Digitalisere opptak fra Altibox PVR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Digitalisere opptak fra Altibox PVR

Dette er kanskje ikke helt det rette forumet, men har inntrykk av at mange her vet litt om dette.

Jeg har i dag bredbånd og tv via Haugaland Kraft/Altibox. Jeg benytter meg endel av deres PVR-dekoder, og har endel opptak innpå der jeg ønsker å bevare.

Ettersom vi går med tanker om å selge leiligheten kunne jeg tenkt meg å kopiert dette innholdet over på PC.

Jeg antar at innholdet på harddisken inni boksen er kryptert på alle mulige måter, og mitt eneste valg er den gode gamle måten med tv-kort.

Hvilket tv-kort vil gi meg så og si lik kvalitet på en enkel og brukervennlig måte? Gjerne i et normalt format (avi.) og en normal filstørrelse. Jeg har ingen hd-opptak innpå, det er snakk om "vanlig" oppløsning.

Jeg har både PC og mac, om noe funker bedre til det ene enn til det andre.

Om det er mulig å lese av innholdet fra PVR-en direkte hadde selvfølgelig dette vært å foretrekke, men jeg ser ikke på dette som sannsynlig.

Newcomer octane sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På ett helt standard greit tv kort, kan du ihvertfall kjøre altibox signalet inn via kompositt eller s-video. Kvaliteten blir ikke akkurat grom... men det funker!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et tv-kort som følgte med pcen som jeg har brukt litt, men kvaliteten er mildt sagt elendig. Når jeg bruker den medfølgende programvaren blir en times opptak rundt 4gb, noe som er i det meste laget synes jeg.

Har forsøkt et par andre programmer som har hjulpet litt på kvaliteten, men da gjerne uten opptaksmuligheter og andre mangler.

Newcomer octane sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvaliteten blir ræva uansett hva slags program du bruker når du overfører bilde via kompositt eller svideo.. sånn er det bare.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke komponentutgangen er aktiv, men hvis den funker (test med TV) så kan du vurdere Hauppauge HD-PVR. Den er dog dyr....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av octane
    Kvaliteten blir ræva uansett hva slags program du bruker når du overfører bilde via kompositt eller svideo.. sånn er det bare.
    Var litt redd for dette ja. Hva benytter profesjonelle "pirater" seg av? Kvaliteten på det som kommer på nett er jo ganske bra somregel.

Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Tror ikke komponentutgangen er aktiv, men hvis den funker (test med TV) så kan du vurdere Hauppauge HD-PVR. Den er dog dyr....
    Den var litt dyr ja, men absolutt interessant. Skal teste om komponentutgangen fungerer (har selv lest at den er sperret), så får vi så om det muligens blir noe kjøp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •