervennligheten til VMC, men med integreringen til xbmc og mediaportal når det kommer til filformater, filmer og tv-serier.

Om noen av dere har noe info her som gjør at jeg får til det jeg er ute etter i ett av programmene så tar jeg svært gjerne i mot innspill angående det:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må bare si at xbmc har fått tvheadend.. se på den tråden min så ser du hvordan det funker

hva skal du sette opp da?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått det satt opp så godt som perfekt, med ett par mangler.

Tvheadend kommer vel kun i linux? I så fall blir det noe helt nytt og sette seg inn i, og ser for meg at frustasjonen og timene som går med her ikke er spesielt populært hos samboer:P

Slik jeg vil ha det om det var mulig:

- TV fra canal digital, full epg og serieopptak hvor den sorterer ut repriser osv.
    - Fjernstyring av opptak. Vil kunne logge på en side med webgrensesnitt og styre opptak på maskinen hjemme.
    - Full støtte for tv-serier og filmer hvor den henter ned info om serien og setter det opp i ett brukervennlig grensesnitt. Må støtte at av formater.
    - Bra organisering og styring av musikk
    - Integrering av spotify
    - Mulighet for å koble til digitalkamera og se både bilder og filmer fra kamera via programmet.
    - Overføring og konvertering til mp3-spillere, både av musikk og filmer og annet som ligger lagt inn i programmet.
    - Støtte for tv2 og nrk webtv

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne gleder jeg meg til å følge!

Jeg for min del kjører XBMC under full Ubuntu 9.10 distro med Spotify integrasjon, nå skal det sies at Spotify integrasjonen er en alfa sak men er ikke helt imponert over stabiliteten her.

Men igjen, det du vil ha er det samme jeg vil ha og ikke har funnet!

Kom igjen, forslag!! :-)

PK

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tvheadend kommer vel kun i linux? I så fall blir det noe helt nytt og sette seg inn i, og ser for meg at frustasjonen og timene som går med her ikke er spesielt populært hos samboer:P

tja.. tar litt tid da.. men det er siden det er helt nytt og mye av funksjonen er veldig beta. og derfor kommer enn fort borti noen små feil osv.. men tvheadend funker kun i linux.

- TV fra canal digital, full epg og serieopptak hvor den sorterer ut repriser osv.

Jepp det gjør xbmc og tvheadend.. eneste er at tvhead ikke er så godt tilpasset xmbc.. kommer sikkert i neste versjon.

- Fjernstyring av opptak. Vil kunne logge på en side med webgrensesnitt og styre opptak på maskinen hjemme.

Jepp dette har tvheaden.. også kan du bruke remote desktop, og du kan programere opptatt. og du kan bruke forskjellige programmer på mobiler til å koble deg opp til xbmc..

- Full støtte for tv-serier og filmer hvor den henter ned info om serien og setter det opp i ett brukervennlig grensesnitt. Må støtte at av formater.

dette har vært noen år i xbmc..

- Bra organisering og styring av musikk
    funker bra

- Integrering av spotify
    forsatt skummel beta! bruker wine på server min får å spille musikken.

- Mulighet for å koble til digitalkamera og se både bilder og filmer fra kamera via programmet.
    xbmc har bilde visnings program.. og linux støtter de flest (alle) kamraer.

- Overføring og konvertering til mp3-spillere, både av musikk og filmer og annet som ligger lagt inn i programmet.
    tja. det tror jeg ikke xbmc har, men mange programmer til llinux som gjør dette. og om du har en klient pc så er det da bare å dele mapper med linux boxen din.

- Støtte for tv2 og nrk webtv
    vet det finnes script for xbmc som tar dette.. har sett et par pluggings for nrk. men bruker ikke dette selv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •