Noen som har fått til en god EPG løsning i Windows 7 Media Center

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har fått til en god EPG løsning i Windows 7 Media Center

Heisann

Lurer bare på om det er noen som har fått til en god og fungerende EPG i Media Center.
    Har tidligere forsøkt div ting og tang, men det var alltid diverse ting som ikke funket. Noen med gode erfaringer der ute?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg ikke vet hva EPG er, så har jeg antagelig ikke det......:roll:

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke hva det er jeg heller, så har det nok ikke og kan ikke hjelpe... :?

Tror det står for Elektronisk Program Guide, altså TV-Guide via altibox/rikstv løsning.....

Jeg har en fungerende EPG: TV-guide fra VG Nett
    (Beklager, kan ikke hjelpe)
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TEK
    Heisann

Lurer bare på om det er noen som har fått til en god og fungerende EPG i Media Center.
    Har tidligere forsøkt div ting og tang, men det var alltid diverse ting som ikke funket. Noen med gode erfaringer der ute?
    Den eksisterende fungerer da utmerket. Kan du si mere om hva som egentlig er problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på jakt etter HTPC, bl.a. for bruk av opptak. Slik jeg leser i tråden vil bruk av windows 7 automatisk gi EPG.

EPG synes jeg er svært avgjørende for bruk av opptak.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Dette er også noe jeg savner. Jeg har Canal Digital med parabol. Har et TV kort fra Digital Everywhere som heter FloppyDTV-S2. Microsoft tilbyr ikke guide for alle kanalene, og med sattelitstrøm får jeg kun guide for eksisterende program + neste program. Dette er ikke godt nok. De ideelle er 14 dagers programguide. Med dagens informasjonstilgang og alskens oversikter på nettet burder det være mulig å få til programguide for samtlige kanaler. Men verden er tydeligvis ikke så enkel....

Jeg har funnet ut at det beste kanskje er å gå for en løsning hvor guide lastes ned fra internett. Det finnes noen løsninger her. Jeg benytter en software som heter xmltv. Tror linke til denne er Main Page - XMLTV. Dette er en såkalt "grabber" som henter guide via noen "prefabrikerte" oppsett. Når denne xml-fila er lastet ned til PC'en gjelder det å få den importert til Media Center. Til dette benytter jeg en software som heter BigScreenEPG. Denne gjør det meste av jobben for det. Det er ikke like enkelt å få denne xml-fila til å parre seg med Media Center. Det er denne jobben BigScreenEPG gjør.

Begrensningen så langt er at det "prefabrikerte" oppsettet for xmltv ikke inneholder guide for samtlige kanaler. Det er en kar som vedlikeholder "grabberen" for de norske kanalene. Han har ikke tid til å oppdatere dette like ofte som tidligere. Dette resulterer i ymse kvalitet på guiden. Du kan lese mer om dette bl.a. på mspc.no.

Dersom du har kommet noe videre på dette setter jeg stor pris på mer informasjon. Jeg har bl.a. opprettet en egen tråd for dette som jeg har kalt noe sånnt som "Fullstendig programguide for Media Center".

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mooze
    Den eksisterende fungerer da utmerket. Kan du si mere om hva som egentlig er problemet?
    Den vises kun for enkelte kanaler. Ofte vises det først etter at man har gått inn på kanalen, og da kun de nærmeste to programmene.
    I det siste er den også rett og slett feil for mange kanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kun de nærmeste to programmene her også

Sitat Opprinnelig postet av TEK
    Den vises kun for enkelte kanaler. Ofte vises det først etter at man har gått inn på kanalen, og da kun de nærmeste to programmene.
    Jeg har akkurat det samme problemet:
    http://avforum.no/forum/htpc-softwar...ml#post1534030

Det var ikke slik før, så det er noe som har oppstått i senere tid (siste året eller noe slikt). Jeg har kontaktet Broadcasting Dataservices ang problemet. Det er de som er ansvarlig for innholdet på EPGen i Windows Media Center.

Jeg lovet å sjekke på et forum om det er flere som sliter med det samme problemet som meg, og det er det tydeligvis.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Epg-id

Hvilken EPG-ID har dere? Broadcasting Dataservices lurte på om jeg alltid har hatt ID 8200001, da jeg kontaktet dem ang problemet.

Skjermbilde som viser hvor man finner ID-en:
    Skjermdump

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0