Noen spørsmål rundt windows 7 MCE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen spørsmål rundt windows 7 MCE

Jeg vurderer å prøve meg på Windows 7 MCE igjen etter noen år med Mediaportal. Men før jeg i det hele tatt gidder å prøve meg frem har jeg noen spørsmål jeg gjerne vil ha svar på fra dere som har erfaring med dette.

På tv-delen, er det mye som må gjøres for å få inn Canal Digital via cabel og programkort? Tv-kort er firedtv, men usikker på om MCE klarer å søke opp kanalene.

Om det er mulig å få inn Canal digital, er tv-guiden nå bedre enn den var før slik at jeg vil få en bra tvguide på de fleste kanaler flere dager frem i tid?

Jeg har en del tv-serier og filmer liggende på filserveren. Dette i form av både iso, mkv, avi og img filer. Hvordan klarer MCE å lese av disse filene, og blir det her organisert på en bra måte med cover, info om filmer og serier osv? Vil iso og img filer virke ved hjelp av feks daemon eller lignende program?

Hva med tillegsprogrammer til MCE, er det her mye å velge mellom som gjør selve brukergleden bedre?

Hva er eventuelt alternativene som gir meg disse tingene jeg er ute etter bortsett fra Mediaportal, om der er noen?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått inn tv kanalene via canal digital kabel, i tillegg så virker epg ganske så bra.

Men, er det mulig å få til slik at filmer blir organisert med cover osv? Samme med tv-serier som jeg har på maskinen, og da i alle formater? iso, mkv, avi osv?

Får jeg disse tingene til så kan det se ut til at VMC blir brukt fremfor mediaportal, men det forutsetter at filmer og tvserier kan blir lagt til på en bra måte og at den spiller av de formatene jeg har liggende på maskinen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, er det mulig å få til slik at filmer blir organisert med cover osv? Samme med tv-serier som jeg har på maskinen, og da i alle formater? iso, mkv, avi osv? JA, jeg bruker Yammm sjekk Mikinho | Yammm

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harry1000
    Men, er det mulig å få til slik at filmer blir organisert med cover osv? Samme med tv-serier som jeg har på maskinen, og da i alle formater? iso, mkv, avi osv? JA, jeg bruker Yammm sjekk Mikinho | Yammm
    Søk opp et program som heter mymovies. Dette finnes som en plugin i WMC, Dune og andre systemer. Fungerer utmerket.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann,

Jeg er også i samme båt. Gikk i 2007 over til Mediaportal av den enkle grunn at Microsoft ikke støttet HDTV. Har FloppyDTV-S2 tuner, og det var helt enkelt ikke så veldig mange andre alternativer. Etter noen år med Mediaportal, utallige bugs, mye hakking og krasjing, ble jeg så lei at jeg ønsket å forsøke noe annet. Nå er jeg over på Windows 7 MC og er vel en mer fornøyd bruker enn da jeg holdt på med Mediaportal. Jeg har også en Windows Home Server. Mediacenter er nå integrert med Home Server. Dette byr på noen fordeler. Bl.a. flyttes opptakene over på Home Serveren. Det gjør det mulig for de andre PC'ene i hjemmet å hente opp opptakene. Genialt! Videre har jeg også installer MyMovies 3.1 for Home Server. Jeg kan sitte med en enkel klientprogramvare og administrere hele filmbiblioteket mitt. Veldig behagelig! Mymovies har et ufattelig sexy grensesnitt, og støtter også automatisk backup av DVD og BlueRay fra Home Serveren. Det er bare å "putte i" DVD'en, og backup prosessen starter automatisk.

Videre støtter også Mymovies muligheten for å bruke bl.a. Arcsoft Total Media Theatre som avspiller. Fordelen med dette er bl.a. kvaliteten på avspilling av DVD og Blueray. Det er laaangt bedre kvalitet på avspillingen med dette oppsettet. Arcsoft TMT3 har også oppskalering av DVD som fungerer meget bra. Denne avspilleren er også integrert i MC med eget menyvalg.

Det jeg nå savner er en komplett programguide i MC. Dersom du har noen erfaringer med dette setter jeg stor pris på om du deler disse med meg og ev. andre. Her har jeg eksperimentert litt med grabbere og bl.a. noen applikasjoner som f.eks. BigScreenEPG. Har fortsatt ikke fått til komplett programguide, men har kommet et stykke på vei.....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan tar mymovies seg av tv-serier? Blir disse integrert på en bra måte?

Hvordan er formatstøtten? Får du kjørt mkv, iso og alt annet av formatet?

Hva med musikk og flac, fungerer dette på ett vis nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Mymovies fokuserer utelukkende på DVD og Blueray. Du kan imidlertid lese mer om mymovies på My Movies - Home.

Det finnes også en plug-in for Media Center som heter noe sånnt som "Recorded TV manager". Har ikke forsøkt denne selv, men den skal bl.a. håndtere tv-serier på en god måte. Den vil dog overlappe noe med Media Center sin funksjonalitet mot Home Server, men dersom du ikke har en Home Server spiller vel dette liten rolle...

Mymovies kan spille av de fleste formater. Den integreres jo også bra med andre avspillere, som igjen spiller av de fleste formater. Selv benytter jeg meg av Arcsoft Total Media Theatre 3. Dette fordi bildet blir uendelig mye bedre med denne avspilleren. Microsoft sin avspiller gir generelt dårlig kvalitet, og Arcsoft TMT3 har også god oppskalering for DVD.

Med Mymovies kombinert med Arcsoft TMT3 føler jeg at jeg har en meget god løsning for katalogisering og avspilling av filmer. Videre har jeg også Home Server som gjør det hele ennå mer elegant!

Når det gjelder musikk og Flac så skal det gå fint å få dette til i Media Center. Mymovies for Home Server har bl.a. en genial løsning for ripping av musikk. Det er bare å sette inn CD'en, og vips...... Automatisk katalogisert med alt av informasjon/tagger. Du må imidlertid installere noen tillegg i Windows 7 for å spille av FLAC. Du må installere 2 ulike tillegg. En for å fysisk spille musikken, og et annet tillegg for å lese taggene.

Sjekk denne linken: Playing FLAC files in WMP & Media Center

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med PowerDVD, er det "avlegs" nå eller?

Er lenge siden jeg holdt på med HTPCops:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •