Finnes det gratis software til HTPC? (Ikke trial)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finnes det gratis software til HTPC? (Ikke trial)

Jeg har Power DVD (fulgte med Nightingale Pro 6 kortet mitt), men dette er jo ikke akkurat den best softwaren å bruke. Siden budsjettet er skrapt vil jeg ikke bruke penger på software nå. Lurer derfor på om noen vet om software som er gratis (ikke trial) som fungerer bra mot 800X600 DLP projektor? Min trial på Win DVD 5.0 har nemlig gått ut, og det er den jeg synes fungerer best.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativet er jo å kjøpe en DVD-avspiller for PC der WinDVD følger med i pakken. Mao. ikke bulk, men retail utgave av en DVD-ROM.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eventuelt laste ned ffdshow og ZoomPlayer som er gratis..

Linkene finner du ved å søke på de respektive navnene på google.com ...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brannslange: Gratis de ja, men hva skal man med en gratisversjon som ikke kan spille av DVD filmer? Da er man like langt. Det en DVD-ROM koster + frakt fra komplett blir jo det samme som lisensen til f.eks Theater Tek. Synd ikke lydkortet mitt kom med Win DVD.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ja. BenQ DVP 1650S DVD-ROM 16x/48x IDE/ATAPI koster 253 kroner, og da får du WinDVD "på kjøpet". Hvilken versjon aner jeg ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProtoType
    Brannslange: Gratis de ja, men hva skal man med en gratisversjon som ikke kan spille av DVD filmer? Da er man like langt. Det en DVD-ROM koster + frakt fra komplett blir jo det samme som lisensen til f.eks Theater Tek. Synd ikke lydkortet mitt kom med Win DVD.
    Var ikke klar over at gratisutgaven av ZoomPlayer ikke hadde innebygget støtte for å lese DVD-plater.

Har du prøvd å søke etter en dvd-avspiller på http://sourceforge.net/ eller http://www.download.com/ ? Er verdt et forsøk i alle fall. Om du benytter WinXP har jo også Media Player støtte for dvd. Mulighetene er mange..

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel Zoom og WInDVD 5 som "ruler", for å bruke "kidsens" språk. :wink: Ærlig talt, i forhold til alt annet man handler er Zoom billig. Det er ikke mange halvliterne man må hoppe over...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mastiff: Joda, er sant det. Spørs jo hva samboer sier etter at jeg har blåst bort litt penger i det siste...må nok vente en måneds tid tror jeg.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å søke litt grundigere på internettet :wink:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiger: Er klar over det, men vil gjerne ha det orginalt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mente var at det finnes lovlige gratis avspillere: http://www.google.com/search?hl=no&i...player&lr=

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, men hvor gode er de i forhold til Win DVD?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antagelig ikke så gode, men ofte er det slik "at smaker det, så koster det."

Last ned noen å test selv. Du kan jo sammenligne direkte med WinDVD Trial.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri noen god idè å søke på google etter "free software" av noen slag. Som oftest finner en heller snuskete software med diverse bakdører og spyware installert. Jeg slang opp to alternative nedlastningssider lenger opp, bruk heller de..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Aldri noen god idè å søke på google etter "free software" av noen slag. Som oftest finner en heller snuskete software med diverse bakdører og spyware installert.
    Det går jo ann å nyansere da, min venn. Siden som google viser (p.t.) viser faktisk det man søker etter...

Snusk: For de av oss som har firewall og virusprogram med daglig update, så føler jeg meg rimelig sikker.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Snusk: For de av oss som har firewall og virusprogram med daglig update, så føler jeg meg rimelig sikker.
    Hverken antivirusprogrammer eller brannmur hjelper om problemene oppstår i et program brukeren har installert selv. Bare et tips..

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hverken antivirusprogrammer eller brannmur hjelper om problemene oppstår i et program brukeren har installert selv. Bare et tips..
    Hvis man innstallerer et program med virus skal viruskontrollen si ifra under innstallasjon. Har du lastet ned programmet fra nettet er det meget sannsynlig at virusprogrammet allerede har funnet viruset.

Er det spyware det er snakk om kan man bruke et av de mange gratisprogrammene. Svakheten med de fleste av dem er at de ikke er "live". De sjekker ikke etter spyware mens du innstallerer. Betalingsversjonene av de samme programmene gjør imidlertid dette til en viss grad.

Vil du ha enda mer sikkerhet så innstallerer du f.eks ClarkConnect firewall. Denne krever dog en egen PC. Har man CC kan man abbonere på forskjellige tjenesterhvor en av dem er for å hindre spyware.
    Har selv ClarkConnect SoHo som kostet meg $75. Bruker til båndbredebegrener, barnefilter, proxy og firewall. Den er så enkel å bruke at selv jeg med nesten ingen Linux-kunnskaper klarer det.

Mvh
    KKa

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake til spørsmålet om software.
    VideoLan har jo VLC media player.

Denne spiller både dvd'er, avi, mpeg, divx +++.
    Er også mulig å aktivere forskjellige filtere for å fjerne interlace, justere bildet, dele det på flere projektorer etc.

Gratis, men ikke det beste grensesnittet - men bør sjekkes ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Media Player Classic:
    http://fileforum.betanews.com/detail/1045531002/1

Spiller nesten alt av lyd og videoformater

Spiller Quicktime også hvis det er installert.
    Og hvis du installerer Real Alternative så spiller
    Media Player Classic "alt" av video.

HT

Newcomer ninjapingvin sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som det er selvfølge for folk å bruke windows og lisensiert programvare på HTPCer, fordi man tror at dette er det beste. Enkleste kanskje, men beste?

Jeg sverger selv til Linux på maskinen min, og skal jeg sette opp en HTPC blir det garantert også med linux. Dette systemet krever så mye mindre ressurser enn en windowsmaskin. Det krever litt mer kunnskap da hardware ikke fungerer slik det gjør i windows, plug and play, men du får til gjengjeld en mye mer stabil maskin som aldri krasjer, samtidig som du har et opensource-system som gjør at du kan slippe å tenke på lisenser og slikt, mao. er både operativsystem og programvare gratis. Tro ikke du at dette er en negativ ting, for selvom ikke dette er tjensomt for programmererene blir det likevel laget veldig mange bra program for linux. Programoppdateringer kommer ofte, og med rett distro (linuxtype) er det enkelt å holde tritt med dette. Med tanke på sikkerhet: hvis du har den koblet rett opp mot internett er det ikke i nærheten av så mange sikkerhetshull i en box som kjører linux som en som kjører Windows hvis dette skulle være noe du tenker på.

Selvfølgelig, dette vil kreve litt lesing, litt prøving og feiling, men i det lange løp kan jeg garantere deg at dette er den beste løsningen for en stabil og medgjørlig HTPC

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •