Finner ikke TvNORGE HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finner ikke TvNORGE HD

Jeg har et Terratec Cinergy C PCI HD CI i PC'en som jeg kjører med kryptert CAM fra Canal Digital. Alt fungrerer kjempe bra, men finner ikke TvNORGE HD. Kanalen ligger på 290 000 KHz (bekreftet med min PVR dekoder i stua), men når jeg søker i det frekvensområdet detekterer den ingenting.

Den finner forøvrig ingen kanaler under 300 000 KHz, mener SVT1 HD også skal ligge der et sted. Jeg bruker DVB-Viewer PRO i Win7. Håper noen kan hjelpe.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle Canal digital satelitt frekvenser finner du her .
    Canal Digital on Thor 3/5/6 at 0.8°W - LyngSat

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wilfot
    Alle Canal digital satelitt frekvenser finner du her .
    Canal Digital on Thor 3/5/6 at 0.8°W - LyngSat
    Takk for svar, men jeg har ikke sat, men kabel. Beklager at ikke det kom tydelig frem av posten min.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv og søk på frekvens 418000. Slett så de tv2 kanalene du finner og gjør ett nytt søk på frekvens 322000.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Prøv og søk på frekvens 418000. Slett så de tv2 kanalene du finner og gjør ett nytt søk på frekvens 322000.
    Prøvde det, selv om jeg ikke helt forstod hvorfor....
    På 418000 finner jeg ingen tv2 kanaler men derimot Voice og 2 disney kanaler. Slettet disse og scannet 318000, der ligger de fleste NRK kanalene samt TV5 og noe annet småtteri. Men ingen TvNorge HD...

Som sagt vet jeg at TvNorge HD ligger på 290000, men forstår ikke hvorfor den ikke finner det her på PC'en når det funker på PVR'en i stua. Har lurt på om det er noe med innstillingene i DVB-Viewer, men jeg får jo inn andre HD kanaler som NRK1 HD, Eurosport HD, Rush HD og Discovery HD.

Edit: Ser nå at dvb-viewer ikke scanner 290 000, men bare 289 500. Noen som vet hvordan jeg får endret dette? Ser også at Animal Planet HD og History Channel HD ligger på samme frekvens. Får ikke inn de heller...

Edit 2: Fant et program som heter Transedit til DVB-Viewer. Det fant kanalene så da løste det seg :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at du skulle slette og søke på de to frekvensene er at den finner forskjellige kanaler på de begge, men om du tar frekvens 418000 sist så overskriver den tv2 med gammel frekvens, og tv2 virker ikke.

Er ihvertfall denne fremgangsmåten jeg må bruke for å få inn alle kanaler via tv-server og mediaportal, og da får jeg inn alle HD kanaler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •