Anbefal en stillegående HTPC som skal erstatte HD PVR fra Canal Digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefal en stillegående HTPC som skal erstatte HD PVR fra Canal Digital

Noen er kanskje kjent med at siste HD PVR boks fra Canal Digital bråker noe veldig.

Jeg kan ikke leve med støyen, men trenger et lignende produkt og da er kanskje HTPC tingen. Må kunne kjøre HD kvalitet, helst avspille DVD/ blueray, kunne ta opptak via EPG/ My tvguide, e..l.). Sekundært vil den bil brukt til litt surfing, men trådløst nettverkskort kan jeg evt kjøpe siden.

Lav støy er meget viktig, og helt ikke så mye over 3 tusen kr.

Tips mottas med takk

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Baserer du deg på en AMD Athlon II X2 250 og vifteløst grafikk (f.eks ATI Radeon HD5450)

Så har du et greit utgangspunkt og en del cash igjen til andre komponenter.

ATI kortet er ikke egnet til spill men er meget godt til HD-playback.

Edit : spanderer du på en kraftig prosessor kjøler (alla noctua) kan du nesten kjøle den prosessoren uten vifte så sant det er god gjennomstrøm i kabinettet. Den kommer uansett med vifte men den kan da kjøres så lavt den klarer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Baserer du deg på en AMD Athlon II X2 250 og vifteløst grafikk (f.eks ATI Radeon HD5450)

Så har du et greit utgangspunkt og en del cash igjen til andre komponenter.

ATI kortet er ikke egnet til spill men er meget godt til HD-playback.

Edit : spanderer du på en kraftig prosessor kjøler (alla noctua) kan du nesten kjøle den prosessoren uten vifte så sant det er god gjennomstrøm i kabinettet. Den kommer uansett med vifte men den kan da kjøres så lavt den klarer.
    Takk for svar!

Dette er bygge selv skjønner jeg. Har du linker til delene du tenker på.

Kan egentlig hvilken som helst PC brukes, eller må en HTPC har spesielle deler?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det gode DVB-S2/MPEG4 twin-tuner løsninger for PC med conax kortleser? Eller må man kanskje ha CAM? Kan denne da dekode kanalene på de to tunerne samtidig, dual decoding? Hvor mye koster slike tunerkort?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er vanligere å kjøpe to separate kort. Utfordringen da er at du ofte må ha 2 CI, 2 CAM og 2 kort. Alternativt går det an å fikse det i software og bruke usb-kortleser ala den fra norsk tipping.

Det billigste/enkleste er å fikse hw acc i skjermkortet, i stedet for å lete etter tv-kort som tar seg av dette. Problemet med akselerasjon i tv-kortet er at du ofte blir bundet til software fra kortprodusent, slik jeg har forstått det.

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at kortet ditt på parres til dekoderen for at det skal fungere. Snakka med CD om dette i går og han jeg snakket med fortalte at dekoder som skal parres med kort må være godkjent av CD.

Det er sånt som skjer når kortdeling over internett blir så populært som det er/var. Visstnok C+ som pusher for denne parringsløsninga for å verne om inntekter fra sport- og filmkanalene.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har snakket om parring i lang tid nå, men foreløpig går det greit. Så lenge du kan bruke Vantage/Dreambox/hva det måtte være, så kan du også bruke PC.

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstod det slik på han jeg snakka med at parring var i bruk nå, men jeg kan jo ha misforstått. Kanskje det bare gjelder nye abonnenter/abonnement.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reggy
    Takk for svar!

Dette er bygge selv skjønner jeg. Har du linker til delene du tenker på.

Kan egentlig hvilken som helst PC brukes, eller må en HTPC har spesielle deler?
    Her har du linker til helt greie deler

Komplett.no - ASUS M4A785T-M, Socket-AM3 (mATX hovedkort som er plassbesparende med integrert grafikk og HDMI ut. Helt greit for HD playback og streaming)

Komplett.no - AMD Athlon II X2 250

Komplett.no - Corsair Value S. DDR3 1333MHz 4GB CL9

Komplett.no - Seagate Barracuda 7200.12 500GB Du er på et budsjett så...

Komplett.no - Silvertstone SST- GD05B HTPC Sort HTPC kabinett

Komplett.no - Cooler Master Real Power M520 520W PSU modulær PSU (39% avslag på denne nå!)

Totalt 3662,-

Operativsystem er ikke tatt med i beregning. Heller ikke optisk drev da jeg ikke vet om du vil prioritere blu-ray eller ikke. Trenger du bare DVD-RW kan du legge til ca 200,- på totalprisen.

Om du kikker litt rundt på andre butikker kan det godt tenkes du finner det litt billigere også, men da med en dårligere strømforskyner mest sannsynlig.

Eneste problemet med dette oppsettet er at det ikke er en løsning for signal inn. Og tror du skal slite litt med å få til en kombinasjon av PC og dekoder til 3000,-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •