Prosjekt: Lyd & bilde i flere rom. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Ja, det var den jeg tenkte på spectre. Noen som har testet den? Den ser unektelig litt kul ut.
    Jeg ble så fristet at jeg bestilte meg en. (Det er din skyld Snickers-is , jeg hadde ikke sjekket det opp hvis det ikke hadde vært for ditt innlegg). Regner med å få den i posten i morgen eller fredag, kan jo komme med tilbakemelding på hvordan den er når jeg har lekt med den litt. Det er forøvrig 2 open source versjoner tilgjengelig av serverkomponenten slik at en kan ha forskjellige GUI/funksjonalitet på den.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åh! Tøft!

Gleder meg til å høre resultatet!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Squeezebox

Sitat Opprinnelig postet av runes

Kontor:
    PC med frontendløsnig som brukes på hjemmekinoen i TVStua

Hjemmekino tilgang til kontropc'rn, blir dette for "mikkete"? Bør jeg heller ha en separat light-mythv frontend?
    I så fall: hvor light er det mulig å bygge denne?

/Rune
    Har to mythtv frontends som består av 256MB RAM, CPU, hovedkort & kasse. Booter over nettet. Booter litt tregt over trådløst, men funker ellers bra. Disse kan du bygge for under 2500 kroner, avhengig av valg av utstyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg bruker pinnacle sin showcenter i hjemmekinoen min. Den er knyttet til pc'en med kabel (100Mb). Den fungerer helt glimrende! Har utgang for digital lyd, samt komponent. Video i dvd kvalitet overføres uten noen "glipper" i framrates osv. Den jeg kjøpte er lisensiert gjennom Amitech (Dansk leverandør) og selges i Norge blant annet fra Thorn og Expert-kjeden. Det eneste negative er at fjernkontrollen som følger med må brukes uten for stor vinkel mot IR-mottakeren på enheten.

I den vanlige stuen vår har jeg en SMC media server som jeg overfører musikk til fra den samme pc'en trådløst. Dette fungerer også bra, men den har et langt enklere GUI, takler færre formater enn Showcenter og og har bare vanlig stereo og kompositt bilde ut. Den kan også knyttes til nettverket kablet.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt Pinnacle Showcenter en ukes tid nå. Bestilte egentlig med et WLAN PCMCIA kort, men det funka ikke - fikk riktig type kort, men feil revisjon av kortet. Gadd ikke å vente på et nytt kort som funka, tok derfor frem slagdrillen og la opp nettverk ut i stua (Den skal fungere bedre med DVD også når en har 100 Mbit/s).

Boksen er ganske enkel, består egentlig av en webbrowser og en hardware basert media player. Menysystemet den viser på TV'en er egentlig bare en web side på serveren du konfigurerer opp som kjører på port 8000. Det finnes også open source alternativer for server komponenten tilgjengelig.
    Fjernkontrollen er litt følsom (som nevnt ovenfor) og litt treig i responsen, men ellers fungerer det bra. Når det gjelder utganger så er det bra, Scart med RGB, komponent (progressivt & interlace, 720p etc), S-video og kompositt. Har ikke fått testet den med prosjektoren ennå, men det blir interessant å se hvordan den fungerer med 720p (som blir native for proje'n). Når det gjelder lyd utganger så er det coax og optisk digital, samt vanlig analog phono stereo ut.
    Selve kabinettet er kurant, lagd av metall, med børstet alu i front. Alle lysdiodene er blå, og lyser litt vel sterkt etter min mening, men en liten tapebit fikset det.
    Ang lyd og bildekvalitet så har jeg ikke noe å utsette på det når det gjelder MP3 og filmer (i div Divx/Xvid, Mpeg1/2 formater) jeg hadde liggende på pc'en men har ikke fått testet med DVD media ennå.
    Pinnacle kommer også med en del oppdateringer på serverkomponenten/firmware inne i mellom så enheten blir stadig bedre.

Enheten:

TV Meny:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pinnacle kommer også med en del oppdateringer på serverkomponenten/firmware inne i mellom så enheten blir stadig bedre.
    Det kommer faktisk en firmware oppdatering i september.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •