Asus eee Box EB1012

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Asus eee Box EB1012

Bare lurte på om noen har erfaring med denne HTPC'en?

En kompis tipsa meg og sa han evt skulle ha en slik istedenfor den "litt større" vanlige PC'en han brukte nå for tiden.

Størrelsen er jo genial, passer inn omtrent hvor som helst.

Så tenkte jeg bare kunne høre med dere her på forumet angående hvordan den evt er i bruk. Vurderer å gå til innkjøp av EB1012 etterhvert.

Funker visstnok "greit" til de fleste spill og, som Crysis, o.l.
    (Skal man tro en av brukerne på komplett.no).

For mitt vedkommende skal jeg kun bruke HTPC'en jeg kjøper til film og musikk og noe nett-surfing.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halla! Jeg har vært og sett på denne selv, da en kompis av meg kjøpte denne litt overivrig på å få HTPC i kino'n sin. Den er ikke god nok til å dra HD filmer. Mulig dette kan fikses med mere RAM og greier, men jeg skal ha en som drar alt uten at jeg behøver å anstrenge meg. Da ble jeg anbefalt denne.

ASRock NetTop ION 330HT, Intel Atom Dual Core 330, 2GB, 320GB, Blu-Ray, WLAN, HDMI, Full HD, 26dB, Svart / MULTICOM

Den har alt jeg trenger, og funker helt suverent med nettverkslagring osv. En kompis anbefalte meg denne, og han kjører det med XBMC og det er et rimelig sweet oppsett for en relativt slank penge.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg tar feil men har ikke de to maskinene omtrent identisk specs?? Så dersom den siste er OK burde også Asus fungere, samme CPU ihvertfall.

Og jeg trodde de små ION maskinen skulle være akkurat store nok til å dra rundt 1080 mkv filer?

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stussa litt på det selv, men nå er ikke jeg noen kløpper på data. For meg skal det bare funke uten noe pes. Han jeg kjenner som har Asus eee box eb1012 er iallefall ikke fornøyd, i motsettning til ION maskinen som bare funker som rakker'n. Det er jo ikke noen prisforskjell til å begynne å grine av uansett, så for meg er valget lett.

Kanskje jeg var litt ivrig med å svare, i og med at jeg ikke har all verden av erfaring, så hvis andre har gode erfaringer skal ikke jeg rakke ned på en eee box. Jeg er bare veldig bestemt på at jeg ikke vil ha en selv.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan fint spille hd video på disse men du må bruke gpu-akserellasjon (dxva).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har den, og er meget fornøyd. den klarer 720p mkv filer utmerket, men det er verre med 1080p. Slik som jeg har forstått kommer det snart en ny ION (2) platform som skal klare dette. Har en annen kopis som har lik ION oppsett, men av annet merke, med samme problem. Han har også forsøkt linux uten noe mer hel.

EDIT: Etter litt tweeking med Skark007 Win 7 codec pack spiller den nå 1080p MKV filer helt fint, med Dolby Digital pass-through.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •