IR blaster

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: IR blaster

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

IR blaster

Hei

Noen som har erfaring med IR blastere /sendere? USB eller RS232? Med driver og API?

Har lyst til å kontrollere alle komponentene mine fra pcen, og planlegger i forlengelsen å lage en app til android for å kunne gjøre det fra telefonen. (Via wlan eller bt til pc.) Dermed kan jeg bruke telefonen som multifjernkontroll

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er jeg spent på hva du kommer frem til. Det er vel mange som bruker USB UIRT til dette. Jeg har også tenkt mye på dette, men ikke funnet noe program som fungerer bra til å styre komponentene med. Derfor bruker jeg bare en multi-fjernkontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde vel ikke regnet med å finne programmer på nett nei, hadde tenkt at dette skulle være et programmeringsprosjekt Har sett en dings til $200 som sammen med en iphone gjorde jobben (uten pc), men siden jeg har en pc stående sammen med anlegget og foretrekker android, så må jeg kanskje gjøre noe selv...

Bruker harmony 895 i dag, men mulighetene burde være større med en android app. Med spotify-remote og annen pc-fjernstyring allerede på palss.

USB UIRT havnet akkurat over den kjipe 200kr grensen, og støtter bare windows ser det ut til.
    MythTV LIRC RS232 IR Blaster har flere billigere IR-blastere for RS232. De virker med LIRC biblioteket for linux og winLIRC for windows. Tror jeg prøver en sånn en.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurderet Tellstick Pause?

Plugin til MP: MEDIAPORTAL - free media center - Tellstick Pause 2.0

Fåes bl.a. hos CO: Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Ikke så billig, men så skal det være greit mtp programmering. Mener det er åpen kildekode

Telldus Technologies AB

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tellstick ser ut som et festlig produkt, da kan jeg lage android hom-control Men den har ikke IR-blaster, den bruker radio. Finnes det en radio til IR boks? Ala de som følger med Logitech harmony sine fjernkontroller? Det hadde vært sweet å kombinere både stereo og home control.

~demo~

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •